Jump to content

Ergernissen


Piet-Herr

Recommended Posts

Mensen die zonder te kijken oversteken en het dan gek vinden als ik mad wordt.

:7 :7

Ohja, ik was nog wat vergeten: Mensen die in je team zitten bij voetbal, maar dan niet eens hun best doen als we achter staan en dan op anderen(die wel wat doen) gaan zeuren.

Bewerkt: door aron24
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 188
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Michael

    14

  • aron24

    9

  • Danger_dog_guy_7

    8

  • NicolaB

    7

Mensen die dronken het rode licht negeren en dan maar oversteken. Als automobilist heb je een hele hoop gezeik als je zo'n debiel aanrijdt en eventueel doodt terwijl het gewoon zijn/haar eigen dikke domme schuld is.

Ruk aan het stuur gegeven en ontweken overigens. Dat hij dronken was leid ik af uit het feit dat ie strompelde als een gek. Meer kans dat ie stomdronken was dan dat ie mank loopt.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Mensen die dronken het rode licht negeren en dan maar oversteken.

Dat is inderdaad vervelend, ik zie heel vaak dat fietsers voor het rode licht bij kruispunten gewoon door het rood fietsen en zo ook andere fietsers beïnvloeden om door het rood te fietsen. Kan enorm gevaarlijk zijn, helemaal dus ook als je wel wordt aangereden en dat de bestuurder misschien een trauma oploopt.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is inderdaad vervelend, ik zie heel vaak dat fietsers voor het rode licht bij kruispunten gewoon door het rood fietsen en zo ook andere fietsers beïnvloeden om door het rood te fietsen. Kan enorm gevaarlijk zijn, helemaal dus ook als je wel wordt aangereden en dat de bestuurder misschien een trauma oploopt.

In de grote studentensteden is 95% van de fietsers lid van het "mongolenclubje". Rode lichten negeren, straat oversteken zonder kijken, en ga zo maar door. In kleinere steden hebben de fietsers meer verstand, maar als ik kijk naar het gedrag van de fietsers in de studentensteden begrijp ik echt niet waarom je je zomaar in het verkeer mag begeven met een fiets zonder rijbewijs. Rij overdag eens met de auto in centrum Gent en je zal al snel tot dezelfde conclusie komen. Groepje mensen met een death wish, andere verklaring kan ik er niet aan geven.

Serieus, oversteken zonder kijken, hoe fucking achterlijk moet je zijn zeg..(Paar maand geleden meegemaakt. Fietser steekt gewoon over ZONDER kijken. emo.gif )

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Het grappige is dat je in dit Belgenland je rijbewijs voor minstens 15 dagen kan kwijtspelen als je dronken over straat fietst omdat je op dat moment ook een "bestuurder" bent. Sommigen weten dit niet of willen het niet weten, maar het kan wel degelijk. En als je dronken over straat wandelt dan is dat openbare dronkenschap en dat is oók verboden. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Het grappige is dat je in dit Belgenland je rijbewijs voor minstens 15 dagen kan kwijtspelen als je dronken over straat fietst omdat je op dat moment ook een "bestuurder" bent. Sommigen weten dit niet of willen het niet weten, maar het kan wel degelijk. En als je dronken over straat wandelt dan is dat openbare dronkenschap en dat is oók verboden. emo.gif

Ja, die wet slaat echt nergens op. Een fietser zonder rijbewijs speelt dan niks kwijt. Fuck logic.
Link to comment
Delen op andere websites

In de grote studentensteden is 95% van de fietsers lid van het "mongolenclubje".

Even een ergernis vanuit mijn perspectief; voetgangers die géén voorrang nemen. Ik hoor altijd van mensen die in Leiden komen wonen de klacht dat fietsers hier nooit voorrang geven bij zebrapaden. Maar kijk: als ik een zebrapad nader waar mensen willen oversteken, minder ik netjes vaart zodat ze kunnen lopen en ik op mijn fiets kan blijven zitten. Maar nee, de helft van alle voetgangers neemt daar geen genoegen mee. Die wachten tot je helemaal bent doorgereden tot aan het zebrapad, zodat je gedwongen tot stilstand moet komen en je voet op de grond moet zetten, en DAN pas gaan ze oversteken. Maar ja, tegen de tijd dat ik nog maar een halve meter van het zebrapad verwijderd ben, is het voordeliger als ik gewoon weer ga trappen en voor ze langs fiets dan dat ik helemaal van m'n fiets af moet stappen. :roll:

Link to comment
Delen op andere websites

Het grappige is dat je in dit Belgenland je rijbewijs voor minstens 15 dagen kan kwijtspelen als je dronken over straat fietst omdat je op dat moment ook een "bestuurder" bent. Sommigen weten dit niet of willen het niet weten, maar het kan wel degelijk. En als je dronken over straat wandelt dan is dat openbare dronkenschap en dat is oók verboden. emo.gif

Ook in Nederland ben je bestuurder op de fiets (zelfs op een paard, stepje of in je hondenslee). Er waren daadwerkelijk zelfs gevallen waar rijbewijzen werden ingenomen door de politie. Echter geld het Europees rijbewijs (ook in België) alleen voor bestuurders van (bepaalde) motorrijtuigen en niet voor andere bestuurders (zoals een fietser of paardrijder). Je kan dus nog steeds een boete krijgen als je als lamme boer bezopen op je koe naar de veemarkt gaat (zowel als bestuurder, als openbare dronkenschap :7 ), maar ook dan mogen ze niet je rijbewijs, vaarbewijs of vislicentie afpakken (of wat die boer ook bij zich heeft :D).

Soms heb je natuurlijk ook grijze gebieden. Zo heb je ook motorrijtuigen waarbij er geen of een ander rijbewijs nodig is (bijv. elektrische fietsen (tot 25 km/h), tanks of een drone)

Mocht je rijbewijs dan worden afgepakt, dan zou ik ook zeker wachten op de rechtszaak.

Wanneer de afgifte niet dadelijk kan gebeuren of wanneer de persoon aan wie het verbod is opgelegd niet verplicht is houder te zijn van een rijbewijs of van een als zodanig geldend bewijs, wordt het voertuig of het rijdier dat hij bestuurde of daartoe aanstalten maakte, op zijn kosten en risico, ingehouden.

Dat zou de Belgische politie wel moeten doen, aldus de Belgische wetgeving :puh:

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...