Jump to content

[SA|OV] Handling.CFG Tutorial


Big-Bear

Recommended Posts

Hoe haal je de hele snelheid omhoog bij het vliegen van elk vliegtuig wat 300km kan halen kan niet harder.

ook al zet je topspeed op 400 de teller gaat niet harder dan 300km... (ligt niet aan de speedmeter)

Je zou het eens kunnen proberen met de SA Handling Editor, want deze oogt op het eerste gezicht wat makkelijker. Die editor is hier te downloaden. Je download de tool, en je klikt na het opstarten op 'load handling.cfg'. Je selecteer dan het voertuig dat je wilt veranderen, en je veranderd de opties die je wilt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • JOEMAN

    7

  • Matiscus

    3

  • Big-Bear

    3

  • K.O.

    3

Top Posters In This Topic

Hoe haal je de hele snelheid omhoog bij het vliegen van elk vliegtuig wat 300km kan halen kan niet harder.

ook al zet je topspeed op 400 de teller gaat niet harder dan 300km... (ligt niet aan de speedmeter)

Je zou het eens kunnen proberen met de SA Handling Editor, want deze oogt op het eerste gezicht wat makkelijker. Die editor is hier te downloaden. Je download de tool, en je klikt na het opstarten op 'load handling.cfg'. Je selecteer dan het voertuig dat je wilt veranderen, en je veranderd de opties die je wilt.

THNX

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

De faggio in VC heet dacht ik de MOPED in de handling.cfg. Hij staat dus wel onder bikes:

MOPED			350.0 1.1 1.7 1.2 0.0 0.0 -0.1  103 2.0  0.9  0.49 3 190.0 30.0 R P 14.0  0.50 0 35.0  1.0  0.15 0.1  0.11 10000 0.12 -0.17 0.5  0.0  10003  1  1

Ik schijn me echter te herinneren dat je motoren amper op kan voeren en het verschil amper merkbaar is. Was al een heel topic over ofzo. Zoek het eens op anders. Misschien iets met de luchtweerstand ofzo. Het ging erover dat de snelheid in de handling in vergelijking tot andere voertuigen veel te hoog was, terwijl ie toch veel langzamer reed.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
  • 9 maanden later...
Je moet het bestand handling.cfg openen met kladblok. Dit bestand staat in de map *\Rockstar Games\GTA San Andreas\data. Klik op het bestand met je rechtermuisknop, en dan ''Openen met'' Kies dan kladblok. Nu zie je heel veel cijfertjes die je kan gaan editen. Als je klaar bent sla je het op met bestand, save.

Greetz Wazuup

Ik ben nogal een noob, ik open die map, maar vind nergens 'data'. Waar dan wel ?

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet het bestand handling.cfg openen met kladblok. Dit bestand staat in de map *\Rockstar Games\GTA San Andreas\data. Klik op het bestand met je rechtermuisknop, en dan ''Openen met'' Kies dan kladblok. Nu zie je heel veel cijfertjes die je kan gaan editen. Als je klaar bent sla je het op met bestand, save.

Greetz Wazuup

Ik ben nogal een noob, ik open die map, maar vind nergens 'data'. Waar dan wel ?

Gevonden! Sorry dat ik zo lastig deed fz xD

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe haal je de hele snelheid omhoog bij het vliegen van elk vliegtuig wat 300km kan halen kan niet harder.

ook al zet je topspeed op 400 de teller gaat niet harder dan 300km... (ligt niet aan de speedmeter)

Je zou het eens kunnen proberen met de SA Handling Editor, want deze oogt op het eerste gezicht wat makkelijker. Die editor is hier te downloaden. Je download de tool, en je klikt na het opstarten op 'load handling.cfg'. Je selecteer dan het voertuig dat je wilt veranderen, en je veranderd de opties die je wilt.

De GTA SA Engine heeft de snelheid van vliegtuigen tot 290KM/H / 180MPH beperkt. Als je sneller gaat dan 1000KM/H kun je helemaal niet sturen en stort je neer. En als je sneller gaat dan 600KM/H kun je moeilijk bochten nemen. En je kunt minder precies vliegen, plus dat het landschap heel snel weg is. Er is wel een soort hack die dit disabled, gereleased op een SA-MP cheat forum, maar die geef ik niet omdat je daarmee online een voordeel hebt, wat cheaten is.

De faggio in VC heet dacht ik de MOPED in de handling.cfg. Hij staat dus wel onder bikes:

MOPED			350.0 1.1 1.7 1.2 0.0 0.0 -0.1  103 2.0  0.9  0.49 3 190.0 30.0 R P 14.0  0.50 0 35.0  1.0  0.15 0.1  0.11 10000 0.12 -0.17 0.5  0.0  10003  1  1

Ik schijn me echter te herinneren dat je motoren amper op kan voeren en het verschil amper merkbaar is. Was al een heel topic over ofzo. Zoek het eens op anders. Misschien iets met de luchtweerstand ofzo. Het ging erover dat de snelheid in de handling in vergelijking tot andere voertuigen veel te hoog was, terwijl ie toch veel langzamer reed.

Luchtweerstand heeft er (in SA) veel mee te maken. Met CLEO heb ik de luchtweerstand op 0 gezet, en de acceleratie en de topsnelheden lagen wat hoger.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Mensen, ik heb effe hulp nodig, ik heb de andromeda handling veranderd, maar men pc blokkeerde wanneer ik aant kijken was voor het rebuilden van gta.img, dus wat gebeurt er, telkens wanneer ik gta.img terug wil openen, geeft hij een error.

wanneer ik dan weer gta sa zelf opstart geeft hij error, ik laat de gta error finder werken, wat zegt hij:

" 'handling.cfg': line 'ANDROM' not correct: replace with backup lines"

maar het probleem is: ik heb er geen backup lines meer van, per ongeluk verwijderd. weet iemand waar ik de volledige ongemodde of alleen de lijn van de andromeda kan vinden?

alvast bedankt op voorhand

en ps: in GTA SA is de faggio inderdaad ook 'moped' genoemd maar voor de pizzaboy staat er niet bij, maar ik denk dat het ook de lijn 'moped' is.

Bewerkt: door Mathiaske
Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil je wel even de lijn geven hoor. :)

Hieronder is 'ie, gewoon kopieëren en plakken in je handling.cfg. :)

ANDROM 40000.0 3000000.0 4.0 0.0 0.0 0.0 75 0.65 0.9 0.5 1 200.0 16.0 5.0 4 P 1.0 0.45 0 45.0 2.0 0.15 0.0 0.50 -0.20 0.5 0.0 0.30 0.75 45000 24114108 440000 0 1 0

Bewerkt: door Ghost_Rider
Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil je wel even de lijn geven hoor. :)

Hieronder is 'ie, gewoon kopieëren en plakken in je handling.cfg. :)

ANDROM 40000.0 3000000.0 4.0 0.0 0.0 0.0 75 0.65 0.9 0.5 1 200.0 16.0 5.0 4 P 1.0 0.45 0 45.0 2.0 0.15 0.0 0.50 -0.20 0.5 0.0 0.30 0.75 45000 24114108 440000 0 1 0

ah, bedankt, maar ik heb ondertussen gezien dat ik in mijn backups map de hele data map van san andreas had staan met de handling.

maar toch bedankt! _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...