Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Zo, hoop veranderingen hier het afgelopen jaar. Zie dat de trouwe stamgasten nog steeds aanwezig zijn hier. 😎 Ik rij zelf momenteel een Mazda 3. 

 

Weer eens wat anders, die Kia. Dat model zie je niet vaak. Ik niet in ieder geval. Bevalt 'ie tot nu toe?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1309

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

17 uur geleden, Sentasi zei:

Zo, hoop veranderingen hier het afgelopen jaar. Zie dat de trouwe stamgasten nog steeds aanwezig zijn hier. 😎 Ik rij zelf momenteel een Mazda 3. 

 

Weer eens wat anders, die Kia. Dat model zie je niet vaak. Ik niet in ieder geval. Bevalt 'ie tot nu toe?

Ja rijd enorm lekker, wel ongeveer 2x zo duur in de belastingen als wat ik voorheen had, maar dat geeft niet.

Door de vorige eigenaar is er een nieuwe einddemper + katalysator onder gezet. Nu heb ik geld kunnen afdingen bij de dealer waar deze te koop stond omdat die katalysator dus een los beugeltje of rubber heeft. 

Ook doet de centrale vergrendeling het niet aan de bestuurders deur... voor de rest een fatsoenlijke wagen. Zal binnenkort eens wat pics maken.
 

Link to comment
Delen op andere websites

Nice, ben benieuwd. Beetje leuke opties erop ook? 

 

Centrale vergrendeling is mss een kleinigheidje en zo gefixed, als je een beetje handig bent. 

 

Mijj airco is er mee gestopt gister, beeetje jammer met temperaturen van 30+. Morgenochtend word het gelijk maar even gefixed. 

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er netjes uit hoor Tommy, idd een model dat je niet snel ziet op de weg.

 

Sentasi, herkenbaar, vorig jaar deed mijn airco het prima maar deed het telkens een tikkeltje minder goed en nu niks meer.

Beetje jammer in een zwarte wagen met zwart leer, maar goed, misschien binnenkort maar eens maken, ligt eraan hoeveel de onderdelen kosten.

 

Binnenkort hopelijk nieuwe wielen halen voor de Corrado G60, dit is dan set nr. 10 of 11 meen ik, maar dit zijn blijvertjes.

Vreemd genoeg hebben van alle setjes, maar slechts 2 setjes erop gezeten, en de tweede set heeft maar 2 dagen erop gezeten voor een meeting. 

Link to comment
Delen op andere websites

Ach, het is garantiewerk. Heb de auto net een maandje, en wist al dat 'ie niet helemaal top koelde.  De garage wachtte nog op de nieuwe airco apparatuur en die hebben ze nu binnen, dus morgenochtend gelijk maar even langs. Kan ik weer lekker zoom zoom doen in een koude wagen. 😎 

 

Tweede keer in een week tijd dat we langskomen, vorige week begaf de startmotor van m'n vriendin d'r hok het. 

 

Sinds een paar dagen heb ik wat condens in m'n linker koplamp. Iemand een idee hoe ik daar vanaf kom, en voorkom dat het terugkeert? 

 

 

img_20180720_0923154dfv9.jpg

Bewerkt: door Sentasi
Link to comment
Delen op andere websites

Update van de Kia;

Vandaag de brug op de geweest omdat t geluid steeds meer verrot begon te klinken.

Blijken dus de voorpijp, midden demper en einddemper er enorm slordig op gemonteerd te zijn, constant kit resten in mijn en die monteur z'n bek...
Ook blijkt de midden demper een keer open gelast te zijn en is waarschijnlijk de pijp die daar doorheen loopt afgebroken of iets dergelijks.

 

Nu wil ik niet zeggen dat dit een miskoop is geweest maar hier baal ik wel van omdat de Kia wel gewoon gekeurd is tot 25-5-2019 en voor de rest gewoon een heerlijke wagen is.


