GTAGames.nl
Log in om dit te volgen  
Volgers 0
Wesley

Vuurwerk Topic 2006-2007

531 berichten in dit onderwerp

Het verschil t.o.v. vorig jaar is dat rotjes/kanonslagen en die andere knaltroep nu mogen knallen met 156 dB terwijl dit vorig jaar 153 dB was. De rotjes zullen wat zwaarder knallen dus.

Dat wil niet zeggen dat nitraten en ander Belgisch knalvuurwerk die ook onder de 156 dB blijven automatisch legaal worden in Nederland. Knalvuurwerk in Nederland bevat buskruit, Belgisch knalvuurwerk overwegend Aluminiumperchloraat ( Ook wel flash genoemd vanwege de flits die het geeft bij ontbranding ) wat in Nederland vooralsnog verboden blijft in knalvuurwerk.

Die maximaal toegestane kruitinhouden die veranderen hebben betrekking op de matten/rollen en de potten. Matten mogen nu in totaliteit een stuk meer kruit bevatten dan voorheen, dus kunnen er dit jaar langere matten verkocht worden. De potten gaan van 200 gram naar 500 gram, maar de maximale kruitinhoud per 'schot' blijft wel gehandhaafd. Wat kan men er dan mee? Juist, potten worden niet mooier dan dat ze vorig jaar al waren, ze kunnen alleen meer schots gaan bevatten en dus langer gaan duren.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
GTAGames.nl

Nouja, als je nu eens ziet dat er in belgië een stuk minder ongelukken gebeuren dan hier... dan vraag je jezelf toch af.... Daar is het vuurwerk wat hier illigaal is legaal.. dan zou je denken dat er toch daar meer ongelukken zouden gebeuren. Maar dat is toch andersom omdat veel mensen stoer willen zijn met 'illigaal' vuurwerk, en gaan er dan mee stunten en dan... ja, dan kun je je vingertjes bij elkaar gaan zoeken.

Ik vind dus dat ze het vuurwerk dat in NL 'illigaal' is gewoon legaal moeten maken, want dan zul je ook zien dat er een stuk minder ongelukken zullen gebeuren.

Mijn mening hierover dus.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Ja dat vind ik ook! En dat de maximale aantal gwicht ook hoger wordt!

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Normaal gespoken komt mijn vuurwerk drang pas naar boven als het krantje van de vuurwerkhandel op de hoek mijn brievenbus invalt. Maar door dit topic heb ik er nu al weer zin in. Ik ben niet zo illegaal met vuurwerk, maar met wat flinke pakken rotjes brouw ik er altijd met me vrienden wat grooters van :D

Potten zijn leuk, maar alleen als ze heel groot zijn. Een groot pakket met allemaal kleine potjes zou ik niet aanraden, want ze hebben een korte duur en komen slechts een meter van de grond. Nee, geef mij maar de pijlen en het knallende werk, en natuurlijk een lekkere oliebol :bier:

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik hoef nooit illegaal vuurwerk te kopen dat hebben m'n buren standaard :puh: Maar ik neem altijd 3 of 4 packs met 200 rotjes en dan overleef ik het wel :*D Je moet ook eens proberen een pak babypeilen in de fik te steken

dats echt lachen dan hoor je 10 minuten lang alleen maar gekrijs :puh:

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
Nouja, als je nu eens ziet dat er in belgië een stuk minder ongelukken gebeuren dan hier... dan vraag je jezelf toch af.... Daar is het vuurwerk wat hier illigaal is legaal.. dan zou je denken dat er toch daar meer ongelukken zouden gebeuren. Maar dat is toch andersom omdat veel mensen stoer willen zijn met 'illigaal' vuurwerk, en gaan er dan mee stunten en dan... ja, dan kun je je vingertjes bij elkaar gaan zoeken.

Ik vind dus dat ze het vuurwerk dat in NL 'illigaal' is gewoon legaal moeten maken, want dan zul je ook zien dat er een stuk minder ongelukken zullen gebeuren.

Ik denk dat men in België voorzichtiger zijn!

In Ned. word(t) echt met vuurwerk gegooit naar mensen, dieren.

Zeer gemeen, en zeer gevaarlijk, jaarlijks gaan er mensen, en dieren dood door dit soort dingen, dat mensen vuurwerk naar dieren, en andere mensen gooien!

Rotjes lijken wel zo ongevaarlijk, maar ze kunnen knallen, en dan alsnog is het gewoon gevaarlijk!

Met name vooral voor dieren!

Verder ben ik ook duidelijk met je eens Cool Hand.

Ze mogen al het illegale spul nu wel eens legaal maken!

