Jump to content

[SA|OV] Tutorial Superman mod installeren


Kevin1993

Recommended Posts

Is het dan zo dat de superman mod niet werkt met savegames? Of is hier misschien een PATCH voor?

mvg

Het probleem ligt niet bij het spel, noch bij je versie, want het probleem ligt bij de mod zelf. Dat komt namelijk omdat je het bestand 'main.scm' vervangen hebt. Dit bestand is benodigd voor de mod, maar ook voor je savegame. Wordt het bestand vervangen voor een andere 'main.scm', dan zal geen enkele gedownloade savegame het meer doen. Wil je graag weer normaal een savegame spelen, dan zul je de bestanden van de mod moeten verwijderen. Heb je deze niet of ben je er vergeten een back-up van te maken, vraag ze dan in dit topic weer aan.

Je zult dus eigenlijk een keuze moeten maken tussen de mod of je savegame; waarmee speel je het liefst? Wat je nog wel eventueel kunt doen, is een tweede versie van GTA maken. Dit doe je door je originele directory naar een andere, willekeurige plek te kopiëren. Op de ene versie kun je dan met de mod spelen, en op de andere vervang je de bestanden zodat je daar met een savegame kunt spelen. ;)

Ok, bedankt. Geld dit voor alle mods? Dus ook voor veranderde auto's etc?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 161
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • -Matthijs-

    14

  • Ghost_Rider

    10

  • Beagle

    6

  • mendelboaz

    5

Ok, bedankt. Geld dit voor alle mods? Dus ook voor veranderde auto's etc?

Nee, enkel voor mods waarbij het bestand 'main.scm' overschreden wordt. Elke andere mod kan gewoon gespeeld worden op een savegame zonder dat daarvoor een nieuw spel gestart hoeft te worden.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
ey hoe "back je diej bestanden up" (stap 1)

Een back-up is niet meer dan een kopie. Als je een back-up wilt gaan maken, zul je dus een kopie van een bestand moeten maken. Ten eerste moet je naar het bestand gaan waarvan je een back-up wilt maken. Als je bij het bestand bent, klik je er éénmaal op en druk je op "CTRL + C". Goed, je hebt het bestand nu gekopieerd. Echter moeten we hem ook nog ergens plakken, anders hebben we er natuurlijk niets aan. Zoek een geschikte plek om je back-up's op te slaan, bij voorkeur een nieuwe map. Heb je een geschikte plek gevonden, druk dan op "CTRL + V". En klaar is je back-up!

Overigens kun je van een bestand uit je "GTA3/PLAYER.img" een back-up maken door het betreffende bestand te selecteren, en te kiezen voor "commands/extract". Vervolgens herhaal je de bovenste stap.

  • Sneltoetsen:
  • CTRL + C = kopiëren
  • CTRL + V = plakken

Link to comment
Delen op andere websites

ey hoe "back je diej bestanden up" (stap 1)

Een back-up is niet meer dan een kopie. Als je een back-up wilt gaan maken, zul je dus een kopie van een bestand moeten maken. Ten eerste moet je naar het bestand gaan waarvan je een back-up wilt maken. Als je bij het bestand bent, klik je er éénmaal op en druk je op "CTRL + C". Goed, je hebt het bestand nu gekopieerd. Echter moeten we hem ook nog ergens plakken, anders hebben we er natuurlijk niets aan. Zoek een geschikte plek om je back-up's op te slaan, bij voorkeur een nieuwe map. Heb je een geschikte plek gevonden, druk dan op "CTRL + V". En klaar is je back-up!

Overigens kun je van een bestand uit je "GTA3/PLAYER.img" een back-up maken door het betreffende bestand te selecteren, en te kiezen voor "commands/extract". Vervolgens herhaal je de bovenste stap.

  • Sneltoetsen:
  • CTRL + C = kopiëren
  • CTRL + V = plakken

ok heel erg bedankt, maar nu heb ik nog iets dommers : ik weet niet waar die "files" staan
Link to comment
Delen op andere websites

ok heel erg bedankt, maar nu heb ik nog iets dommers : ik weet niet waar die "files" staan

De files (bestanden) staan in de volgende mappen:

  • GTA3.img: "C/Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas/Models".
  • PLAYER.img: "C/Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas/Models".
  • SCRIPT: "C/Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas/Data".

De eerste twee bestanden zijn aardig groot, dus een back-up hiervan maken kan even duren. In dat geval raad ik je aan het proces niet te storen en gewoon even weg te lopen bij je PC. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Hoi allemaal, ik heb superman geinstalleerd, maar ik heb twee problemen, ten eerste heeft ie geen cape en tweede wanneer ik met N sneller laat lopen of vliegen, dan kan ik hem met Y niet meer afremmen... Iemand toevallig een idee.....

Link to comment
Delen op andere websites

help,

ik heb alles geïnstaleerd, als ik op nieuw spel klik

krijg ik het max. levensbalk voor de helft gevult en ik heb nog een gimp masker op,

en best vaag ik heb geen krachten, en ik heb toch zeker alles geïnstaleerd, trouwens iemand enig idee waar de map Shared Parts en SUPER TAGS voor is ??

mvg jeroen

ik heb ook geen cape en een witte nek en een "gebruint" gezicht.

