Jump to content
  • Sign Up
GTAGames.nl
Sign in to follow this  
Big-Bear

[MODEL] Werken met "Hinge From Edge"

Recommended Posts

Big-Bear

Hey,

In deze korte Tutorial laat ik jullie kennis maken met Hinge from edge, een hele simpele functies, met een zeer handig effect. Ik wil van een Box, een Cilinder gaan maken d.m.v Hinge From Edge.

Oké laten we beginnen:

1. Maak een Box aan, eventueel met je eigen parameters, de parameters die ik heb gebruikt staan hieronder:

Length: 80,0



Width: 20,0

Height: 10,0

Lenght Segs: 1

Width Segs: 1

Height Segs: 1

Nadat je de Box heb gemaakt, ga je naar Modify --> Editble Poly je kies dan de Poly's (rode vierkantje onder Selection) dan ga je naar Hinge From Edge:

tutpic001an9.jpg

Als het goed is, word er een nieuw scherm geopend, het plaatje hieronder geeft je verder uitleg wat je moet doen (je moet ook dezelfde Polygon als in het plaatje selecteren!!):

tutpic002ig5.jpg

Als het goed is krijg je nu het volgende:

tutpic003jr4.jpg

Oke, je hebt nu 1 deel af, nu is het verder heel simpel, je Clone je het 1e deel, je gaat naar Mirror en je Mirror hem over de XY-As:

tutpic004as9.jpg

Oke, nu moet we hem alleen nog op zijn plaats zetten d.m.v van Move, Move 1 van de 2 delen over de Y-As naar de juiste plek, zodat het een cilinder word:

tutpic005je8.jpg

Nu ben je klaar, maak er een simpele Clay Render van als je wilt, en als het goed is heb je als uitkomst dit:

tutpic006bs6.jpg

Je kan het voor vele dingen gebruiken, ook voor gebouwen:

building001lj8.png

De Halve Cilinder die je daar ziet is ook gemaakt d.m.v "Hinge From Edge". Ik hoop dat je van deze tutorial weer wat hebt geleerd, en veel Suc6 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
burpicane

leuke tut alleen is de functie zelf volgens mij beetje overbodig kende hem nog niet trouwens

edit: oeps zie nu pas dat het oude topic is kwam er via mtl :puh:

Edited by burpicane

Share this post


Link to post
Share on other sites
Big-Bear
leuke tut alleen is de functie zelf volgens mij beetje overbodig kende hem nog niet trouwens

edit: oeps zie nu pas dat het oude topic is kwam er via mtl :puh:

Hoe ik het nu gebruikt is het heel overnodig ja, maar ik gebruik hem zelf best vaak, ik vind het namelijk heel handig, je kan er zo veel Detail mee creeren ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jorge_F

Het leuke eraan is dat je hiervoor niet helemaal een Cilinder hoeft te slopen met Boolean of dergelijke en dat hij dan gelijk de goede grote is.

Erg toffe tutorial Big Bear :).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Blastov

Erg nette tutorial Big-Bear. :)

Zeker een handige functie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...