Jump to content
  • Sign Up
GTAGames.nl
Sign in to follow this  
Dr1fter

[MODEL] leer autos maken

Recommended Posts

Dr1fter

hey,

Ik heb een Tut gemaakt over de basics van het maken van autos in zmodeller 1.07B

Benodigdheden: ZModeller 1.07B

1. Het zetten van de Blueprints

Als er veel mensen zijn die nog niet weten hoe je blueprints cut heb ik daar later nog wel over

Hier heb ik gecutte blueprints van een Nissan 350Z

extract deze naar een plek dat je nog terug kan vinden

start zmodeller en ga naar de "Left"

tut11qb.png

Ga dan naar "Background/Image/Load image".

Nu komt er een venster

tut27ul.png

Druk nu op add en voeg alle gecutte blueprints toe.

dan ziet het er zo uit.

tut33vd.png

Selecteer dan de Side (Zij aanzicht) en druk dan "Ok"

Nu staat dan de ''Side'' blueprint in het linker aanzicht

tut40sq.png

Dit doe je ook met de Top (bovenkant aanzicht) deze moet je dan wel de ''Top'' blueprint geven

Daarna doe je dat ook met de Front (voorkant aanzicht) deze geef de "Front" blueprint

Als je dit gedaan hebt komt je Zmodeller er zo uit te zien.

tut5custom9wx.png

(Klik op het plaatje om de afbeelding te vergroten)

2. Het begin van de model

ga naar: Create/surfaces/Flat

tut62ca.png

en selecteer deze

ga nu naar je "Left" aanzicht en klik op je linker muisknop en hou deze vast, beweeg nu je muis naar rechts en onder en je zult zien dat er een vierkantje zal onstaan, laat dan de linkermuisknop los.

Het maakt niet veel uit waar die staat

tut75fx.png

Als je dit nu hebt ga je naar: Create/Faces/Strip

tut81if.png

En druk dan op je flat, je zult zien dat er rode puntjes op de hoeken van je flat komen, Dit heet "Verticles"

tut99xn.png

Nu ben je klaar om te modelen, zoom in op de voorkant van je auto in de "Left" (Zij aanzicht)

tut108og.png

Als je nu klikt met je muis komt er een pintje met een lijntje eraan

tut111dz.png

als je dan nog een keer klikt heb je een lijn gezet, deze is nog niet klaar nu moet je nog een punt zetten

voordat je een "Face" hebt

tut121fd.png

als je dan klikt wordt je stip gezt en heb je de face gamaakt deze nu zie je dat de face een dicht object is

tut138ld.png

Als je even verder modelt zul je zien dat het vorm krijgt

tut143vo.png

maar als je dan van de "Top" of "Front" aanzicht bekijkt zie je dat het nog helemaal plat is

tut15custom4am.png

(Klik op het plaatje om de afbeelding te vergroten)

Edited by Dr1fter

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dr1fter

Ga dan naar Modify/Move

tut163ae.png

En selecteer dan met tut178oi.png

Selecteer met deze tool de bovenste Polies van je model

tut181qy.png

Je zult zien dat deze Rood word, Zet nu dit op zo:

tut197lf.png

Dat aleen de "H" aan staat, nu ga je kijken vanaf de Top(bovenaanzicht)

En move nu de Geselecteerde polies naar de juiste plek

tut204ib.png

Selecteer nu aleen de onderste van deze model, en move deze ook naar de juiste plek

tut214zd.png

Nu heb je al een model waar echte vorm in zit

tut22custom2su.png

Ik heb je nu wat basics van Zmodeller 1.07B verteld ik hoop dat julllie het kunnen gebruiken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
deagle

Nice tut ;).

(yes ik kan lid worden van een gang :bonk: )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Crowsoul

Waar blijft die bleuprint cut tut die je beloofde :?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Crowsoul
staat er al bovenin

Ow stupid me.

Heb nie op de edit gelet :bonk:

THX man :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jorair

begrijp er nu alles van, maar werkt het ook zo bij de zmodeller2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jorair

laat maar, heb deze zmodeller gevonde

>>> Door GTA-Sheep: Graag niet dubbelposten. Je kunt aanvulling op je eerdere berichten doen met de edit-knop rechtsboven je bericht<<<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jorair

heeelp, ik kan geen gecutte blueprints toevoegen help mij

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dr1fter
heeelp, ik kan geen gecutte blueprints toevoegen help mij

als wat voor bestand sla je ze op, volgens mij kan zmodeller aleen .png en .bmp openen

Edited by Dr1fter

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jorair

srry, maar ik weet echt bijna niets van dat soort dingen af, waar zie je dat en hoe kan je ze in .png of .bmp zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ikt

De uitleg: ga naar Deze Computer, of een map of iets dergelijks. Klik op beeld en mapopties. Ga naar weergave en vink een vakje uit. Je moet (plaatje als bijlage onderaan de post)

Hoe varander je het soort bestand: open het bestand met paint of iets dergelijks. Sla hem dan op als *.BMP of *.PNG.

Edited by ikt

Share this post


Link to post
Share on other sites
brbgtaplayer

een handige en duidelijke tut. :klap:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jorair

als ik hem nu probeer toe te voegen , komt er dit: Grayscale PNG image are unsupported

laat maar , heb het in een bmp gezet, en nu lukt het

Edited by Jorair

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...