By the way Lantyz.. Hoe ken jij al die vuurwerk soorten :puh::bonk:

>>> Door Lantyz: Keep your friends close, but... ;) <<<

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik vind dat de politie hier niet streng genoeg is, in ieder geval bij mij in de buurt druven ze niks te doen. Een vriend van me schoot een Flower Thunder (dat schiet een soort hard knal ding af, knalt ongeveer even hard als een nitraat) naar een agent, en die agent deed helemaal niks. En ze hadden ook een heel groot fik midden op een grote straat gemaakt, met en hele zooi autobanden er op, er hing een hele zwarte rookwolk boven de buurt, en mensen liepen daar nitraten, strijkers, alles te gooien. En de politie stond daar maar een beetje te kijken, en pas een half uur later kwam de brandweer om het fik uit te maken.

Ik vind dat de wetten hier te streng zijn, die mogen wel wat losser, maar dan moet de politie wel meewerken.

Bewerkt: door CenMan

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
Rijd jij naar belgie ?

Anders moet je vroeg gaan, anders staat de Politie bij de grens.

Uhh zomervakantie? Dan is de auto toch vol belanden :cab: .

@Jantje: Je kunt je eigen posts niet verwijderen.

Dat moet je aanvragen bij een moderator of admin!

Even een tip over illegaal vuurwerk:

Ik raad jullie aan om geen illegaal vuurwerk te kopen!

Omdat, mijn buurman vorig jaar kon met hoofd verwondingen naar het ziekenhuis vertrekken.

Daarom wil ik dit jaar misschien helemaal geen illegaal vuurwerk meer hebben!!!!

Koop gewoon vuurwerk die je in de winkel kan kopen!, o.a. bij een videotheek, speciale vuurwerk winkel, Welkoop, etc. etc.

Want voor je het weet heb jezelf hoofdverwondingen!

En ja, ik ben er zeer tot zeer erg van geschroken!!

1. Ik kan min posts wél verwijderden als ML (niet dat het vaak hoeft).

2. Je kan ook lol hebben met legaal vuurwerk. Astronaut platstampen beetje door de sneeuw rollen: een leuke knal en zie knallen echt vet.

k heb zelf een hele lief klein hondje en die is dus als de dood voor het vuurwerk,

daarom gaan we dan naar kennis van ons om daar het vuurwerk afsteke.

Mijn kat leefde 2 dagen op zolder. :-(

Ik heb er zin in! Ik heb nog wat van vorig jaar :engel:

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Ja, precies veel mensen gaan daardoor juist illegaaal kopen. Maar ik denk wel dat ze het wel uitgebreid op het niewus zouden moeten vertellen. Want niet iedereen kijkt er geintreseerd naar.

Over mijn vuurwerk:

Lekker veel vuurpijlen echt prachtig. En nog war Twisters, die zijn ook funny!

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Ja, precies veel mensen gaan daardoor juist illegaaal kopen.

Yup, en doordat ze hier meer grammen inmogen doen, wilt de regering proberen om mensen die steeds illegaal vuurwerk kopen, ermee te laten stoppen.

Naja, ofals dat gaat helpen weet ik niet zo zeer....

Kort om, vroeger was het hier veel mooier dan nu met vuurwerk!

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Die is echt wel super he :puh: Ik kende hem al, maar was hem kwijt ;) bedankt :D

Zijn er eigenlijk veel Nederlanders die nu al naar hier komen om wat illegaals goed op te slaan of niet? Want ik heb daar eigenlijk geen idee van, ik koop het gewoon hier he :puh:

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Gaat wel zeer sloom.... :puh:

Maar alsnog best grappig :puh:

@demontventoux: Kom eens bij mijn buurman :puh: Dan val je direct bewusteloos hoeveel vuurwerk mijn buurman wel niet heeft :puh:

Bewerkt: door Wesley_GTA

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

ik ga denk gewoon lkkr veel vuurwerk kopen en een paar patronen

patronen zijn superkleine rotjes maar dan kan je er een verkeersbord mee opblazen

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
patronen zijn superkleine rotjes maar dan kan je er een verkeersbord mee opblazen

Ja en voordat je het weet blaas je er nog meer mee op als je nèt even niet uitkijkt. In Duitsland worden die knalpatronen gewoon vrij verkocht alszijnde "Vogelschreck". Bedoeld voor boeren dus, om vogels en ander dierengespuis te verjagen. Maar vanwege de lage prijs en harde knal worden ze ook veel gebruikt als vuurwerk. Maar het is en blijft erg link spul.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om te kunnen reageren

Een account aanmaken

Registreer je voor een eigen account. Het is snel en makkelijk!

Nu registreren

Inloggen

Heb je al een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  
Volgers 0

• Recent actief   0 leden

Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.