Bewerkt: door jeroendejong
Link to comment
Delen op andere websites

help,

ik heb alles geïnstaleerd, als ik op nieuw spel klik

krijg ik het max. levensbalk voor de helft gevult en ik heb nog een gimp masker op,

en best vaag ik heb geen krachten, en ik heb toch zeker alles geïnstaleerd, trouwens iemand enig idee waar de map Shared Parts en SUPER TAGS voor is ??

mvg jeroen

ik heb ook geen cape en een witte nek en een "gebruint" gezicht.

shared parts lost dat proleem met daat gezicht op en alles is dan zo als de superman mod moet zijn en supertags doet het bij mij niet ik raad je aan om het niet te instaleren dan moet je alles overnieuw doen tenzij iemand het kan uitlegeen aan mij of aan jou. oja die cape he die doet het bij mij ook niet weet niet waarom

Bewerkt: door Daanoes
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik heb pas gelede san andreas gekocht maar weet nu pas van de mods.Een beetje laat weet ik wel maar ik ben op zoek naar de img tool 1 want er word hier gezegt dat je met de 2 niet kan modden.asl je hem hebt stuur het dan door naar het volgend e-mail adres:nick_dewinter (at) hotmail DOT com

alvast bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb pas gelede san andreas gekocht maar weet nu pas van de mods.Een beetje laat weet ik wel maar ik ben op zoek naar de img tool 1 want er word hier gezegt dat je met de 2 niet kan modden.asl je hem hebt stuur het dan door naar het volgend e-mail adres:***

alvast bedankt!

Van harte welkom op het forum. xanderlechtx! :Y

Met versie 2 kun je niet modden, dus ik denk dat je ergens iets niet goed gelezen hebt. GTA kent namelijk twee verschillende versies: V1 en V2. Met V1 is het wel mogelijk te modden, en met V2 helaas niet. Jij hebt je exemplaar onlangs aangeschaft, dat betekent dus dat jij V2 hebt en dus niet kunt modden. Maar, het probleem is gelukkig wel op te lossen door even deze patch te installeren. Vervolg, na het succesvol installeren van de patch, de tutorial weer.

@Hieronder: Hmm, onbekend? Het is een uitvoerbaar bestand... Maar kun je er dus niet op klikken of iets dergelijks?

Bewerkt: door -Matthijs-
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik snap het hier niet.. Stuur me PM terug ±

Ga naar File in je IMG tool -> Find - Typ dan afro.dff hij zal hem gelijk vinden en als geselecteerd hebben. Dan rechtermuisklik Replace...en dan krijg je een scherm waar je die vandaan haalt om de afro.dff te replacen dus ga je naar die SUPERMAN SA BETA v1.0 map en dan Clark kent aanklikken en dan zie je de File afro.dff en kies je die

Doe dit bij alle files in die map. Daarna maak je een keuze tusse Classic Superman of Superman Returns(Ik raad je Classic Superman aan). Doe hetzelfde als wat je bij die Clark Kent deed.

Als je klaar ben klik je op Rebuilt archive onder Command in het menu.

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo allemaal,

Ik hoor veel vragen over hoe je de Superman Mod Beta v1.0 moet installeren op je GTA San Andreas. Hierzo leg ik stap voor stap uit in het Nederlands hoe dit moet.

Benodigde tool(s) :

IMG Tool(Download hem hier)

Stap 1 -

Backup PLAYER.IMG

Backup de Map script.

Backup GTA3.IMG

Stap 2 -

Start de IMG tool druk op Open en dan kies je de PLAYER.IMG

(Locatie : C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\models\PLAYER.img)

Dan ga je naar je Superman BETA v1.0 map en kies je Clark Kent.

Ga naar File in je IMG tool -> Find - Typ dan afro.dff hij zal hem gelijk vinden en als geselecteerd hebben. Dan rechtermuisklik Replace...en dan krijg je een scherm waar je die vandaan haalt om de afro.dff te replacen dus ga je naar die SUPERMAN SA BETA v1.0 map en dan Clark kent aanklikken en dan zie je de File afro.dff en kies je die

Doe dit bij alle files in die map. Daarna maak je een keuze tusse Classic Superman of Superman Returns(Ik raad je Classic Superman aan). Doe hetzelfde als wat je bij die Clark Kent deed.

Als je klaar ben klik je op Rebuilt archive onder Command in het menu.

Het zal 5 a 6 minuten duren.

Stap 4 -

Ga naar je uitgepakte SUPERMAN SA BETA v1.0

En ga in dat script mapje en kopieer de bestanden en plak het in C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas.

Dan zal hij vragen of je het wil overschrijven. Beantwoord dan Ja of in het engels Yes :bonk:

Stap 5 -

Ga weer naar je uitgepakteSUPERMAN SA BETA v1.0

En ga naar Loading Screens kopieer dat bestandje LOADSCS.TXD en plak het in je C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\models\txd

Dan zal hij weer vragen of je het wil overschrijven. Beantwoord dan Ja of in het engels Yes :bonk:

Stap 6 -

De Tags(Hoeft niet persé).(IMG TOOL NODIG)(

Open in de IMG Tool het Bestand GTA3.img

Als je voor de Classic Superman hebt gekozen Replace je weer de Files van de map Classic Superman Tags. En voor de Superman returns Replace je de Files van de map Superman Returns Tags. Als je klaar bent klik weer op Rebuilt Archive onder de naam Commands

Klaar ! :eten:

Heb je het SUPERMAN SA BETA v1.0 nog niet gedownload doe het dan nu(Klik hier om te downloaden)

>>> Door Wazuup: Moved naar overige hulp, topic titel bewerkt en in de Master Tutorial List gezet :bier: <<<

eej die file werkt niet meer er staar eroor als ik duperman beta wil downloaden dus daar klikken

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...