Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Guys, voor een velg met 8.5J heb je ongeveer een 225 band nodig amirite?

 

zag op fb ook n set velgen voorbij komen met voor et45 en achter et35. Is die 10mm op te vullen met een spacer als je achteren ook 45 wilt?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1309

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

8.5j is eerder al een 245 - 255

Hoe lager de ET, hoe meer je wielen naar buiten staan.  (Tenzij ik me weer vergis en het andersom is).

Ikzelf heb 8j velgen met een 235/45 - 18 op. Et van 42 en achteraan een spacer van 5mm, dus in zomertrim staat ie mooi breed achteraan.

Teveel spacen belast je wiellagers teveel.

Bewerkt: door moechy
Link to comment
Delen op andere websites

Om 8,5J kan je van alles leggen, flink gestretcht praat je over 195 of 205, mooie stretch zit je rond de 215 of 225, normaal gesproken idd rond de 245.

 

En idd zoals Moechy zegt, hoe lager de ET, des te verder naar buiten, als je een spacer monteert dan wordt de ET waarde lager ipv. hoger.

Je kan met een 10mm spacer dus alle vier ET35 maken.

 

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

Op 1/29/2017 om 23:02, ERRWINS zei:

Binnenkort schaf ik een VW Polo 6R 1.2 TSI 105pk aan. Iemand nog tips waar ik op moet letten? Denk aan kwaaltjes of dergelijks. 

Toch maar het besluit genomen om voor een 1.6 TDI te gaan gezien de vele kilometers die ik rij. Iemand nog bekend met eventuele kwaaltjes?

Link to comment
Delen op andere websites

Op 20 februari 2017 om 12:35, moechy zei:

De vraag is enkel, waarom zou je dat doen?

Ik zou eerder de Et35 achteraan leggen (als dit past en niks raakt)

Omdat je met 8,5J en ET45 sowieso de veerpoot gaat raken, origineel Mazda gaan ze bij 7J al naar ET40 ipv ET45 zoals bij 6,5J.

Lees her en der dat 8J en ET35 nog vrij loopt van de poot, maar 8,5J is ook alweer 1,3 cm breder en met ET45 voorop zit je gewoon 1,65cm verder naar binnen en dat is behoorlijk veel.

Als 8J en ET35 net vrij loopt, dat moet je met 8,5J al richting de ET25 om het te laten vrijlopen aan de veerpoot kant, de vraag is alleen hoe het er aan de andere kant eruit gaat zien.

 

Mijn Golf rijdt op 16" 7,5J en ET35 met 195/45R16, heb hem nog nooit horen aanlopen en heb genoeg situaties gehad dat ie aan kon gaan lopen maar het niet deed.

Heb nog een set liggen 16", 7,5J en ET35 maar met 205/45R16, dus 1 cm breder en 4,5mm hoger en kon niet eens zonder bijgeluiden weg rijden.

Link to comment
Delen op andere websites

Iemand een idee of reflectoren die aan de zijkant van bumpers zitten verplicht zijn voor APK? 

 

Foto ter illustratie. Het gaat uiteraard om het oranje reflectortje met dat afschuwelijke chrome lijstjeimage.thumb.jpeg.7489c06de9478560e3b3f6433fd5e56f.jpeg

Link to comment
Delen op andere websites

Wil jij voortaan met land gebonden vragen niet meer reageren meneer Moechy. Ben ik niet van gediend. :7 Grapje skatje. <3

 

3 uur geleden, .Sharingan zei:

Iemand een idee of reflectoren die aan de zijkant van bumpers zitten verplicht oranje moeten zijn voor APK? 

 

 

Kleine edit. Ik wil namelijk heldere reflectoren kopen of wrappen of zwart spuiten. 

Bewerkt: door .Sharingan
Link to comment
Delen op andere websites

Ja, reflectoren aan de zijkant mogen alleen oranje zijn of moeten weggehaald worden, ze zijn niet verplicht voor APK.

Als je er lampen in maakt mogen ze ook wit zijn met oranje lampjes zodat ze oranje schijnen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Mijn TDI frikandel doe ik eigenlijk sporadisch wassen, een keer een koude start doen en de achterkant zit toch weer vol roet.

Over de TDI frikandel gesproken, wagen krijgt binnenkort weer een andere set wielen, ditmaal ga ik voor de bredere uitstraling.

Het zijn 16" geworden met 9J breedte rondom, dus het zal net wel of net niet gaan passen maar scheelt dat het toch maar een frikandel is dus wielkasten kan ik altijd nog uitkloppen met een moker.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...