Jump to content

Tutorial: Hoe kan je van beide versies de savegames spelen


Jow Tommy Verceti

Recommended Posts

  • 1 maand later...
  • Reacties 47
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jow Tommy Verceti

    6

  • -Matthijs-

    5

  • Verrity

    5

  • Donald F. Duck

    4

Ik heb de Patch gedownload maar verder weet ik het niet Yow Tommy Vercitty zei: Deze Computer/Program Files

Maar ik kan die niet vinden want alles is in het Nederlands xD

Kan iemand de stappen van het downgraden iets beter uitleggen?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de Patch gedownload maar verder weet ik het niet Yow Tommy Vercitty zei: Deze Computer/Program Files

Maar ik kan die niet vinden want alles is in het Nederlands xD

Kan iemand de stappen van het downgraden iets beter uitleggen?

Volgens mij is dat de volgende stap. Het installeren van die patch is zeg maar één stap, je moet in de volgende stap naar die map toe om twee bestandjes te vervangen. Je download dus gewoon die patch en je klikt hem aan. De setup zal dan beginnen. Je zorgt ervoor dat je de juiste path hebt ingesteld: 'C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas' en je installeert de patch. Daarna ga je naar deze map: 'C' > 'Program Files' > 'Rockstar Games' > 'GTA San Andreas' > 'Data' > 'Script'. Je kopieert dan de twee bestanden die daar staan naar een andere map. Ik hoop dat je het nu wat beter snapt. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Ongeveer...

Zou je: De setup zal dan beginnen. Je zorgt ervoor dat je de juiste path hebt ingesteld: wat beter willen uitleggen &

'C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas' en je installeert de patch. Daarna ga je naar deze map: 'C' > 'Program Files' > 'Rockstar Games' > 'GTA San Andreas' > 'Data' > 'Script'. Je kopieert dan de twee bestanden die daar staan naar een andere map. Ik hoop dat je het nu wat beter snapt.

Ik ben echt dom :$

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal je proberen het wat uitgebreider uit te leggen. Je dubbelklikt op het icoontje van de patch:

Op het volgende scherm krijg je dan een korte welkom, via 'next' vervolg je je de installatie. Op de volgende pagina zie je op welke versies de patch van toepassing is. Na dit gelezen te hebben, klik je op 'next' om wederom verder te gaan. Dan kom je dus aan bij de pagina waar je de juiste path moet geven, dat is dus meestal deze:

Klik wederom op 'next' en de patch zal installeren.

Dan ga je naar de volgende stap. Je moet daarvoor naar deze map: 'C' > 'Program Files' > 'Rockstar Games' > 'GTA San Andreas' > 'Data' > 'Script'. Ga ten eerste naar de groene knop 'start' links, onderin het scherm. Kies dan voor 'deze computer'. Kies dan jou lokaal station (meestal C:) en vervolg je weg. Eenmaal in de map ga je op de twee bestanden staan ('main.scm' en 'script.img' en druk je op 'CTRL + C' (kopiëren). Je gaat dan naar een nieuwe map en je drukt op 'CTRL + V' (plakken). Als je dat gedaan hebt, kun je naar de volgende stap.:)

Link to comment
Delen op andere websites

Maar... is dit alleen SaveGame aanvraag of ook MTA bv.?

Het is voor beide. Die patch die je gaat installeren zorgt ervoor dat je met mods kunt spelen, dus ook met MTA, maar natuurlijk ook met allerlei andere mods. In principe is deze patch niet benodigd voor de missies/savegames, maar het is wel handig om GTA even te patchen.

Die twee bestanden 'main.scm' en 'script.img' zijn dus puur voor de twee verschillende versies savegames. Zodra je deze tutorial gelezen hebt, zul je over een V1 'main.scm' en 'script.img' beschikken en over één voor V2. Zo kun je dus beide savegames spelen. Het is enkel even verwisselen van bestanden, afhankelijk van welke savegame je graag wilt spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Oke, maar moet ik die 2 bestanden main.scm en script.img.

In een speciale map plaatsen? of een nieuwe ofzo?

En welke moeten ik dan in de map Data>Script zetten?

Je gaat van die twee bestanden ('main.scm' en 'script.img') een back-up maken, zodat je ten alle tijde van de versies kunt wisselen. Je moet, zoals ook in de tutorial beschreven staat, een nieuwe map aanmaken met de naam 'V2'. In die map plaats je dus die twee bestanden, die je moet kopiëren vanuit de 'Script' map.

Als je dat dus gedaan hebt, ga je naar de volgende stap. In die stap moet je twee bestanden downloaden, dat zijn de 'main.scm' en 'script.img' van V1. Deze bestanden kopieer je ook naar een nieuwe map, die je 'V1' gaat noemen. Zo kun je dus steeds swichen tussen V1 en V2 savegames, door simpelweg even die bestanden te vervangen.

Overigens raad ik je aan gewoon goed te lezen en te kijken. Ik leg nu in feite de hele tutorial nog een keer uit, terwijl het al goed beschreven staat in de tutorial zelf. Probeer zoveel mogelijk zelf achter dingen te komen, dat scheelt alleen maar. Mocht iets niet lukken, probeer dan een andere weg. Niet dat ik het je niet wil uitleggen of iets dergelijks, maar zo blijf je elke stap apart uitleggen terwijl dat eigenlijk niet nodig is. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik heb ze per ongeluk erin gesleept niet gekopierd :( Wat moet ik nu doen? = Opgelost sorry Koe.

Nee ik heb de stappen opgevolgt en ik heb nu een bestand met dit:

GTA-SA Script Change by rubregg

Allemaal dingen met o.a. de Hot Coffee Mod.

versie 1 versie 2 blabla

Iemand een idee wat ik moet doen?

Bewerkt: door Verrity
Link to comment
Delen op andere websites

Uhmm, hoe weet je welke versie je hebt?

Je kan dat zien door in je ingame hoofdmenu (dat is Start, Options, Quit) rechtsonder te kijken, als daar V2.00 staat heb je, logischerwijs, V2. Als daar niets staat heb je V1.

Let wel op, als je V2.00 hebt en je gaat downgraden door de tutorial uit te voeren, staat er in je ingame menu geen V2 meer, maar je hebt wel degelijk V2.

Als je de tutorial verder uitvoert zal je beide versies hebben ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
Erg mooie tutorial, 'Jow Tommy Vercetti'! Misschien handig met videotutorial...
Ja, mooi gemaakt! Mijn complimenten!
Erg goede tutorial Jow Tommy Verceti! Ik snapte er altijd weinig van dus dat moet nu goedkomen :tu:. Goed werk!
Mooie tutorial! Ik kende hem al, want Jow Tommy Verceti heeft hem mij verteld omdat er iets raars was met een aangevraagde savegame.

Bedankt voor de complimenten, HerrieM heeft me geholpen met deze tutorial. Als er nog vragen zijn over deze tutorial; stel ze gerust. :tu:

ja ik heb een vraag : werkt dit ook als je een auto wilt??? (ik heb namelijk versie 2 en heb deze stappen gevolgd)

kan dat dan nu ook ik wil dat zo graag!!!

groetjes Dylanooo

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...