Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Meende dat die wielen 7J zijn en ET43 hadden of rond dat getal, maar zijn 5x100 dus je kan alleen maar adapters gebruiken.

Meestal is rond de 15 a 20mm veilig, maar dan komen ze wel een heel stuk naar buiten.

Lees dat bij een NB een 7J velg met ET20 ongeveer gelijk staat met de kasten, dus het zal wss passen zonder dat je al te gek hoeft te doen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1309

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Volgens mij had ik het er al enkele maanden geleden over, maar heb toch de knoop doorgehakt met pijn in mijn hart: de Bimmer gaat weg. Fantastische wagen, rijdt heerlijk en nja, ik kan zeggen dat mijn eerste auto een 6 cilinder was :D Tegenwoordig zeldzaam helaas. Niet dat het echt een geschikte auto is voor iemand van mijn leeftijd die het merendeel met zijn auto in de stad zit, maar nu de vraag, wat wordt de opvolger? Het liefst wat kleiner, sneller. 

 

Dus zoals ik al zei enkele maanden terug, een leuke (liefhebbers) optie: Alfa Romeo Giulietta die met de 1.4T 170pk motor. Heb ook nog gekeken voor een Megane of Clio RS en een Peugeot 308GTI maar deze zijn nog net wat te jong en dus te duur. Iemand nog leuke opties? Budget max 12K, liefst geen Golf (geen VW fan :7). 

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Mini Cooper S, of misschien zelfs een John Cooper Works. De Suzuki Swift schijnt ook wel leuk te rijden (de nieuwere, de oude ook wel maar die voelen toch ietwat onveilig bij hogere snelheden :7 ).

Link to comment
Delen op andere websites

21 uur geleden, Sir_Ballas zei:

Mini Cooper S, of misschien zelfs een John Cooper Works. De Suzuki Swift schijnt ook wel leuk te rijden (de nieuwere, de oude ook wel maar die voelen toch ietwat onveilig bij hogere snelheden :7 ).

Bij ons komen heel veel van die Mini's, leuke wagens om te zien maar een kut bak om aan te werken.

Zijn Peugeot motoren, en hebben allemaal een ratelde ketting, of recent gehad of staan op het punt te gaan ratelen.


Laatst toevallig aan een John Cooper Works de ketting vervangen, alleen door de grotere turbo past het timing gereedschap niet.

Dan kan je twee dingen doen, turbo los pakken waar je amper bij de bouten komt of timing gereedschap aanpassen maar dan past ie weer niet voor een Peugeot motor met variable kleptiming.

 

Ook rijdt zo'n ding behoorlijk stug, maakt niet uit welke motorisering, voor het geld zou ik er geen voor rijcomfort kopen.

 

Sinds een paar dagen andere wielen onder de VR6, heb nog zo'n set liggen voor de G60 dus die binnenkort ook maar opmaken.

 

11s09wk.jpg 


En ja, binnenkort komt er een schroefset onder, moet alleen nog tijd maken om het te monteren.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Op 13/6/2017 om 00:24, .Sharingan zei:

Maar niet om te zien. :7

 

 


 

Een MX5 :7

En zo'n kappersauto wel, dat scheelt :7

4 uur geleden, RUBENN zei:

Of een TT.

 

Altijd maar die kappersauto's zoals een MX5, Cooper of Juke :7

Een TT is een kappersauto voor homo's :7

Link to comment
Delen op andere websites

21 uur geleden, GolfG60 zei:

Al met al duurt het ongeveer een uurtje, het werk is het niet maar het apparaat moet het systeem leeg trekken en vervolgens vullen en dit duurt meestal ongeveer 3 kwartiertjes.

Ervan uitgaande dat de compressor niet stuk is, wat bij mij het geval was. Was een aardige rekening. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

3 uur geleden, MegaPilot zei:

Ervan uitgaande dat de compressor niet stuk is, wat bij mij het geval was. Was een aardige rekening. :puh:

Klopt, maar daar kom je pas achter nadat er onderhoud aan gedaan is, dus dat uurtje ben je sowieso wel kwijt.

Bij mijn Golfje was het afvullen en een jaar later doet ie het nog steeds goed gelukkig, vooral omdat mijn condensor er nogal gaar uitziet. 

Link to comment
Delen op andere websites

Als de compressor stuk is dan is dat normaal gezien voor de garantie (heb nog 4 maanden). Maar bedankt voor de reacties, ik spring morgen wel even binnen bij mijn garage. Ik kom er toch langs.

 

Edit: zonet even langs geweest en het is waarschijnlijk de actuator (o.i.d., ken er niks van :p) want die pijp onder de motorkap is wel gewoon koud.

Bewerkt: door Big Boss
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
On 6/11/2017 at 3:23 PM, Davedavy said:

maar nu de vraag, wat wordt de opvolger? Het liefst wat kleiner, sneller.  

Ik zag dat de Suzuki Swift geopperd werdt, ik kan sinds een klein weekje beamen dat dat een heerlijk gooi en smijt wagentje is voor in de stad. 

 

Ik zat over hetzelfde na te denken al een tijdje, en uiteindelijk voor de Swift Sport gegaan. Nog geen moment spijt van gehad, werkelijk een fantastisch sportief bakkie om mee door de stad te scheuren, en op de snelweg laat 'ie zich ook niet kennen. 160+ is geen probleem voor deze auto. 

 

Als je dat zou overwegen, zou ik wel aanraden voor het model vanaf 2012 te gaan (YP6). Het vorige model heb ik een paar maanden geleden ook is gereden, maar dat was net niks. Voelde heel goedkoop en fragiel aan, en reed niet heel erg prettig. De YP6 is werkelijk een wereld van verschil. 10pk meer (136 pk) en een 6 bak, welke op de snelweg ontzettend fijn is. Alhoewel 50 in z'n 6 ook prima te doen is. Belachelijk goede en stille airco (ecc), die bijna direct flink koud is na het starten. Goed degelijk materiaal van binnen, stoelen zitten net zo goed als m'n Leon FR. 

 

Het is wel een toerenmakertje, als je snel wil. De fun begint pas vanaf 4000rpm. Onderstel is goed stug, en stuurt superstrak. Verbruik kan ik nog niet veel over zeggen, rij nog op mn eerste tankje. Boordcomputer geeft aan 550km op een volle tank van ik dacht 41 liter. 

 

Al met al ben ik super tevreden, en hoewel flink minder pk dan m'n Leon, heb ik tot nog toe een stuk meer plezier in deze auto. 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...