Jump to content

[SA|OV] Tutorial Superman mod installeren


Kevin1993

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik hoor veel vragen over hoe je de Superman Mod Beta v1.0 moet installeren op je GTA San Andreas. Hierzo leg ik stap voor stap uit in het Nederlands hoe dit moet.

Benodigde tool(s) :

IMG Tool(Download hem hier)

Stap 1 -

Backup PLAYER.IMG

Backup de Map script.

Backup GTA3.IMG

Stap 2 -

Start de IMG tool druk op Open en dan kies je de PLAYER.IMG

(Locatie : C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\models\PLAYER.img)

Dan ga je naar je Superman BETA v1.0 map en kies je Clark Kent.

Ga naar File in je IMG tool -> Find - Typ dan afro.dff hij zal hem gelijk vinden en als geselecteerd hebben. Dan rechtermuisklik Replace...en dan krijg je een scherm waar je die vandaan haalt om de afro.dff te replacen dus ga je naar die SUPERMAN SA BETA v1.0 map en dan Clark kent aanklikken en dan zie je de File afro.dff en kies je die

Doe dit bij alle files in die map. Daarna maak je een keuze tusse Classic Superman of Superman Returns(Ik raad je Classic Superman aan). Doe hetzelfde als wat je bij die Clark Kent deed.

Als je klaar ben klik je op Rebuilt archive onder Command in het menu.

Het zal 5 a 6 minuten duren.

Stap 4 -

Ga naar je uitgepakte SUPERMAN SA BETA v1.0

En ga in dat script mapje en kopieer de bestanden en plak het in C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas.

Dan zal hij vragen of je het wil overschrijven. Beantwoord dan Ja of in het engels Yes :bonk:

Stap 5 -

Ga weer naar je uitgepakteSUPERMAN SA BETA v1.0

En ga naar Loading Screens kopieer dat bestandje LOADSCS.TXD en plak het in je C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\models\txd

Dan zal hij weer vragen of je het wil overschrijven. Beantwoord dan Ja of in het engels Yes :bonk:

Stap 6 -

De Tags(Hoeft niet persé).(IMG TOOL NODIG)(

Open in de IMG Tool het Bestand GTA3.img

Als je voor de Classic Superman hebt gekozen Replace je weer de Files van de map Classic Superman Tags. En voor de Superman returns Replace je de Files van de map Superman Returns Tags. Als je klaar bent klik weer op Rebuilt Archive onder de naam Commands

Klaar ! :eten:

Heb je het SUPERMAN SA BETA v1.0 nog niet gedownload doe het dan nu(Klik hier om te downloaden)

>>> Door Wazuup: Moved naar overige hulp, topic titel bewerkt en in de Master Tutorial List gezet :bier: <<<

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
  • Reacties 161
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • -Matthijs-

    14

  • Ghost_Rider

    10

  • Beagle

    6

  • mendelboaz

    5

ik heb hem geinstalleerd.

:duh:maar nu loopt GTA san andreas vast ARRRRRRRR!!!!! :duh::duh::duh::duh:

daar kan ik zo kwaad om worden.

ik heb daar hardstikke veel werk voor moeten doen!

Dat komt omdat je v2.00 hebt, met deze versie kan je niet modden...

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan zoiezo in SA al met graffity spuiten, alleen heb je bij deze mod de optie om de tags textures te veranderen in een superman texture. Dan krijg je dus dit effect. Overigens staat dit gewoon bij stap nummer 6 uitgelegd in de hoofdpost van dit topic.

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo allemaal,

Ik hoor veel vragen over hoe je de Superman Mod Beta v1.0 moet installeren op je GTA San Andreas. Hierzo leg ik stap voor stap uit in het Nederlands hoe dit moet.

Benodigde tool(s) :

IMG Tool(Download hem hier)

Stap 1 -

Backup PLAYER.IMG

Backup de Map script.

Backup GTA3.IMG

Stap 2 -

Start de IMG tool druk op Open en dan kies je de PLAYER.IMG

(Locatie : C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\models\PLAYER.img)

Dan ga je naar je Superman BETA v1.0 map en kies je Clark Kent.

Ga naar File in je IMG tool -> Find - Typ dan afro.dff hij zal hem gelijk vinden en als geselecteerd hebben. Dan rechtermuisklik Replace...en dan krijg je een scherm waar je die vandaan haalt om de afro.dff te replacen dus ga je naar die SUPERMAN SA BETA v1.0 map en dan Clark kent aanklikken en dan zie je de File afro.dff en kies je die

Doe dit bij alle files in die map. Daarna maak je een keuze tusse Classic Superman of Superman Returns(Ik raad je Classic Superman aan). Doe hetzelfde als wat je bij die Clark Kent deed.

Als je klaar ben klik je op Rebuilt archive onder Command in het menu.

Het zal 5 a 6 minuten duren.

Stap 4 -

Ga naar je uitgepakte SUPERMAN SA BETA v1.0

En ga in dat script mapje en kopieer de bestanden en plak het in C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas.

