Jump to content

The Guitar


Ice Banana

Recommended Posts

Daar moet ik je toch op tegenspreken brian.

Line6 zijn degelijke versterkers. Heb zelf de line 6 spider Iv en ben er zeer tevreden over, hopen effecten en zuivere klank.

Dat is dan een meningsverschil. Ik ben zelf niet zo van de ingebouwde effecten, omdat ik daar nooit mijn geluid in kan vinden. Daarnaast vind ik ook dat je een beter geluid kunt krijgen door zelf effect pedalen te gebruiken op een "normale" versterker, omdat je de effecten zelf kunt kiezen die er gebruikt worden. Het geluid dat er uiteindelijk uit komt is natuurlijk ook verschillend per versterker.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    268

  • GwnHugo

    193

  • NickyHendriks

    103

  • StijnGTA

    74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daar moet ik je toch op tegenspreken brian.

Line6 zijn degelijke versterkers. Heb zelf de line 6 spider Iv en ben er zeer tevreden over, hopen effecten en zuivere klank.

Dat is dan een meningsverschil. Ik ben zelf niet zo van de ingebouwde effecten, omdat ik daar nooit mijn geluid in kan vinden. Daarnaast vind ik ook dat je een beter geluid kunt krijgen door zelf effect pedalen te gebruiken op een "normale" versterker, omdat je de effecten zelf kunt kiezen die er gebruikt worden. Het geluid dat er uiteindelijk uit komt is natuurlijk ook verschillend per versterker.

Akkoord als je veel verschillende effecten gebruikt zijn pedalen effectiever maar dan kun je nog steeds het zuivere clean channel gebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Een Floyd Rose op een Strat? Past dat überhaupt wel? :7

Jah, Fender heeft ook een aantal Mexicaanse modellen met Floyds. Zal wel wat zagen worden met de pickguard, bij floyds is de brug cutout iets breder. Ik wik hem wel als non-floating hebben, zoals o.a. de Fenders hebben. :puh:

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Een Floyd Rose op een Strat? Past dat überhaupt wel? emo.gif

Jah, Fender heeft ook een aantal Mexicaanse modellen met Floyds. Zal wel wat zagen worden met de pickguard, bij floyds is de brug cutout iets breder. Ik wik hem wel als non-floating hebben, zoals o.a. de Fenders hebben. puh2.gif

Ok, succes in ieder geval. Ben erg benieuwd of het lukt. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Nou, ik heb net een goedkope Floyd Rose van €30 gekocht. :7 Krijg m morgen binnen dus zie dan wel of het wat gaat worden. Ook heb ik vanmiddag een 12-snarige gitaar gekocht bij Bax-Shop, welke ik vanavond al binnen krijg. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Heb dus sinds afgelopen zaterdag een spaanse gitaar, gekocht voor 2 blikken bier. :7


Absoluut niet de mooiste ooit, de body wordt bij elkaar gehouden door ducttape, er zitten maar 3 snaren op en de topkam ontbreekt, maar dat is allemaal niet zo'n ramp.

 

anyhoe, heeft er iemand tips voor een beginner als ik? wat is het slimst om mee te beginnen, zijn lessen aan te raden, etc

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, ik heb vandaag dus die Floyd Rose brug binnen gekregen. Na heel wat stoeien met allerlei dingen, is het me toch gelukt, al ben ik nog niet helemaal tevreden over de actie rond de topkam, en moet ik nog wat andere dingen aanpassen voor het helemaal perfect is. 

 

Hier wat foto's in een spoiler.

 

 


RsTq9WO.jpg

Zo kreeg ik het binnen, en zoals je al kunt zien is het heel goedkoop. :puh:

 

cBWPZyp.jpg

Best wel een groot verschil tussen de 2.

 

rC2PlEm.jpg

Ik ben begonnen met de topkam. Ik had verwacht dat dit juist het makkelijkste zou zijn, en wat had ik het toch mis. :puh: Ik heb zeker een half uur het hout weg zitten te schuren voor ik het opgaf en gewoon de gaatjes heb geboord. Daarna is het me gelukt om 1 van de schroefjes te mollen, dus heb ik maar 1 van de schroefjes van de pickguard gebruikt.

 

HCn02qo.jpg

Daarna heb ik gekeken wat ik van de pickguard af zou moeten gaan halen. De Floyd-bruggen zijn namelijk iets breder dan de vintage-style bruggen, dus moest er een stuk van de pickguard af.

 

Na een groot gevecht tussen de schaar en de pickguard is het gelukt om er genoeg af te halen, al bleek dat er nog iets meer af moest toen ik de gaatjes aan het boren was voor de steunstukjes voor de brug.

 

J65iaRM.jpg


Toen ik eenmaal door had dat ik de steunstukjes er verkeerd om in had gedaan (op de foto al gefixed), heb ik die met veel moeite er met een tang uit moeten trekken. Daarna kon ik eindelijk de schroeven er in doen en de brug erop laten rusten. 

 

Nou, veertjes erin aan de onderkant en snaren erop. Daarna zag het er zo uit: (mist 1 snaar, I know...)


WpkGJzp.jpg
 

I did it! Het mag dan misschien niet zo mooi zijn, maar dat boeit me niet zo. Ik ben toch aan het sparen voor een 'echte' Fender strat, dus deze zal dan toch bijna nooit meer bespeeld worden. Mocht ik op die Fender dan nog een Floyd willen, koop ik wel een goede en geef ik Sjak Zwier wel een belletje of hij het voor mij wilt doen. :puh:

 

Gitaarcollectie ziet er nu zo uit trouwens:

b61Ym3K.jpg

 

Het houdt in: (L-R)

- Stagg 12-snarige elektro-akoestische

- Motion Les Paul met een setje Seymour Duncan Slash humbuckers 

- Squier Bullet Strat met een €30 Floyd Rose

 

 

:D

 

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

4 minuten geleden, Ezra24rct3 zei:

Nee, het werkt hetzelfde als bij een kramer. Daar zit de brug iets hoger dan normaal zodat je hem ook naar achteren kunt trekken.

Ah oke, voor zover ik het zag kon hij maar een klein stukje naar achteren worden geduwd. Ziet er verder wel strak uit. :tu: Al enig nummers die je er mee kunt spelen? Pantera en Slayer hebben vaak wel goede nummers die floyd rose gebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

@GuitarGuy666

Vooral Van Halen denk ik. Voor de rest heb ik m meer gekocht om m wat langer in tune te houden, want die vintage-style trem is gewoon crap bij mij. Deed 1 lichte 'shake' en de meeste snaren waren al weer out of tune. Ligt trouwens niet aan de snaren, zitten er net 2 dagen op namelijk. 

 

Maar ik ga er eigenlijk alles op spelen wat lekker klinkt met een single-coil element. :puh: Beetje chorus erbij en wat overdrive en t klinkt lekker!

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...