Wish me luck met het opzoeken van de onderdelen, wilt nog niet helemaal lukken momenteel. :muur:

Link to comment
Delen op andere websites

Op 17-7-2018 om 01:01, Sentasi zei:

 

 

Sinds een paar dagen heb ik wat condens in m'n linker koplamp. Iemand een idee hoe ik daar vanaf kom, en voorkom dat het terugkeert? 

 

 

img_20180720_0923154dfv9.jpg

met dit weer: vol in de zon zetten, en de beschermkappen achter er af en de pitjes er uit halen, eventueel zorgen voor wat ekstra ventilatie en een paar uur laten staan, dan moet het weg zijn.

dan droogt het in ieder geval, controleer of dat er geen lekken zijn, of scheurtjes en kijk goed of de rubbers van de afdichtkapjes goed afsluiten

Bewerkt: door DDT Dorus
Link to comment
Delen op andere websites

Op 3-3-2018 om 15:59, DDT Dorus zei:

maandag APK keuring, hopelijk is alles goed en kan ik maandagavond er legaal mee de weg op.

 

===>en deze maandag goedgekeurd, ik kan weer rijden..

en hij word weer geschorst en te koop gezet, ik heb zojuist een andere auto gekocht waardoor ik mijn beide coupe's ga verkopen..

dus als iemand nog interesse heeft in een goede 406 coupe v6, ik heb er 2 in de aanbieding. 1tje voor 1500 en 1 voor 3500

Link to comment
Delen op andere websites

Op 17 juli 2018 om 01:01, Sentasi zei:

Ach, het is garantiewerk. Heb de auto net een maandje, en wist al dat 'ie niet helemaal top koelde.  De garage wachtte nog op de nieuwe airco apparatuur en die hebben ze nu binnen, dus morgenochtend gelijk maar even langs. Kan ik weer lekker zoom zoom doen in een koude wagen. 😎 

 

Tweede keer in een week tijd dat we langskomen, vorige week begaf de startmotor van m'n vriendin d'r hok het. 

 

Sinds een paar dagen heb ik wat condens in m'n linker koplamp. Iemand een idee hoe ik daar vanaf kom, en voorkom dat het terugkeert? 

 

Idd, zoals DDT zegt, de kappen achterop eraf en in de zon zetten of anders een föhn erachter leggen zodat het warm kan worden en ventileren. 

Op 21 juli 2018 om 19:56, Tommy-Vercetti zei:

Update van de Kia;

Vandaag de brug op de geweest omdat t geluid steeds meer verrot begon te klinken.

Blijken dus de voorpijp, midden demper en einddemper er enorm slordig op gemonteerd te zijn, constant kit resten in mijn en die monteur z'n bek...
Ook blijkt de midden demper een keer open gelast te zijn en is waarschijnlijk de pijp die daar doorheen loopt afgebroken of iets dergelijks.

 

Nu wil ik niet zeggen dat dit een miskoop is geweest maar hier baal ik wel van omdat de Kia wel gewoon gekeurd is tot 25-5-2019 en voor de rest gewoon een heerlijke wagen is.


Wish me luck met het opzoeken van de onderdelen, wilt nog niet helemaal lukken momenteel. :muur:

Tja, APK is een momentopname, oftewel, in die 2 maanden kan er zomaar zijn dat iemand een pijp erop beunt. 

 

Iig sterkte, maar het zal wel goed gaan komen denk ik zo. 

 

16 minuten geleden, DDT Dorus zei:

en hij word weer geschorst en te koop gezet, ik heb zojuist een andere auto gekocht waardoor ik mijn beide coupe's ga verkopen..

dus als iemand nog interesse heeft in een goede 406 coupe v6, ik heb er 2 in de aanbieding. 1tje voor 1500 en 1 voor 3500

Zonde, maar begrijpelijk als je iets anders wilt of moet kopen, wat heb je nu aangeschaft? 

