Jump to content

[SA|OV] UV Animaties maken!


Wazuup

Recommended Posts

VideoTutorial: UV Animaties maken en Ingame zetten!

Welkom allemaal in het topic van mijn nieuwste videotutorial over het maken van UV animaties en deze vanuit 3dsmax ook daadwerkelijk werkend ingame te krijgen. Dit gaat allemaal door middel van een max script dat jullie waarschijnlijk nog nooit gezien hebben. Ik zal even alvast een rijtje met benodigheden neerzetten:

- 3dsmax

- Basiskennis ingame zetten

- Het UVanim Script door Deniska

Dode links melden aub!

Zet het UVanim script in de ''scripts'' map van 3dsmax. De tutorial is 12 mb groot, duurt zo'n 10 minuten en is redelijk makkelijk te begrijpen. Reacties en vragen zijn Natuurlijk altijd welkom. Owja LET OP! Tussen 4 minuut 50 en 5 minuut 15 staat om de een of andere vage reden het beeld stil, maar ik neem aan dat jullie wel weten hoe je naar dff moet exporteren.

Resultaat van de Tutorial (loopt ingame veel smoother btw):

post-20899-1177767465.gif

DOWNLOAD!

Met vriendelijke groet,

Wazuup :sigaar:

Bewerkt: door Wazuup
Link to comment
Delen op andere websites

echt mooie tut alleen is die wel beetje onleesbaar in de 3ds max bij me :/

mss kun jij best ook een teksttutorial want ik ben namelijk doof en ik weet niet of jij gesproken hebt

ps: wat scheelt er met die textures ingame? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb nog een vraag he...

moet je voor dit een gif gebruiken die al geanimatet is of maak je de hele animatie self met 3ds ??

Je gebruikt gewoon bmp bestanden als de textures, en de hele animatie doe je in 3ds max.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...
Klein vraagje: moet je "parents" maken voor het voorwerp met de texture die je wilt laten scrollen (Select and link-->Select parent)?? Graag binnen 29 dagen reageren, anders is mijn 3DS Max trialperiode voorbij :(

Volg nou de tutorial gewoon, vooraf is niets met het object gedaan. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 8 maanden later...

What's up! Ik wil een soort van waterval-muur maken. Het animaties-maken en ingame zetten is gelukt (klik hier), maar nu wil ik een stapje verder.

In 3dsMax heb ik een plane gemaakt, die getextured en door middel van de keys de animatie gemaakt. Hij werkt, maar: ik wil de animatie doorlopend hebben zonder "stops". Wat bedoel ik?

Stel, je rijdt in een auto. Je gaat van "stilstaand" naar "iets harder" naar "hard" naar "iets slomer" naar "stilstaand" en het rijtje begint weer opnieuw. Dit gebeurt ook zo in 3dsMax met die animaties. Maar wat ik wil: "Snel". Dus geen gestop tussendoor, maar dat je van 0 in één keer op 100 zit en die snelheid blijft houden, bij wijze van spreken.

Hoe doe ik dit? Ik heb van Nickonly al iets over de curve-editor gehoord, maar wanneer ik daarmee probeer een andere "loop" in te stellen, gaat alleen het object draaien, en niet de texture.

Help, anybody :sigaar: ?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 9 maanden later...
  • 1 year later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...