GTAGames.nl
Log in om dit te volgen  
Volgers 0
Wesley

Vuurwerk Topic 2006-2007

531 berichten in dit onderwerp

Ik voel me niet echt aangetrokken door vuurwerk. Ik vind het best leuk om een paar sierdingen af te steken, maar met rotjes ben ik een jaar geleden gestopt omdat ik het niet leuk meer vind. Ik koop dan ook voor niet meer dan 15 euro vuurwerk.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
GTAGames.nl
Ik voel me niet echt aangetrokken door vuurwerk. Ik vind het best leuk om een paar sierdingen af te steken, maar met rotjes ben ik een jaar geleden gestopt omdat ik het niet leuk meer vind. Ik koop dan ook voor niet meer dan 15 euro vuurwerk.

Tsja..

Bij mij is het precies anders om.

Ik hou enorm veel van vuurwerk!

Van knal, tot sier! Het blijft leuk!

Zelfs die rotjes blijven leuk, maar soms zijn ze verrekt saai!!!

Verder is sier mijn favoriet!!!

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Nog even voor de duidelijkheid: Over vuurwerk praten is prima, maar op dit forum geldt nog altijd de regel Geen dingen die niet onder de Nederlandse wet mogen (Zie boven). Dit omvat dus ook nitraat, strijkers, lawinepijlen, mortierbommen, kernkoppen en ander illegaal vuurwerk dat jullie allemaal uit België en omstreken halen, en alle onveilige opstellingen die jullie van plan zijn.

Als jullie hier lol in hebben moeten jullie dat helemaal zelf weten, maar houdt het illegaal geknal buiten dit forum, svp. We zouden niet blij zijn als GTAforum verantwoordelijk is voor het feit dat een aantal leden na oud en nieuw niet meer kan typen. ;)

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

mijn oom haalt altijd illegaal zeker vet :bier:

vorig jaar was zon pot niet goed gemaakt(veel te hoog en te smal) hij schoot allemaal draaiende vuurballen af en toen viel hij om al die vuurballen vlogen tegen de autos aan dat was zeker grappig :clown:

srry hiervoor maar ik had het niet gelezen verwijder hem maar (trouwens hoe doe je dat?)

Bewerkt: door Jantje III

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
Nog even voor de duidelijkheid: Over vuurwerk praten is prima, maar op dit forum geldt nog altijd de regel Geen dingen die niet onder de Nederlandse wet mogen (Zie boven). Dit omvat dus ook nitraat, strijkers, lawinepijlen, mortierbommen, kernkoppen en ander illegaal vuurwerk dat jullie allemaal uit België en omstreken halen, en alle onveilige opstellingen die jullie van plan zijn.

Als jullie hier lol in hebben moeten jullie dat helemaal zelf weten, maar houdt het illegaal geknal buiten dit forum, svp. We zouden niet blij zijn als GTAforum verantwoordelijk is voor het feit dat een aantal leden na oud en nieuw niet meer kan typen. ;)

Komt goed :sigaar:

@Jantje: Je kunt je eigen posts niet verwijderen.

Dat moet je aanvragen bij een moderator of admin!

Even een tip over illegaal vuurwerk:

Ik raad jullie aan om geen illegaal vuurwerk te kopen!

Omdat, mijn buurman vorig jaar kon met hoofd verwondingen naar het ziekenhuis vertrekken.

Daarom wil ik dit jaar misschien helemaal geen illegaal vuurwerk meer hebben!!!!

Koop gewoon vuurwerk die je in de winkel kan kopen!, o.a. bij een videotheek, speciale vuurwerk winkel, Welkoop, etc. etc.

Want voor je het weet heb jezelf hoofdverwondingen!

En ja, ik ben er zeer tot zeer erg van geschroken!!

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik heb ook vaak ongelukken gehad met vuurwerk, ik heb een keer eendikke vuurpijl tegen mijn been gehad met zo'n punt dopje erop, het bloed stroomde eruit. En ik heb een keer een stukje vlees van mijn linkerduim eraf geblazen, maar daar zie je nu niet veel meer van behalve een littekentje.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
Ik heb ook vaak ongelukken gehad met vuurwerk, ik heb een keer eendikke vuurpijl tegen mijn been gehad met zo'n punt dopje erop, het bloed stroomde eruit. En ik heb een keer een stukje vlees van mijn linkerduim eraf geblazen, maar daar zie je nu niet veel meer van behalve een littekentje.

Auw, zoveel ongelukken heb ik nog niet gehad..

Ik ben tevens 13 jaar, en toen ik echt begon met vuurwerk afsteken was toen ik 8 jaar was!

Nog nooit echte ongelukken gehad, ik heb wel ieder jaar brandwonden!