Dan zal hij vragen of je het wil overschrijven. Beantwoord dan Ja of in het engels Yes :bonk:

Stap 5 -

Ga weer naar je uitgepakteSUPERMAN SA BETA v1.0

En ga naar Loading Screens kopieer dat bestandje LOADSCS.TXD en plak het in je C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\models\txd

Dan zal hij weer vragen of je het wil overschrijven. Beantwoord dan Ja of in het engels Yes :bonk:

Stap 6 -

De Tags(Hoeft niet persé).(IMG TOOL NODIG)(

Open in de IMG Tool het Bestand GTA3.img

Als je voor de Classic Superman hebt gekozen Replace je weer de Files van de map Classic Superman Tags. En voor de Superman returns Replace je de Files van de map Superman Returns Tags. Als je klaar bent klik weer op Rebuilt Archive onder de naam Commands

Klaar ! :eten:

Heb je het SUPERMAN SA BETA v1.0 nog niet gedownload doe het dan nu(Klik hier om te downloaden)

>>> Door Wazuup: Moved naar overige hulp, topic titel bewerkt en in de Master Tutorial List gezet :bier: <<<

Heyy, Ik heb geprobeerd om die superman mod te instaleren maar hij doet et nie :cry: Ik snap er ook nie egt veel van, Ik heb die IMG tool en die superman in een compressed folder en jij zegt dan ''een scherm waar je die vandaan haalt om de afro.dff te replacen dus ga je naar die SUPERMAN SA BETA v1.0 map en dan Clark kent aanklikken '' maar als ik dat doet dan zegtie dit '' I/O error 32 '' wat moet ik doen?? om hem te laten werken want ik word gek! En ik ff tussendoor gta spelen om te kijken oftie het doet is CJ helemaal raar geworden! Hij heeft een raar gezicht met van die alien ogen en z'n neus gaten zitten op zijn voorhoofd :?

Link to comment
Delen op andere websites

Heyy, Ik heb geprobeerd om die superman mod te instaleren maar hij doet et nie :cry: Ik snap er ook nie egt veel van, Ik heb die IMG tool en die superman in een compressed folder en jij zegt dan ''een scherm waar je die vandaan haalt om de afro.dff te replacen dus ga je naar die SUPERMAN SA BETA v1.0 map en dan Clark kent aanklikken '' maar als ik dat doet dan zegtie dit '' I/O error 32 '' wat moet ik doen?? om hem te laten werken want ik word gek! En ik ff tussendoor gta spelen om te kijken oftie het doet is CJ helemaal raar geworden! Hij heeft een raar gezicht met van die alien ogen en z'n neus gaten zitten op zijn voorhoofd :?

Je moet gewoon het bestand 'afro.dff' verwijderen. Als je dat gedaan hebt voeg je het bestand 'afro.dff' van de mod weer toe. Dit kan via 'command > add'. Die error die je krijgt ken ik niet, ik denk dat iets niet goed doet bij het vervangen van de bestanden. Verwijder het originele bestand dus via 'commands > delete' en voeg het nieuwe bestand toe via 'command > add'. Doe dit gewoon apart, en niet in één keer zoals in de tutorial staat.

Dat CJ er op dit moment nogal mislukt uitziet, is natuurlijk wel te verklaren. De mod is waarschijnlijk nog niet volledig geïnstalleerd.

Link to comment
Delen op andere websites

Hey ben ik weer :dans:

Ik had nog ff een vraagje.. Ik ben er uit met die superman te installereren op gta (denk ik) en nu kan ik et nie meer spelen :S me laad scherm staat vast hij gaat nie veder dan de helft? ik heb zoiets ergens gelezen maar ik kan et nie meer vinden weeten jullie misschien wat ik kan doen om weer te kunnen spelen? ik heb new game geprobeerd maar die staat vast duss

Link to comment
Delen op andere websites

Hey ben ik weer :dans:

Ik had nog ff een vraagje.. Ik ben er uit met die superman te installereren op gta (denk ik) en nu kan ik et nie meer spelen :S me laad scherm staat vast hij gaat nie veder dan de helft? ik heb zoiets ergens gelezen maar ik kan et nie meer vinden weeten jullie misschien wat ik kan doen om weer te kunnen spelen? ik heb new game geprobeerd maar die staat vast duss

Dan heb je waarschijnlijk de verkeerde versie. Het probleem is waarschijnlijk verholpen als je deze patch installeert. Overigens hoef je alleen maar een 'new game' te starten als de 'main.scm' vervangen wordt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb 2 probleempjes met de mod, maar zou iemand me hier ff mee kunnen helpen?

Zijn gezicht ziet er heel raar uit, zijn neusgaten zitten in zijn voorhoofd en zijn gezicht lijkt op een aap. :duh:

En dit is het belangrijkste probleem: Ik kan geen van de "powers" gebruiken. Ik dacht dat je hier de gimp suit voor nodig had ofzo, maar die heb ik nog niet en het duurt veel te lang voordat ik hem heb. Ik weet hoe je de krachten moet gebruiken, maar ze werken niet. Hoe kan ik dit oplossen?

EDIT: Laat maar, dit probleem is al opgelost door de cheat BEKKNQV te gebruiken voor het gimp suit, deze mod is echt geweldig! :klap:

Bewerkt: door Teraku
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb 2 probleempjes met de mod, maar zou iemand me hier ff mee kunnen helpen?

Zijn gezicht ziet er heel raar uit, zijn neusgaten zitten in zijn voorhoofd en zijn gezicht lijkt op een aap. :duh:

En dit is het belangrijkste probleem: Ik kan geen van de "powers" gebruiken. Ik dacht dat je hier de gimp suit voor nodig had ofzo, maar die heb ik nog niet en het duurt veel te lang voordat ik hem heb. Ik weet hoe je de krachten moet gebruiken, maar ze werken niet. Hoe kan ik dit oplossen?

Maar had jij wel een cape om als je african pendant (ofzo) om deed?? want bij mij was dat dus niet zo.... :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...