Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1309

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

17 uur geleden, .Sharingan zei:

Heb jij eigenlijk nog de originele stoelen erin?

Laatst zat ik in een NB en zelfs ik zat er klem in, terwijl ik toch behoorlijk smal ben.

Wagen was ook flink verlaagd, verbaasde me wel dat ik er goed in en uit kwam, en dat ik niet met mijn kop tegen het dak kwam.

 

Overigens, morgen naar een kleine loods kijken waar ik mijn wagens en onderdelen kwijt kan, en waar ik mag sleutelen.

Ben benieuwd, het zou wel ideaal zijn.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Best grappig dat je het over paardenkrachten hebt, gezien ik vanaf 1 maart mijn eigen stekkie heb om te sleutelen wou ik een projectje starten met iets wat meer vermogen heeft dan wat ik nu heb staan(hoogste is 190pk), zat zelf rond de 300 a 400pk te denken.

 

Wou eerst de G60 ombouwen naar 16VG60, dus de motor ombouwen van acht klepper naar zestien klepper, motor aanpassen met andere zuigers en drijfstangen, en rond de 250pk gaan zitten.

Vrij veel verzamelt ervoor, zoals de kop, inlaat spruitstuk en zuiger+drijfstangen, allemaal prijzig en zeldzaam.

Maar ben ik vanaf gestapt omdat mijn G60 te uniek is in Europa doordat het een Amerikaanse is(nog geen 10 meer in Nederland), dus wil hem niet vernaggelen en wil de airco niet demonteren, dus een grote intercooler monteren zit er niet in.

 

De VR6 kan ik wel aanpassen maar dat wil ik niet, ik wil dat ding betrouwbaar houden, netjes en origineel, tevens is die mij teveel waard om gekke taferelen mee te doen(zelfde idee als de G60).

 

Dus dan misschien een motorswap doen in de grijze Golf, naar een 20VT en deze te kietelen naar richting de 300 pk, opzicht een leuk plan, ding heeft ultieme sleeper status.

Maar dan knaagt het volgende weer, ding is zo origineel dat ie zo het museum in kan, en met nog geen 150.000 gelopen is ie motorisch zeer goed, dus die motor eruit gooien is ook zonde.

Anderzijds gezien, mensen willen 800 voor een Golf 3 uitgeven met minder opties, veel roest en slecht onderhoud, maar de mijne kost 450 euro meer en dat beetje extra voor een vele betere auto willen ze blijkbaar niet uitgeven, ik geraak er niet vanaf.

 

Dan maar een Golf Mk2 kopen of iets, ook erg gaaf, maar eigenlijk als ik een auto koop, wil ik achterwiel aandrijving.

Dus dan neig ik tussen MX-5 of een BMW E30, vind het beide gaaf maar ik moet nog zien wat ik precies ga doen.

Kan zomaar zijn dat ik juist niks koop en ga beginnen aan mijn motor rijbewijs, dat wil ik ook nog tijden...

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 weken later...

Ik ben weer begonnen aan mijn hobbyproject, ik ben deze aan het klaarmaken zodat ik er weer mee kan rijden

406 coupe 3.0 v6 Pack met 91.000 km op de teller

deze auto heeft ondertussen 10 jaar stilgestaan dus er is wat werk aan.

 

IMG-20180210-WA0000.jpeg

 

wat heb ik ondertussen vervangen:

aircocondensor

radiator

thermostaat

carterpan

waar ben ik nu mee bezig

distributieset

motorsteunen

uitlaat

remmen uit elkaar halen, schoonmaken en olie verversen

alle vloeistoffen verversen.

 

Bewerkt: door DDT Dorus
Link to comment
Delen op andere websites

22 minuten geleden, DDT Dorus zei:

Ik ben weer begonnen aan mijn hobbyproject, ik ben deze aan het klaarmaken zodat ik er weer mee kan rijden

406 coupe 3.0 v6 Pack met 91.000 km op de teller

deze auto heeft ondertussen 10 jaar stilgestaan dus er is wat werk aan.

 

IMG-20180210-WA0000.jpeg

 

wat heb ik ondertussen vervangen:

aircocondensor

radiator

thermostaat

carterpan

waar ben ik nu mee bezig

distributieset

motorsteunen

uitlaat

remmen uit elkaar halen, schoonmaken en olie verversen

alle vloeistoffen verversen.

 

 

Dikke bak vriend! V6? Heel vet, knap dat je het allemaal zo zelf kunt doen als ik het juist gelezen heb! Veel plezier ervan!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Op 12 februari 2018 om 18:00, DDT Dorus zei:

Ik ben weer begonnen aan mijn hobbyproject, ik ben deze aan het klaarmaken zodat ik er weer mee kan rijden

406 coupe 3.0 v6 Pack met 91.000 km op de teller

deze auto heeft ondertussen 10 jaar stilgestaan dus er is wat werk aan.

 

IMG-20180210-WA0000.jpeg

 

wat heb ik ondertussen vervangen:

aircocondensor

radiator

thermostaat

carterpan

waar ben ik nu mee bezig

distributieset

motorsteunen

uitlaat

remmen uit elkaar halen, schoonmaken en olie verversen

alle vloeistoffen verversen.

 

Mooie hobby ruimte heb je, ben blij als ik volgende week de sleutel van de mijne mag ontvangen.

 

De grote klussen ken ik zelf ook maar al te goed, en altijd blijft het spannend of het goed gaat of niet.

Paar voorbeeldjes die ik recent gehad heb, en waar ik wat foto's van heb.

