Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1309

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Een turbo onder je kap is altijd fijn, als die blijft werken tenminste..

Mijn vorige auto was een Cordoba Cupra met een K03s turbo van Borgwarner, goed voor zo'n 260pk en 400nm. Helaas bleek na een maand of 5 dat de turbo defect was (geen vermogen meer, dikke blauwe wolken, overmatig olieverbruik). Hij schijnt nu in onderdelen verkocht te worden.

 

Nog steeds een gemis, maar kostentechnisch is de Vectra velen malen interessanter.

 

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

Op 6 november 2017 om 10:29, GekkieJ01 zei:

Een turbo onder je kap is altijd fijn, als die blijft werken tenminste..

Mijn vorige auto was een Cordoba Cupra met een K03s turbo van Borgwarner, goed voor zo'n 260pk en 400nm. Helaas bleek na een maand of 5 dat de turbo defect was (geen vermogen meer, dikke blauwe wolken, overmatig olieverbruik). Hij schijnt nu in onderdelen verkocht te worden.

 

Nog steeds een gemis, maar kostentechnisch is de Vectra velen malen interessanter.

 

 

 

Ofnie met die dikke burnout trekkert van je, hij liep wel goed :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Onze epica was gechipt. En onze huidige malibu is ook gechipt.

Beide zijn een 2liter diesel.

Epica had standaard 150pk en is naar 180 gegaan.

De malibu had er 160 standaard en is  aar 201pk gegaan. Koppel weet ik niet uit men hoofd.

Verbruik ligt lager bij normale rijstijl.

Verschil is duidelijk merkbaar.

 

De jeep gaat binnekort de testbank op, standaard 140pk en die gaat naar 170pk. En van 230nm naar 300nm koppel.

De jeep is een 1.4 turbobenzine.

Link to comment
Delen op andere websites

bij een benzine zonder turbo heeft het weinig zin, ik heb mijn v50 met 2.0 motor laten chippen van 145 naar 160 pk, maar het is geen wereld van verschil. slechts een beetje meer voor je gevoel, beste is meteen een auto met een dikke motor standaard te kopen..

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

39 minuten geleden, moechy zei:

Of een auto waar er dezelfde motor maar met verschillende vermogens in zit. Dat verklaart meestal het enorme verschil.

bmw 325 bijvoorbeeld (uit het 6 cilinder tijdperk) dit is gewoon een geknepen 330, ff chippe en dik 30 pk erbij zonder problemen.

Link to comment
Delen op andere websites

6 uur geleden, Davedavy zei:

Iemand zijn auto hier wel eens zijn auto gechipt? Ik heb momenteel een Mercedes CLA180 op het oog maar qua vermogen/koppel valt het een beetje tegen. Echter lijkt er d.m.v chiptuning een flinke winst te behalen. Is dat veilig en gaat die er niet veel meer van zuipen?

Sta jij in je vrije tijd achter de ramen ofzo :7 

Link to comment
Delen op andere websites

2 uur geleden, DDT Dorus zei:

bmw 325 bijvoorbeeld (uit het 6 cilinder tijdperk) dit is gewoon een geknepen 330, ff chippe en dik 30 pk erbij zonder problemen.

Die waar ik over spreek maak je wel meer winst dan 30pk.

30pk haal je minstens uit zowat elke turbo.

Link to comment
Delen op andere websites

7 uur geleden, moechy zei:

Die waar ik over spreek maak je wel meer winst dan 30pk.

30pk haal je minstens uit zowat elke turbo.

ik had het over het 6 cilinder tijdperk, die hadden nog geen turbo's. dus dan is het nog behoorlijk.;)

 

Link to comment
Delen op andere websites

17 uur geleden, moechy zei:

Of een auto waar er dezelfde motor maar met verschillende vermogens in zit. Dat verklaart meestal het enorme verschil.

De CLA180 heeft (volgens mij) dezelfde motor als een CLA200. De 180 zit op 126PK of iets in die trant en de 200 op 156PK. Toch een aanzienlijk verschil lijkt me (en dus veilig te realiseren, want zelfde motor) of zie ik dit verkeerd?

 

15 uur geleden, .Sharingan zei:

Sta jij in je vrije tijd achter de ramen ofzo :7 

Part-time Gigolo ja. Haha, nee gewoon een kwestie van sparen als een gek (en het voordeel hebben van nog thuis wonen en dus nauwelijks kosten hebben).

Link to comment
Delen op andere websites

4 uur geleden, Davedavy zei:

De CLA180 heeft (volgens mij) dezelfde motor als een CLA200. De 180 zit op 126PK of iets in die trant en de 200 op 156PK. Toch een aanzienlijk verschil lijkt me (en dus veilig te realiseren, want zelfde motor) of zie ik dit verkeerd?

 

 

Nee je theorie is correct :)

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk onderwerp! Ik heb me zojuist aangemeld en laat ik hier ook gelijk mijn eerste post van maken.

Heb zelf een Audi A5 3.2 V6 rond de 280-290PK. Ben voornamelijk een Audi fan maar als ik een auto erbij mocht kiezen dan een Bentley Coupe ;)

 

P.S. (Ik ben niet eens met de rang als 'ruitje intikker'...

Bewerkt: door MoTricep
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...