 

Ik kan ook op zoek naar iets anders, de TDI is donderdag nacht ermee gekapt, turbo is stuk gelopen en heeft olie in de inlaat gegooid.

Kreeg de motor pas minuten later uit en is droog gelopen, krukas wou niet meer fijn draaien en startte pas weer 15 minuten later maar had geen vermogen meer.

Twee dagen later loopt en trekt ie weer maar gezien de krukas nagenoeg vast heeft gezeten zal de motor wel einde oefening zijn, hij maakt momenteel geen geluiden in het onderblok maar ik ga er ook niet meer op wachten.

Spijtig, wagentje heeft het toch ruim 600.000 volgehouden, en zo vaak zie je ze niet met zulke km standen aangezien ze dan vaak al doorgerot zijn.

 

Ook mooi bagger, want een Golf 3 blijft een speciaal plekje hebben in mijn hart, maar eentje vinden met cruise control, climate control, leer, stoelverwarming, elektrische ramen en spiegels gaat heel lastig worden, en dan ook nog eens zo goed als rot vrij... 

Vandaag bijna 600 km gereden met de grijze Golf, en dan ga je cruise control toch echt wel missen, en cruise en climate control zijn opties die ik graag terug had gezien in mijn volgende wagen. 

Aangezien de zwarte Golf niet netjes is, RA spatbord ooit slecht gespoten, dorpels slecht erin gelast en Twingo dak erin gebouwd zorgt ervoor dat ik met dit casco niet door wil gaan met een andere motor. 

 

Wss gaat het een Golf 4 of Bora worden, blijft het toch nog leuk qua aanschaf en ga ik met de opties die ik wil veel sneller vinden.

Wat dat betreft baal ik dan ik ver van werk woon, anders was ik gaan kijken voor een Lexus IS200 of iets dergelijks, maar zoiets is niet te doen met 90km per dag op benzine met een 6 cilinder.

Die tijd heb ik gehad met de VR6, waarbij ik iedere week voor 80 euro moest tanken, en dat ook nog eens in Duitsland met prijzen zoals 1,40.... 

Link to comment
Delen op andere websites

Meh, het weer is niet echt denderend sinds gister. Overmorgen word weer warm weer verwacht, mss dat ik dan is kijk of ik het los krijg en kan ventileren. 

 

Airco is weer gefixed, erg blij mee. Weer ijskoud in de wagen. 😎 Ook een mooie aanbieding gekregen voor een set velgen met nieuwe spijkerbanden, denk dat ik daar maar is op moet ingaan. 

 

Balen van je Golf, @GolfG60. Heb je nou 2 wagens die je niet meer (kan) gebruiken? Je had toch ook een G60 en een VR6? Heb je 4 wagens staan dan? 😅 Succes met zoeken iig. Mss ook ovet de grens in Duitsland kijken? Zie je wel vaak goed gevulde wagens te koop, voor een schappelijker prijs dan in Nederland. 

 

@Tommy-Vercetti balen man van die uitlaat. Online niks te vinden voor een leuke prijs? Geen sloperij ofzo in de omgeving die wat knaps heeft liggen? 

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

10 uur geleden, GolfG60 zei:

 

 

Zonde, maar begrijpelijk als je iets anders wilt of moet kopen, wat heb je nu aangeschaft? 

 

ik heb nu een xc60 t5 gekocht, deze heeft genoeg funfactor zodat de coupes weg mogen. Er zat geen moet aan, maar met 2 opgroeiende kinderen is er echt komende jaren geen plaats voor een coupe om mee te rijden.

 

 

Bewerkt: door DDT Dorus
Link to comment
Delen op andere websites

13 uur geleden, Sentasi zei:

Meh, het weer is niet echt denderend sinds gister. Overmorgen word weer warm weer verwacht, mss dat ik dan is kijk of ik het los krijg en kan ventileren. 

