Jump to content

geesten oproepen


TubS

Recommended Posts

Glaasje draaien of anders gezegd "geesten oproepen" is een"spelletje" dat vooral bij de jeugd erg geliefd is.

Een onschuldig spelletje? Beslist niet!

Rond de aarde,maar ook vlak bij ons bevinden zich zielen van gestorvenen die, wel of niet bewust van hun eigen dood, niet in staat zijn op te stijgen naar het licht.

Men noemt hen aardgebonden entiteiten en ze kunnen gehecht zijn aan een huis of plaats en de nieuwe bewoners als indringers ervaren.

Ook zijn er zielen die bewust rond de aarde hangen, ze missen hun aardse genotmiddelen en hunkeren naar drugs,drank, sigaretten enz.

Vaak hechten ze zich aan een gebruiker of vertoeven in de directe omgeving om toch nog iets van deze genoegens te kunnen ervaren.

Het aanhechten kan op gemakkelijke wijze gebeuren omdat de aura van de gebruiker door deze middelen verzwakt raakt, ook wel gaten vertoont, waardoor een entiteit naar binnen kan komen. Ook de aura's van jonge mensen in de pubertijd zijn door hormonale werking niet altijd goed aaneengesloten. Wanneer ze zich met glaasje draaien gaan bezighouden wordt hun poging vaak meteen beloond.Veel entiteiten die in hun aardse leven niet deugden en bij hun overgang maar wat bleven hangen, vervelen zich en vinden het leuk chaos en verwarring te zaaien.

Zodra ze de kans krijgen storten ze zich op de argeloze jonge mensen die niet kunnen overzien waarmee ze contact maken. Meestal is de werkwijze als volgt:

een entiteit meldt zich, probeert het vertrouwen van de aanzittenden te winnen en doet zich voor als een hoge geest van gene zijde. Ze kunnen de gedachten,wensen, en zwakheden in iemand aflezen en kijken in verleden en toekomst.

Als het groepje, onder de indruk van hun mooie raadgevingen en frappante voorspellingen, zich voldoende heeft opengesteld, kan de "pret" beginnen!

Er worden nu ongelukken en verschrikkelijke ziektes aangekondigd, personen verdacht gemaakt, en onrust gestookt. Omdat eerdere antwoorden allemaal klopten, is de paniek compleet, Nu wil het groepje ervan af. Ze stoppen de kring, maar de opgeroepen en aangehechte entiteit(en) laat zijn prooi niet gaan.

Hij probeert te beinvloeden door stemmen te laten horen en opdrachten te geven. Ook kunnen angstdromen, slecht slapen en negatief gedrag ontstaan.

Wat er mis kan gaan

Wanneer dergelijke contacten zonder goede bescherming uitgeprobeerd worden, bestaat de kans dat deze opgeroepen entiteiten op een negatieve manier je leven gaan bepalen.

Er gaan dingen mis, je krijgt vervelende dromen waarin je je aangevallen voelt of krijgt nachtmerries, ineens een dodelijke vermoeidheid, stemmen horen, maar ook in huis koude tochten voelen(je kunt ze meenemen van huis tot huis),voetstappen horen terwijl je weet dat er niemand boven is, het hard kraken van de trap alsof er iemand vanaf loopt.

Dan zijn er nog de bedorven luchten, die zonder aanwijsbare oorzaak zomaar ergens in huis hangen , angsten etc.

omdat hier heel veel mensen nieuwscierig naar zijn en ook al over werd gesproken in het waargebeurde spookverhalen forum denk ik dat het tijd wordt om hier een topic over te maken.

wat zijn je ervaringen?

heb je verhalen of geruchten?

wat dan ook meldt het hier :)

lees dit eens door: glaasje draaien

Bewerkt: door tubs
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 68
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Yohan

    9

  • Bradley H.

    6

  • Tim14

    5

  • -Niels-

    5

Dat komt min of meer overeen met de theorie van Char...

Zo heb je bijv. ook nog zielen die niet eens weten dat ze dood zijn...

Voorbeeld: het is oorlog, een soldaat loopt met z'n kameraad op patrouille en stapt op een mijn, hij overleeft het ongeluk niet.

Dan zegt hij tegen z'n kameraad:''Nou, dat scheelde maar net'', terwijl hij dood is...

Zo kunnen er bijv. ook spookverhalen ontstaan bij een slagveld, het is er niet pluis en dergelijken...

Link to comment
Delen op andere websites

juist daarom worden er in oude verlaten huizen nog stemmen gehoord van geesten, ik denk net als melchior al zegt dat ze niet weten dat ze dood zijn en confrontatie aangaan met iemand omdat er in het huis zolang niemand is geweest.

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry, maar ik blijf sceptisch tegenover geesten, etc.

Waar komt al deze wijsheid vandaan trouwens? Wie is er bijvoorbeeld achtergekomen hoe het hele ritueel van 'glaasje draaien' in elkaar zit?

Van die pipo's met grote brillen ;)

Of nou ja, het is al mischien 100 jaar oud dus ik weet het ook niet ;)

Bewerkt: door tim13
Link to comment
Delen op andere websites

mijn vader heeft een keer glaasje gedraait en met succes alleen er gebeurde nie echt veel alleen eigenlijk dat het glas uit hun handen werd gerukt en tegen een muur werd kapot geslagen maarja je schrikt dan wel ff

Bewerkt: door killerbee
Link to comment
Delen op andere websites

Je kan met glaasjedraaien zowel goede geesten oproepen en kwade geesten, ik heb het ook gedaan en ik had een kwade geest, en er brak een tak af, dus niet proberen ik zweer het je de kans is 90% dat je een kwaaie krijg

Link to comment
Delen op andere websites

Pfff glaasje draaien is onzin... Geesten bestaan wel maar glaasje draaien is niet waar ik heb het ook zooooooooooooo vaak geprobeerd en er gebeurde niks het kan wel anders maar dat is moeilijk uit te leggen in een bericht moet ik eingelijk filmpje hebben.. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Pfff glaasje draaien is onzin... Geesten bestaan wel maar glaasje draaien is niet waar ik heb het ook zooooooooooooo vaak geprobeerd en er gebeurde niks het kan wel anders maar dat is moeilijk uit te leggen in een bericht moet ik eingelijk filmpje hebben.. :)

Je weet dan niet goed hoe het moet, maar meestal zijn er altijd van die kerels die zelf zo beginnen te duwen

Maar ja toen ik het mee maakte was het met mijn overbuurman.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een verhaal zeg,

Ik heb het allemaal net gelezen.

Sommige kameraden vroegen ooit aan mij of ik dit ook wou doen , toen zei ik nee.

Nadat ik dit heb gelezen doe ik het zowiezo nooit meer

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...

Opent dit topic weer.....

Ik heb dit op een site gezien.

En nou Lantyz jij zei dit:Sorry, maar ik blijf sceptisch tegenover geesten, etc.

Waar komt al deze wijsheid vandaan trouwens? Wie is er bijvoorbeeld achtergekomen hoe het hele ritueel van 'glaasje draaien' in elkaar zit?

Wacht maar tot je dit heb gezien.....

Click...

Ik geloofde sommige dingen wel en sommige niet...

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...