Jump to content

Windows 98 USB driver probleem.


Boris H.

Recommended Posts

hey mates,

Ik heb laatst een oud PC'tje erbij gekregen.

Het is een pentium III(500 MHZ) met Windows 98.

Ik ga binnenkort internet/netwerk maken maar heb eerst een ander probleem.

Op Windows 98 draait mijn USB stick/ USB kaartlezer/ MP3 speler enz. niet.

Als ik bijv mijn USB stick inplug geeft hij het schermpje van hardware gevonden enz.

Als hij dan gaat zoeken naar drivers kan hij ze niet vinden en kan ik de installatie niet afmaken. Ook op de CD'tjes die bij deze USB producten bijgeleverd zijn vind hij geen drivers.

Ik ben best wel een nieuwbee wat dit soort dingen betreft dus kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik dit kan oplossen? Bijvoorbeeld drivers downloaden ofzo en waar ik die dan moet plaatsen.

Alvast bedankt!

Gratz,

Boris H.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb voor jou even gezocht op google, ik weet niet welke windows 98 jij hebt. Ik heb iets gevonden voor Windows 98SE. Met andere woorden de tweede versie van Windows 98. Als je niet welke windows versie je hebt, kan je dat altijd na kijken door het volgende:

Start ---> instellingen ---> configuratie scherm ---> systeem.

Als je de eerste versie hebt van windows 98 gaat er gewoon staan "Windows 98".Heb je de tweede versie van Windows 98, dan staat er simpel weg, "Windows 98SE"

Hier is de USB driver voor Windows 98SE die normaal alle USB devices ondersteunt onder andere:

- USB Flash Drives

- Digital Photo and Video Cameras (that connect to the PC via USB)

- USB Hard Drives

- MP3 Players (including Apple iPod from v2.4)

- Sony PlayStation Portable (PSP)

Als je een Windows 98 eerste versie hebt, weet ik niet of dit zal werken. Maar je kan proberen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Verder heb ik ook nog iets gevonden op de microsoft site zelf. Hier verklaren ze dus ook dat je met deze tool ervoor kan zorgen dat je USB's werken. Hier kan je het zelf eens nalezen. Als je een Windows 98Se hebt, zou ik zonder twijfelen eerst mijn eerste argument proberen. Heb je een Windows 98, dan zou ik het tweede argument (van microsoft) nemen. Maar dat moet jij maar kiezen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...