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik heb ook een hele zooi brandwonder elk jaar, vorig jaar had ik van die handschoentjes aan zonder vingers, zag je echt dat het op de topjes van m'n vingers helemaal verneukt was en daar onder niks.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
Ik heb ook een hele zooi brandwonder elk jaar, vorig jaar had ik van die handschoentjes aan zonder vingers, zag je echt dat het op de topjes van m'n vingers helemaal verneukt was en daar onder niks.

De dag na Oud & Nieuw moet je mijn vingers eens zien, vooral mijn duim!!!

Helemaal verbrand, en als je er aankomt, doet het ook nog zeer :puh:

maar alsnog, vuurwerk blijft de leukste wat er is.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Daar be ik het helemaals mee eens, oud en nieuw vind ik echt de leukste dag van het jaar.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Hardere knallen na versoepeling vuurwerkregels

Nederland wacht dit jaar een extra luidruchtige jaarwisseling nu de eisen ten aanzien van vuurwerk onverwacht zijn versoepeld.

Twee soorten vuurwerk voor consumenten worden daardoor zwaarder. Terwijl vuurwerkfreaks hun geluk niet op kunnen, kunnen de haters van gillende keukenmeiden en baasjes van huisdieren hun hart vasthouden.

Zo mogen de ratelbanden en zogenoemde cakeboxen - de potten die op de grond worden geplaatst waaruit meerdere vuurpijlen komen - meer kruit bevatten; van maximaal 200 naar 500 gram. Hierdoor knallen ze niet alleen harder, maar met name de ratelbanden ook langer. Dat staat in de 'Regeling nadere eisen aan vuurwerk' die later deze maand van kracht wordt.

Voor mij niks bijzonders hoor, ze mogen de rotjes wel wat harder maken.

Of echter nitraat bommen legaal maken, dan wordt ik echt blij!

Vorig jaar was men bezig met dit, over 2 á 3 jaar zullen we misschien wel weer nitraat bommen mogen afsteken!

Nah, het zal me bewonderen als het nu nog gaat gebeuren..

Maar ik weet zeker, Nederland zal nooit echt de land van het vuurwerk worden!

Dan kijk ik liever naar Japan, China, België.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

k heb zelf een hele lief klein hondje en die is dus als de dood voor het vuurwerk,

daarom gaan we dan naar kennis van ons om daar het vuurwerk afsteke.

ik meestal steek alles af, pijlen 10000 knallers raterlbanden betonstrijkers etc.

ik ben zekre wel veilig met da spul, nog geen ongelukken gehad.

maar ja kom je weer zond dombos tegen houden betonstrijker vast tot 23 seconde voor onploffing.

an dan smorgens vroeg 10 uur op vriende bij elkaar trommele.

en afsteke mar :puh:

mar kerst is nog altijd leuker, nie alleen om de cadeaus (had ps3 dit jaar kunne zijn als ie nie was uitgesteld!)

maar ook vooral om de warmte en natuurlijk om de chocolaatjes!

:puh: ik kijk er naar uit

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
k heb zelf een hele lief klein hondje en die is dus als de dood voor het vuurwerk,

daarom gaan we dan naar kennis van ons om daar het vuurwerk afsteke.

Arhhhh, zielig!

Mijn hond is ook zeer bang voor Vuurwerk.

Ik heb een pup, en een gewone hond.

Ofals mijn pup bang voor Vuurwerk is zullen we snel zien.

En ik las ook dat je ratelbanden afsteekt..

In principe zijn die dood saai! Want het is een lange rol, en het gaat alleen maar, pang pang pang pang.

En dat voor 5-10 min, soms langer zelfs!

Liever heb ik dat je gewoon zelf stuk voor stuk alles aansteekt.

Veel leuker, als alles automatisch afgaat zoals o.a. bij een ratelband, dan is het echt geen zak meer aan!

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

ik heb vet zin in vuurwerk! het hele jaar al! k ben benieuwd over de nieuwe wet over het aantal grammen! kijken of de de klap van de nitraat legaal kunnen horen 8) maja als dat niet zo is dan maar weer zelf knutselen of illegaal kopen :engel:

Bewerkt: door dh-loco

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
ik heb vet zin in vuurwerk! het hele jaar al! k ben benieuwd over de nieuwe wet over het aantal grammen! kijken of de de klap van de nitraat legaal kunnen horen 8) maja als dat niet zo is dan maar weer zelf knutselen of illegaal kopen :engel:

Nitraat bommen zul je hier niet meer zo snel legaal vinden!

En de nieuwe wet over het aantal grammen, kan soms leuk zijn, maar dan moet we wel weten wat meer grammen mogen bevatten!

Rotjes mogen nu harder knallen, cakes(potten) mogen meer mortiertjes bevatten....

Naja, ik zie het vanzelf, maar één ding, geen één ding wat illegaal is, wordt legaal.

Heel misschien over 3 jaar!

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om te kunnen reageren

Een account aanmaken

Registreer je voor een eigen account. Het is snel en makkelijk!

Nu registreren

Inloggen

Heb je al een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  
Volgers 0

• Recent actief   0 leden

Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.