 

Audi TT, zo'n beetje de hele motor uit een gehad, nieuwe klepseals, zuigerveren, drijfstanglagers en de rest wat kan slijten.

IMG_3031.thumb.JPG.e1d4c7429315b5a3fb05417e605dcb70.JPG

 

Mercedes Viano 3.0 diesel V6, koppakkingen vernieuwen:

IMG_2850.thumb.JPG.1024788240b2c9d341f66ba718eddd4c.JPGIMG_2849.thumb.JPG.4410e80a8c2e0f646bb4ea385572b31f.JPG

 

Opel Signum, 3.0 V6 diesel, koppakkingen, waterpomp en nog wat klein spul:

IMG_3301.thumb.JPG.fa370b973bbcb098b8868e0ed3bd745a.JPG

Link to comment
Delen op andere websites

jij bent een echte grease monkey zo te zien, wat een flinke klussen.

 

Is het dezelfde hobbyruimte als op de foto's? daar heb je ook alles wat je nodig hebt. ik heb het geluk dat ik mijn ruimte thuis heb..

 

ik ga nog niet zo ver dat ik vaak complete blokken uit elkaar schroef, ik heb daarvoor nog wat ekstra gereedschap nodig, ik houd het bij de iets grotere onderhoudsklussen.

 

ondertussen heb ik de boel weer dicht en rijdend, nu moet hij nog aan de computer om de ESP te resetten, en opnieuw in te leren, daarna apk, waar ik meteen de airco laat bijvullen.

 

dan weer verzekeren en dan kan hij weer rijden.

IMG-20180217-WA0002.jpeg

Link to comment
Delen op andere websites

Voor mijn eigen doe ik geen klussen, ik werk zelf als automonteur en ben er een beetje de all-rounder, af en toe apk reparaties, onderhoud, bakken en koppelingen en dan soms zulke klussen tussendoor.

In principe heb je niet veel extra gereedschap nodig, behalve een paar goede momentsleutels en geduld, vaak is een vraagbaak of Autodata ook erg handig.

 

Mooi dat de Peugeot weer loopt, op werk hadden we er eerst ook een in onderhoud, reed erg fijn moet ik zeggen, enige wat ze hebben is dat de bobines vaak kapot gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Deed ik vroeger ook @GolfG60enkel motoren deed ik niet open.

Gingen ook niet snel kapot in Nissan's :7

En als dat gebeurde werd er al snel een occasiemotorblok ingehangen, moest wel alles overbouwen dat dan weer wel.

Enige waar ik de motorblok al van opengehad heb zijn motorfietsen.

Regelmatig distributieriemen en koppelingen steken deed ik wel.

Was daar ook de all-rounder.

Ben er vanaf gestapt omdat ik die daguren beu was en het loon.

Ik werk nu als vorklifttechnieker in de haven van antwerpen in 2 ploegendienst.

Betaald veeeeel beter, betere uren.

Wel vuiler werk maar daar trek ik me niks van aan.

Doe vooral onderhoud en herstellingen van alles tot en met 7 ton (vnml. Hyster, hyundai, toyota)

Af en toe wel wielen steken van stackers en zware vorkliften (tot 34ton).

 

@DDT Dorus trouwens, goed bezig man!

Bewerkt: door moechy
Link to comment
Delen op andere websites

4 minuten geleden, moechy zei:

Deed ik vroeger ook @GolfG60enkel motoren deed ik niet open.

Gingen ook niet snel kapot in Nissan's :7

En als dat gebeurde werd er al snel een occasiemotorblok ingehangen, moest wel alles overbouwen dat dan weer wel.

Enige waar ik de motorblok al van opengehad heb zijn motorfietsen.

Regelmatig distributieriemen en koppelingen steken deed ik wel.

Was daar ook de all-rounder.

Ben er vanaf gestapt omdat ik die daguren beu was en het loon.

Ik werk nu als vorklifttechnieker in de haven van antwerpen in 2 ploegendienst.

Betaald veeeeel beter, betere uren.

Wel vuiler werk maar daar trek ik me niks van aan.

Doe vooral onderhoud en herstellingen van alles tot en met 7 ton (vnml. Hyster, hyundai, toyota)

Af en toe wel wielen steken van stackers en zware vorkliften (tot 34ton).

 

@DDT Dorus trouwens, goed bezig man!

Herkenbaar, het is dat ik niet echt weet wat ik precies wil doen, maar rest van mijn leven zal ik geen automonteur zijn.

Het verpest de hobby ook best wel, werken aan auto's is vaak gewoon ellende en om dan aan je eigen te werken met alle ellende is gewoon bagger.

 

Daguren vinden ik nog niet zo heel storend, maar de loon is wat betreft de verantwoordingen die je hebt lang niet goed als je het mij vraagt.

 

Waar ik momenteel werk(bijna 3 jaar) komt echt van alles langs, heb aan heftrucks, vrachtwagens, limo's, vlindermachines(beton vlinderen), gewone auto's maar ook veel Amerikaanse wagens gewerkt oa. van een Dodge Cummins de bak verwisselen(die je met 4 man niet opgetild krijgt).

Niet alleen mijn klussen zijn allround, maar ook de voertuigen waar ik aan werk zijn altijd afwisselend.

 

Vies werk vind ik zelf ook niet zo erg, zoals al geschreven heb ik aan van alles gewerkt, vooral die Amerikanen zitten altijd vol teer en olie dus smerig werk is het wel.

Ook gewerkt als vuilnisman, en heb er ook nooit problemen mee gehad.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...