Jump to content

Help! mijn beeldscherm doet het niet:S


xolix

Recommended Posts

wie kan mij helpen als ik mijn computer opstart gaat normaal het lichtjuh van het beelscherm op groen maar nu niet meer hij blijft nu oranje... :-( ik heb de snoeren gecheckt en de grafische kaart... maar kan geen fouten vinden plz wie kan mij helpen

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je al een andere monitor aan gesloten?

Als die werkt is je monitor kapot, als die het niet doet is of je grafische kaart kapot of een snoer is goed beschadigd.

ik heb er een andere monitor aan aangesloten... en die doet het ook niet,, maar ik heb ook een input voor mijn beeldscherm aan mijn moederbord en als ik hem daaraan aansluit doet hij het ook niet,, heeft er nu iemand nog een idee? :?

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je al een andere monitor aan gesloten?

Als die werkt is je monitor kapot, als die het niet doet is of je grafische kaart kapot of een snoer is goed beschadigd.

ik heb er een andere monitor aan aangesloten... en die doet het ook niet,, maar ik heb ook een input voor mijn beeldscherm aan mijn moederbord en als ik hem daaraan aansluit doet hij het ook niet,, heeft er nu iemand nog een idee? :?

Staat je pc/scherm nog onder garantie? Het lijkt me het beste een vergoeding/omwisseling te vragen...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het vandaag ook zo een probleem gehad .Kijk goed of dat er geen draadje los zit of dat in de computer stof ligt dat kan ook eens helpen als je het eens schoonmaakte het is ook bij mij gelukt

Greets SS :D

Bewerkt: door Syfes
Link to comment
Delen op andere websites

lukt ook allemaal niet kan het mischien aan mijn voeding liggen?? weten jullie dat?

Nee, je voeding levert alleen stroom af aan je hardware. Je monitor krijgt stroom via een stekker in je stopcontact, dus dat heeft er niets mee te maken.

Om je beter te kunnen helpen ben ik even wat gegevens nodig. Wat voor kabels kreeg je bij je beelscherm (blauwe, witte en een stroomkabel)? Wat voor videokaart heb je?

Ik denk zelf dat het aan de stekker ligt die vanuit je monitor naar je videokaart gaat. Druk ze gewoon voor de zekerheid aan.

Als je een witte stekker er bij hebt gekregen moet je die blauwe stekker er uit halen en die witte er in doen.

Link to comment
Delen op andere websites

lukt ook allemaal niet kan het mischien aan mijn voeding liggen?? weten jullie dat?

Nee, je voeding levert alleen stroom af aan je hardware. Je monitor krijgt stroom via een stekker in je stopcontact, dus dat heeft er niets mee te maken.

Om je beter te kunnen helpen ben ik even wat gegevens nodig. Wat voor kabels kreeg je bij je beelscherm (blauwe, witte en een stroomkabel)? Wat voor videokaart heb je?

Ik denk zelf dat het aan de stekker ligt die vanuit je monitor naar je videokaart gaat. Druk ze gewoon voor de zekerheid aan.

Als je een witte stekker er bij hebt gekregen moet je die blauwe stekker er uit halen en die witte er in doen.

ik hep er al een andere monitor op aangesloten,, zelfde probleem..

maar ik las >>Hier<< dat het schoonmaken van de voeding en processor nog wel eens kan helpen

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

lukt ook allemaal niet kan het mischien aan mijn voeding liggen?? weten jullie dat?

Nee, je voeding levert alleen stroom af aan je hardware. Je monitor krijgt stroom via een stekker in je stopcontact, dus dat heeft er niets mee te maken.

Om je beter te kunnen helpen ben ik even wat gegevens nodig. Wat voor kabels kreeg je bij je beelscherm (blauwe, witte en een stroomkabel)? Wat voor videokaart heb je?

Ik denk zelf dat het aan de stekker ligt die vanuit je monitor naar je videokaart gaat. Druk ze gewoon voor de zekerheid aan.

Als je een witte stekker er bij hebt gekregen moet je die blauwe stekker er uit halen en die witte er in doen.

bij oude computers komt het stroom van de beeldschermen wel uit de voeding,Geloof je me niet?Kijk hier is dan

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Mischie staat het beeldscherm op standby..

even heen en weer gaan met je muis en hij moet weer aanspringen.

zo niet chek even of die wel aan staat (jaja lampje brandt maar dan kan die nog steeds op standby staan)

Chek je snoertjes.(btw je moet je beeldscherm met je videokaart conecten he)(wist trouwens niet dat dat ook via een moederboard kan werken :puh:)

Kijk of je de instellingen naar boven kan krijgen van je beeldscherm (zo niet dan is die waarschijnlijk stuk..)

Er zit waarschijnlijk ergens een knopje voor op je beeldscherm.

Werkt die dan nog niet kun je proberen of ze bij een computerzaak een oplossing hebben.

en inderdaad schoonmaken werkt soms wel.

Grats,Gybrus

Link to comment
Delen op andere websites

ik denk dat het aan je computer licht als het andere scherm het ook niet doet probeer eens je bios te resetten .

Dat doe je door de stroomkabel van de pc te halen en de monitor kabel en de internet kabel dan het baterijtje deruithalen of kijken of er een jumpertje op je moederbord zit met erbij reset chmos ofzo die moet je dan even omwiselen en naar 5 seconden weer terugzeten

Bewerkt: door tomosbb
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Als je een ander snoer EN een andere monitor heb gebrobeerd dan moet het aan je videokaart liggen, of aan het stopcontact :schater:

Let wel op dat je ALLE snoeren test, als je alleen de blauwe test kan het ook de stroomtoevoer zijn...

Verder is er nog 1 optie, dat 1 van die pinnetjes kapot is, waar je het blauwe snoer bij je PC in douwt.

Als dit allemaal niet werkt zou ik naar de fabrikant gaan...

Link to comment
Delen op andere websites

Het probleem is waarschijnlijk simpel: Je heb je videokaart er scheef in zitten. Heb ik al honderd keer gehad.

Over die gekke voedingen waar beeldschermen stroom weghalen: Jah, maak hem eens open! Dan zie je dat de netspanning DIRECT via de ingang naar het scherm toegaat.

Het is alleen maar stopcontactenbesparing, maar op (hele) oude computers is de spanning met een echte 'hardware' schakelaar aan en uit te zetten.

Check je videokaart eens goed. Piept de computer ook anders als anders als je hem aanzet? Dan weet je zeker dat je videokaart scheef zit.

EDIT: WTF, dit topic is véél te oud. antwoord zal er vast al wezen.

Bewerkt: door schno009
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...