Jump to content
  • Sign Up
GTAGames.nl
Sign in to follow this  
Rick_Mense

[MODEL] Mooie vloer en muur maken

Recommended Posts

Rick_Mense

Hallo,

Ik ben al een hele tijd hier niet meer geweest maar ik heb nu weer even een tut gemaakt.

__--Tutorial mooir vloer maken, door .:Rick_Mense:.--__

Hiervoor moet je deze basis kennis hebben van studi 3d max 7/8

Stap 1

Je maakt een plane

Ik maak hem 10 bij 10 met segments ( polys ) 50 bij 50

Tip druk op F4 zodat je de polys ziet.

Screen: tutorialplaatje15ig.th.png

Stap 2

Ga dan naar de tab 'Modefy' en kies daar Displace.

Screen: tutorialplaatje24xk.th.png

Klik op None bij Bitmap, en kies een textuur van een stoep/vloer.

Deze gebruik ik: http://img293.imageshack.us/img293/533/bbc...emethod80zy.png

Typ dan bij 'Strenght' in 0.5.

Je ziet dan de vorm van de stoep ontstaan.

Screen: tutorialplaatje38fp.th.png

Hier kan je het verschil zien van een plate en een die je op deze manier gemaakt hebt:

tutorialplaatje68ud.th.png

Stap 3

Plak nu dezelfde textuur eroverheen en je hebt een stuk stoep.

Dit is mijn eind resultaat: tutorialplaatje49ek.th.png

Tip: Je kan het ook voor muren gebruiken, hier zie je een voorbeeld: tutorialplaatje52co.th.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jorge_F

Goede tutorial Rick :klap:, hier zullen veel n00bs wat aan hebben.

*Toegevoegd aan de Master Tutorial List

-edit-

Ik wist het ook nog niet Gizmo, voorheen gebruikte ik altijd bump map.

Dit vind ik er alleen beter uitzien, dus ik weet zeker dat ik deze techniek nog vaak ga gebruiken.

Hier een mooi voorbeeld van mij, ik heb er ook nog een turbosmooth overheen gedaan om het een mooier effect te geven:

render1103qk.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rick_Mense
Goede tutorial Rick :klap:, hier zullen veel n00bs wat aan hebben.

*Toegevoegd aan de Master Tutorial List

Bedankt, ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
~> GizmO <~

Erg handig man.

Ik wist het zelf nog niet.

Kutgw.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rick_Mense

Als je de polys op 100 bij 100 et krijg je al een veel beter resultaat, maar ikd8 dat het voor gta handiger was om het low poly te doen.

Maar Bump map ga ik ook eens proberen :Y

__--Edit--__

Hier een mooier voorbeeld:

voorbeeld1be.png

voorbeeld21mw.th.png

Edited by Rick_Mense

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wazuup

Nice man, een stuk leuker dan zo'n platte zooi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jorge_F

Daar gaat het enkel om simpel en snel een eilandje maken DaBeast ;).

In deze tutorial word een ander leuk idee daarvan belicht waar je anders nooit op was gekomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
-Omar-

*Bump*

Mag ik hier posten?

Als het mag: Waar kan none bij bitmap vinden?

Want hij staat niet tussen een tab. Sorry

Alvast bedankt

MVG,

Omar

Share this post


Link to post
Share on other sites
Puma

Stelletje stinkende 3ds-gebruikers :duh: Sketchup is allemaal handmatig, voor de échte die-hards!!

Ojah, zeer goede tutorial, ook al heb ik er niks aan. Achja, modelen in Sketchup, even pimpen in 3dsMax dmv smooth en dan weer verderbouncen in Sketchup is ook niet verkeerd, maar voortaan houd ik het even bij Sketchup, if you don't mind.

Share this post


Link to post
Share on other sites
K.O.
Stelletje stinkende 3ds-gebruikers :duh: Sketchup is allemaal handmatig, voor de échte die-hards!!

Ojah, zeer goede tutorial, ook al heb ik er niks aan. Achja, modelen in Sketchup, even pimpen in 3dsMax dmv smooth en dan weer verderbouncen in Sketchup is ook niet verkeerd, maar voortaan houd ik het even bij Sketchup, if you don't mind.

De tutorial staat er al een paar jaartjes hoor :7

Ben jij overigens zo iemand die ook vuur maakt door 2 stokjes langs elkaar te wrijven? Omdat dat pas echt handmatig is? Man, je moet juist blij zijn dat de monderne technologie van 3D Studio MAX alles versimpelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
-Omar-

Puma ik wee tniet of je he tegen mij heb hoor maar ik het ook sketchup! Ik wil gewoon weten waar ik none bij bitmap kan vinden alleen niemand zegt het!

Share this post


Link to post
Share on other sites
S-te-Fan

-Omar- Dat doe je zo:

uitleg.PNG

Dus druk eerst op "none" onder bitmap en kies dan een bump/displacement map (afbeelding). Je kan ook een map pakken uit de material editor, zoals smoke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...