Jump to content

The Guitar


Ice Banana

Recommended Posts

Haha, om je gitaar in tune te houden moet je juist geen floyd kopen. Dan kun je het beste gewoon een vaste brug kopen, of als je toch per sé een floyd wilt een duurdere gitaar waar hij origineel ook op zit. Hoop in ieder geval dat hij na wat afstellen top gaat klinken. :tu: 

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    268

  • GwnHugo

    193

  • NickyHendriks

    103

  • StijnGTA

    74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb afgelopen weekend zelf maar eens een pedalboard in elkaar gezet (voor de genen die dat niet weten; een pedalboard is een plateau waar je je gitaareffecten op kunt zetten zodat je ze heel makkelijk zonder ze steeds opnieuw aan te sluiten kunt gebruiken). Op internet vond ik een simpel ontwerp en heb daar even een eigen draai aan gegeven. Ik heb twee planken bij de Karwei gehaald en die op maat gezaagd en in elkaar gezet. Verder heb ik een speciaal klitterband besteld en een daisy chain gehaald om de pedalen van stroom te voorzien. Dit is het eindresultaat geworden. :) 

 

Hier heb ik de eerste planken in elkaar gezet en enkele schroeven erin gedraaid.



iOtUF6Q.jpg

 

Aan de achterzijde heb ik twee pootjes geschroefd om het bord een klein beetje te laten kantelen.



hesNhEj.jpg

 

Hier heb ik de pedalen met klitterband vastgemaakt aan het pedalboard.



WABsF4U.jpg

 

Ik heb overigens de stroomingang in de zijkant geboord zodat deze niet onhandig naast het pedalboard hangt.



Y9CI2uO.jpg

 

De pedalen die ik overigens heb gebruikt zijn, van links naar rechts: Boss DS-1x Distortion, Maxon OD808 overdrive en een Dunlop CFH cry baby wah.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Netjes netjes, lijkt me zelf ook wel leuk om bass te spelen haha.

 

Ben al aardig opweg naar het zijn van een semi-soort-van-redelijke gitarist, akkoorden leren verloopt vrij soepel. Enkel bar chords heb ik moeite mee, iemand tips hiervoor?

Link to comment
Delen op andere websites

Je zou, als je echt heel hard moet drukken op de snaren bij een bar chord, je actie kunnen verlagen. Dat is de hoogte van de snaren tov de hals. Welke gitaar heb je trouwens? Verder is het echt een kwestie van heel veel oefenen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...