Jump to content

[SA|TEX] Leren een texture te veranderen


Puma

Recommended Posts

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Puma

    6

  • G-UnitSoldier

    4

  • ChzN.

    4

  • -Omar-

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 5 maanden later...

Ik krijg een foutelding :duh: als ik een .bmp bestand wil importeren in TXD workshop. Ik heb de oudere versie (Wat maakt het uit?) en ik krijg bij het importeren een foutmelding "Stream Read Error*. Wat kan ik hier aan doen?

Link to comment
Delen op andere websites

Als je het met Photoshop hebt gemaakt, en hebt gesaved als .bmp is dit de oplossing:

Save de afbeelding als .jpg, open de afbeelding met Paint, en save als: 24 Bits Bitmap.

Exporteer dan het plaatje in TXD

Link to comment
Delen op andere websites

Dat zou inderdaad werken, maar het kan makkelijker. Die stream read error krijg je omdat Photoshop een iets andere bmp opslaat als dat de TXD-workshop kan lezen. Sla gewoon maar op en open je afbeelding (zoals standaard is met de widows viewer voor afbeeldingen en faxen). Nu zie je onderin al die icoontjes, waarvan eentje het save-discje is. Klik daarop en overwrite de orignele file. Nu kun je de textuur wel gewoon importeren in TXD-Workshop.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
ik heb het gedaan en dan heb ik dit ik ka geen foto plaatsen maar het is nu een heel kaal gebouw met niks erop hoe komt dit? echt niks gewwon helmeaal wit is het?

Vermoedelijk heb je niet als je een texture replaced ded orginele texture aangeklikt en dan op die replace knop gedrukt. Probeer dat eens;

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

als ik men TXD wil replacen in IMG tool, dan krijg ik de melding: file acces denied.

wat moet ik doen en hoe komt dit?

p.s. ik heb wel GTA VC

Bewerkt: door G-UnitSoldier
Link to comment
Delen op andere websites

als ik men TXD wil replacen in IMG tool, dan krijg ik de melding: file acces denied.

wat moet ik doen en hoe komt dit?

p.s. ik heb wel GTA VC

Hmmm, ik denk dat dit komt doordat 'alleen-lezen' is aangevinkt. Klik met de rechtermuisknop op de img -> Eigenschappen -> en vink 'alleen-lezen' uit. Werkt dat?

Link to comment
Delen op andere websites

als ik men TXD wil replacen in IMG tool, dan krijg ik de melding: file acces denied.

wat moet ik doen en hoe komt dit?

p.s. ik heb wel GTA VC

Hmmm, ik denk dat dit komt doordat 'alleen-lezen' is aangevinkt. Klik met de rechtermuisknop op de img -> Eigenschappen -> en vink 'alleen-lezen' uit. Werkt dat?

hij stond al uit...

Bewerkt: door G-UnitSoldier
Link to comment
Delen op andere websites

Je gamed en mod toch niet tegelijk?

Vaak krijg je deze error als het bestand tegelijkertijd gebruikt word door een ander programma, dit kan uiteraard ook moomapper zijn.

Nee, het enige wat ik doe is IMG tool openen, GTA3.img openen, zoeken naar de txd die ik wil vervangen (washlandb.txd) drukken op command -> replace naar het mapje waar ik de nieuwe txd in heb staan, erop klikken openen, en kijken naar de melding file acces denied, dat is wat ik doe...

EDIT: ik heb de txd opnieuw gemaakt, en nu geeft de img tool aan: file is too big to replace washlandb.txd

wat nu?

EDIT2: ik heb em verwijderd (de originele) en toen heb ik die nieuwe erin gezet via add, maar dan krijg ik een wit vlak op de plek waar het moet komen. nu heb ik de originele maar weer teruggezet, ik kan hem nu wel replacen, maar het blijft een wit vlak :S

Bewerkt: door G-UnitSoldier
Link to comment
Delen op andere websites

Puma bij blijft die mapviewer maar laden hoe kan dit maar een hele goede TUT alles word goed uitgelegs :tu:_O_ !!!!

heb je al op f1 gedrukt? (dat vergat ik namelijk eerst ook, en dan blijf je wachten)

Link to comment
Delen op andere websites

Puma bij blijft die mapviewer maar laden hoe kan dit maar een hele goede TUT alles word goed uitgelegs :tu:_O_ !!!!

heb je al op f1 gedrukt? (dat vergat ik namelijk eerst ook, en dan blijf je wachten)

Jah maar ik zie alleen die cijfertjes in de balk waar ook het kruisje staat daar staan allemaal cijfers die steeds hoger of lager woorden en ik heb al een paar keer op f1`gedrukt kan iemand me helpen?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...