Jump to content
Joriz

Jobs @ Rockstar


Rockstar Games heeft een nieuwe website online gezet met de beschikbare banen bij al hun vestigingen over de wereld. De banen gaan van vertaler tot websitebouwer en van game programmer tot beta tester.

Betatester zijn is misschien wel de grootste droombaan van leden hier op het forum. Want wat is er niet beter dan de hele dag betaald spelletjes spelen? Echter is er natuurlijk nog een andere kant. Zoals dat elke fout en bug zeer duidelijk moet worden beschreven en er ook precies moet worden uitgezocht wanneer deze bug plaats vind. Denk je een mooi CV te hebben om bij Rockstar te werken dan moet je zeker even hun jobs website bekijken.

Ook opvallend op hun banen website is dat ze bij Rockstar North (makers van Grand Theft Auto) geen vacatures meer hebben voor network programmers. Omdat Rockstar North vacatures had voor network programmers, werd door veel mensen de conclusie getrokken dat Rockstar North mensen nodig had voor multiplayer functies te maken voor Grand Theft Auto IV. Het is echter maar de vraag of de multiplayer functie erin komen aangezien een goed werkende multiplayer optie veel tijd kost om te maken. Op dit moment heeft Rockstar zijn handen waarschijnlijk al vol aan het maken van GTA4 zelf.

Op dit moment circuleren er ook geruchten op internet dat Grand Theft Auto 4 zich gaat afspelen in New York (in de Grand Theft Auto serie bekend onder de naam Liberty City). De betrouwbaarheid van dit bericht is zoals vele geruchten niet groot aangezien enige verdere bron ontbreekt. Dit gerucht kan waarschijnlijk worden geplaatst in het rijtje andere verzonnen geruchten.

Tot nu toe zijn er nog geen details bekend over GTA4 en zullen we moeten wachten tot 29 maart 2007 (zie twee nieuwsberichten hieronder).

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Joh, ik ga me aanmelden! :sigaar:

:7

Het is niet de bedoeling dat elke GTA fan zich gaat aanmelden. Dit levert ze alleen maar extra werk op. Je moet echt een goede CV hebben willen ze aanmelden. Volgens mij heb je namelijk nog geen bekende games getest onder professionele omstandigheden.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Joh, ik ga me aanmelden! :sigaar:

:7

Het is niet de bedoeling dat elke GTA fan zich gaat aanmelden. Dit levert ze alleen maar extra werk op. Je moet echt een goede CV hebben willen ze aanmelden. Volgens mij heb je namelijk nog geen bekende games getest onder professionele omstandigheden.

Ha ha, het was maar een grapje hoor. :puh: Tuurlijk heb ik geen ervaring met games, ik zit nog maar op het middelbare onderwijs en ik was dan ook absoluut niet van plan (ook in de toekomst niet) om iets in de technologische branche te doen, dus... Laat staan dat ik er ook de capaciteiten en de motivatie ervoor zou hebben. :clown: Maar goed, ik word dan ook niet voor niks krotenkoker genoemd hè.

Bewerkt: door Pietje II

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Games Tester voor Rockstar North..

Klinkt ook niet al te moeilijk.. :sigaar:

Geloof me, het is echt niet de hele dag een spelletje spelen en kijken of alles klopt. Je moet verslagen maken van wat er fout is, je moet met verschillende programma's overweg kunnen. Je moet je CV ook laten zien, dus er wordt toch wat meer van je geëist.

Zelf denk ik dat ze alleen iemand oppikken die dit kan doen, maar ook een andere functie bijv. programmeren.

Ik snap je reactie trouwens wel. :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Games Tester voor Rockstar North..

Klinkt ook niet al te moeilijk.. :sigaar:

Geloof me, het is echt niet de hele dag een spelletje spelen en kijken of alles klopt. Je moet verslagen maken van wat er fout is, je moet met verschillende programma's overweg kunnen. Je moet je CV ook laten zien, dus er wordt toch wat meer van je geëist.

Zelf denk ik dat ze alleen iemand oppikken die dit kan doen, maar ook een andere functie bijv. programmeren.

Ik snap je reactie trouwens wel. :puh:

En daar komt nog eens bij dat de hele dag spelletjes spelen de meest leveloze baan is die er bestaat :sigaar:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

En daar komt nog eens bij dat de hele dag spelletjes spelen de meest leveloze baan is die er bestaat :sigaar:

Ik zou het wel leuk vinden hoor, maar betekent networkprogrammers dat er online features komen?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

En daar komt nog eens bij dat de hele dag spelletjes spelen de meest leveloze baan is die er bestaat :sigaar:

Ik zou het wel leuk vinden hoor, maar betekent networkprogrammers dat er online features komen?

Voor een eventuele andere Rock Star North game. Want van IV heb ik géén idee :cab:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het zou wel prachtig zijn om een job te hebben die met games te maken heeft, aangezien ik een fervent gamer ben. Game Tester spreekt me dan ook het meest aan, alleen heb ik geen ervaring als echte tester (opsporen van bugs etc.) en ben ik nog net geen 18.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het zou wel prachtig zijn om een job te hebben die met games te maken heeft, aangezien ik een fervent gamer ben.

Tja.. Er zijn duizenden mensen die dat zeggen. :puh: Niet dat ik je niet geloof, maar zeg nou zelf: Game Tester als beroep. ><

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Bwah, betatester. Dat klinkt als de stront wegpoetsen die iemand anders gemaakt heeft. Nëëëëë niks voor mij. Laat mij maar zelf het project maken als ik ervoor ga leren, dan heb ik tenminste nog voldoening in mijn werk.

P.S. Niet dat ik ooit deze richting opga ofzo hoor.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...