Jump to content

Models/Textures/Shaders rippen uit Direct X 9 games.


DaBeast

Recommended Posts

Deze tutorial gaat over het rippen van Models/Textures/Shaders uit alle Direct X 9.xx games.

Benodigdheden:

finaltut2sy8.jpg

Vragen en opmerkingen kan je gerust stellen in dit topic.

Compatible List

  • Half life².
  • Boiling Point.
  • Need for speed Underground 1&2 & Most Wanted.
  • Need for speed Carbon Demo.
  • Rollercoaster Tycoon 3.
  • Flight Simulator 2004.

Groen=Compatible.

Orange=Half Compatible (bv models/textures niet goed gecaptured).

Rood=Niet Compatible.

Vriendelijke groeten,

DaBeast

Bewerkt: door DaBeast
Link to comment
Delen op andere websites

DaBeast, in een woord: Ge-wel-dig!

Echte een masterlijke tut. :bier:

Ook lekker overzichtelijk in een zo'n image.

Ik zal deze nog weken, zoniet jaren, gaan gebruiken.

Kortom: Niks op aan te merken.

PS: Ik hem meteen even uitproberen. :D

Vriendelijke Groeten,

Mickey

Link to comment
Delen op andere websites

Die command line parameters zijn niet hoofdzakelijk, zonder gaat ook werken hoor. Dat is meer voor gevorderde gebruikers, als ze bijvoorbeeld andere schermgrote willen (zonder ze in het menu aan te passen). Dit verschilt van spel tot spel. Ik ken aleen wat parameters voor Half Life². Een voorbeeldje voor Half Life²:

-heapsize 512000 +map_background none -dxlevel 90 -console

Ik zal het bovenstaande ontleden:

  • -heapsize 512000 = Het virtueel RAM-geheugen dat Half Life² gebruikt (in dit geval 512MB).
  • +map_background none = Geen menu achtergrond, dit verbeterd de menu prestaties.
  • -dxlevel 90 = Half Life² gebruikt met deze parameter een gewenste Direct X versie (als je bijvoorbeeld 70 neemt, dan kan je het spel soepeler draaien, maar heeft geen overweldigende GFX. Tevens zal je 90 moeten nemen, anders werkt de ripper niet.)
  • -console = Met deze parameter start Half Life² met de console op (handig voor de AZERTY toetsenborden, waarmee je met de ~ toets de console window niet kan openen.)

Let wel op, die command line parameters die ik net getypt heb zijn aleen voor Source engine based games (Half Life² engine).

Edit@Puma(hieronder): Het is nuttig als je dingen wilt converteren, een bepaalde texture wilt hebben of als je gewoon een render uit een game wilt renderen in 3DS Max

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Bewerkt: door DaBeast
Link to comment
Delen op andere websites

In het begin van de post heb ik een lijstje gemaakt waar je de benodigde dingen kan vinden. Wat vrij normaal is bij een tut trouwens. In het vervolg zou ik gewoon wat rondkijken waar je die dingen kan vinden. Meestal staat het er wel vermeld. Hier is het lijstje nog eens:

Benodigdheden:

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Bewerkt: door DaBeast
Link to comment
Delen op andere websites

Deze twee errors komen omdat je niet de laatste versie van Direct X hebt. De nieuwste versie is Direct X 9.0 C (4.09.0000.0904). Om te weten welke versie je hebt moet je naar Start>Uitvoeren gaan en in het venstertje dat openspringt dxdiag typen en op enter drukken. Vanonder staat dan "Directx Versie". Haal de laatste Direct X versie van het internet af, en het is opgelost. Je kan hem downloaden van de officiële Microsoft site.

Edit@Kees(hieronder): Probeer DirectX overnieuw te instaleren en de laatste drivers van je videokaart te downloaden en te instaleren.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Bewerkt: door DaBeast
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • 3 weken later...

misch kan iedereen eff posten voor welke spellen er bij werken voor mij werken The godfather,,en Oblivion :*D ey en 3dsmax heeft geen 3dr import bij mij moet er soms eerst in plugin bij (heb 3dsmax namelijk laatst op nieuw geinstaleert)

post-33001-1168090989_thumb.jpg

Bewerkt: door sven ebens
Link to comment
Delen op andere websites

*Bumpje*

Zou iemand a.u.b. even een van de nieuwste 3d Ripper kunnen uploaden? (op bijv. Rapidshare)

Want de site van 3d ripper is down, en ik wil hem graag hebben. (ik heb m'n computer laatst geformatteerd)

Alvast Bedankt,

Mickey

EDIT: Nvm, de site is al weer online

Bewerkt: door mickey
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...