Jump to content

[SA|MAP] Sketchup models ingame krijgen!


Puma

Recommended Posts

  • Reacties 38
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Wazuup

    5

  • Puma

    4

  • EyeOnMe

    3

  • GTA_PEEKCITY

    3

Ahoewel ik eingenlijk helemaal niets aan deze tut heb, moet ik zeggen dat ie er wel erg goed uit ziet! Ik heb er alleen één dingetje op aan te merken. Namenlijk over dit punt:

(ik raad 3dsMax aan want Gmax sucked nogal qua scripts, werkt vaak niet)

Er is namenlijk helemaal niets mis met Gmax. Het is alleen zo dat als je de scripts voor Gmax wil laten werken, dat je het progammatje "GTA_max.exe" aan moet zetten wil je de scripts laten werken en de export laten lukken. En omdat iedereen denkt dat de scripts het niet doen terwijl ze gewoon dat progamma aan moetten zetten, zeggen ze dat Gmax sucked :duh:. Dat wil ik even de wereld uit helpen. Dus bij deze.

Kleine uitleg voor het aanzetten van GTA_Max:

Ga naar je scripts map in Gmax waar je scripts staan, en open de map GTA tools. Daar staat het progammatje GTA_max. Daar klik je dubbel op, en dan doet ie niets. Dat hoort! Je moet 'm alleen maar aan hebben staan wil je de export laten lukken! Als ie dus aan staat kan je gewoon exporteren zoals in de tut van Puma staat beschreven.

Zo. Dan weet je dat ook weer :sigaar:.

Nickonly.

Bewerkt: door Nickonly
Link to comment
Delen op andere websites

Welke programma’s heb ik hiervoor nodig?
  • 3dsMax (dure, volledige versie) of Gmax (dit is de gratis versie van 3dsMax, kan bijna evenveel) Ik raad je aan 3dsMax te ”jeweetwellen” :engel:

Je kan toch een gratis trial downloaden voor 30 dagen en dan gewoon weer herinstalleren als

die verlopen is ? Dan heb je nog steeds al de functies !

Link to comment
Delen op andere websites

Helaas is dat niet zo makkelijk als dat je denkt, die trial laat namelijk ergens heel diep in je windows mappen een bestandje achter waaraan hij kan zien dat je 30 dagen al verlopen zijn. Bij het uninstallen blijft dit bestandje gewoon staan, waardoor een nieuwe instal dus wederom verlopen is. Leuke tutorial Puma, hij staat in de MTL.

Link to comment
Delen op andere websites

Erg goede tutoiral, maar aangezien ik niet meer met Sketchup werk! Is dit voor mij een beetje onnuttig, maar toch! Erg goede tutorial, hier en daar een screen van je beginobject en dan het object in SA zou wel leuk zijn!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

hoi, :cya:

ik heb deze tut ook gedaan, alles ging goed totdat ik het ingame ging checken, er stond helemaal niets. :cry: ik vond wel raar dat ik bij de z-as het getal 10 moet vervangen door 29.51814 kan dit de oorzaak zijn?

de rest van mijn coördinaten zijn:

X: -1992.816

y: 58.14386

z:` 29.51814

weet iemand raad?

alvast bedankt.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom heb je de Z-coordinaat veranderd dan? Misschien staat hij daardoor te hoog/laag in de lucht/bodem.

//> Edit: Als de SA place manager dat zei dan moet het ook dat getal zijn hoor ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom heb je de Z-coordinaat veranderd dan? Misschien staat hij daardoor te hoog/laag in de lucht/bodem.

ja, inderdaat, ik zal eens met 10 proberen. maar dat programma zij dat dat de z-coördinaat was. maar ik probeer dit eens.

bedankt voor de tip :tu:

helaas, ik zie nog niets, ik heb op drie verschillende plaatsen geprobeerd, maar nergens iets te zien. (ook niet in de lucht).

Bewerkt: door Wazuup
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

heb je perse 3dsmax nodig hiervoor? want ik kan er maar niet aan komen :N ik downloade een trial, maar die zei gelijk dat hij verlopen was :N die gmax link, als ik de setup doe installeert hij Leech FTP :N

wat te doen? Ik heb mijn model in sketch up al klaar enzo... en wil het heel graag ingame zetten

Link to comment
Delen op andere websites

sorry voor dubbelpost..

Als ik GTA:SA opstart en een nieuw spel begint crasht hij bij het laadscherm...

ik denk dat ik hier ergens een fout heb gemaakt:

"

Allereerst vul je hetzelfde ID in als die je in je .IDE hebt gebruikt. Daarna de naam van je .dff. De 0 laat je lekker staan. Ga naar de Place Manager toe, klik op je “Place” die je straks ingame hebt gekozen, en klik op “Edit place”. Selecteer en kopieer nu je x-coördinaat. Plak die in je “lijn” in de .IPL, maar: verander de komma in de x-coördinaat in een punt!!!!!!! San Andreas leest namelijk aparte stukjes uit je IPL, die gescheiden worden door komma’s. Als je dan komma’s in je coördinaten gaat zetten, stoor je dus de volgorde van de verschillende paramers, waardoor San Andreas zal crashen. Kopieer de x- en y-coördinaat er ook in, verander het ID en de naam van de .dff en sla ‘m op met dezelfde naam als de .IDE, in dezelfde map als je de .IDE hebt opgeslagen, die waar tevens je Sketchup model etc. staan.

"

Ik heb trouwens ook geen: SA Status ofzo bij place manager.

"place" bij de placemanager heb ik ook niet

en "edit place" bij de placemanager heb ik ook niet

...

Kan iemand mij het alsje.. alsje.. alsjeblieft uitleggen want ik wil het heel graag laten lukken! :N

Link to comment
Delen op andere websites

Gebruik je het goede programma wel? Volgens mij is er maar 1 versie van de Place Manager, hier te downloaden, en die heeft die knoppen toch echt wel.

Bewerkt: door K.O.
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...