 

Airco is weer gefixed, erg blij mee. Weer ijskoud in de wagen. 😎 Ook een mooie aanbieding gekregen voor een set velgen met nieuwe spijkerbanden, denk dat ik daar maar is op moet ingaan. 

 

Balen van je Golf, @GolfG60. Heb je nou 2 wagens die je niet meer (kan) gebruiken? Je had toch ook een G60 en een VR6? Heb je 4 wagens staan dan? 😅 Succes met zoeken iig. Mss ook ovet de grens in Duitsland kijken? Zie je wel vaak goed gevulde wagens te koop, voor een schappelijker prijs dan in Nederland. 

 

@Tommy-Vercetti balen man van die uitlaat. Online niks te vinden voor een leuke prijs? Geen sloperij ofzo in de omgeving die wat knaps heeft liggen? 

 

 

Weer niet denderend? Hier is het een partijtje heet, niet meer leuk zo.

En waar heb jij spijkerbanden voor nodig? Waar zit je uberhaupt? Hahah. 


G60 kan ik in principe niet gebruiken doordat de APK eraf is en in schorsing staat, VR6 wil ik momenteel niet mee rijden tot ie 100 punten loopt.

Dan heb ik de TDI die dus stuk is en ik heb mijn eerste wagen nog, een trouwe Golf 3 met een 1.6 erin. 
 

Duitsland kijken kan wel, aangezien ik 5 minuten van Duitsland af woon maar neemt veel meer tijd in beslag en een taal barrière. 

2 uur geleden, DDT Dorus zei:

ik heb nu een xc60 t5 gekocht, deze heeft genoeg funfactor zodat de coupes weg mogen. Er zat geen moet aan, maar met 2 opgroeiende kinderen is er echt komende jaren geen plaats voor een coupe om mee te rijden.

 

 

Nee idd, dan is zo'n coupe niet echt ideaal om 4 personen te vervoeren, vaak zijn het ook maar 2+2 modellen maar dan valt het nog vies tegen.

Hetzelfde zie je bij een Golf 2/3 en een Corrado ook, achterin is de ruimte zoveel kleiner en vooral qua daklijn.

Enige voordeel van het interieur van een Corrado tegenover een Golf, is de vorm van de achterbank, deze is erg rond en diep gevormd. 

Heel erg ideaal voor een 'wheelwhore' als ik, blijven wielen perfect in staan 8)

 

Zijn wel mooie wagens hoor, een nog mooier met een T5 erin :sigaar:

 

Gister weer een setje wielen bij de collectie toegevoegd, ditmaal de Borbet A3, dit is 1 van de misschien 3 setjes in Nederland? 

Zijn er iig zeer weinig van gemaakt en zeer lastig te vinden, zoekertje ging door bepaalde groepen door heel de wereld heen en slechts een set gevonden en gelukkig in België dus geen import en transport gezeik.

 

Rest op de foto's zijn RH ZW1's, de 4x100 setjes mogen nu ook weg aangezien een set voor de TDI was en de andere set is door de Borbet's vervangen. 

De 5x112 set blijft voorlopig tot ik daar ook de vervanger voor heb, wil een set RC040 of RC090's en deze laten ombouwen naar 3 delig. 

En op de foto staan nog steeds niet al mijn wielen, heb nog een set RH ZW5 liggen en nog wat simpelere/originele wielen.



37686302_10211731754519721_5716518191560130560_n.thumb.jpg.a7d1cfc9533f16c14bc35c5aac4ab107.jpg

37761452_10211734101938405_1901540592131768320_n.thumb.jpg.be651115e349070adf7706b31f3e43ca.jpg

 

Link to comment
Delen op andere websites

Ik woon in Canada, @GolfG60. Met winters van - 20 tot -30 en gemiddeld anderhalve meter sneeuw van november tot april zijn een stel goede winterbanden geen slecht idee zeg maar. 😅

 

Dus je hebt nu 4 auto's staan, maar je kan er geeneen gebruiken. Ergens klopt daar iets niet, haha. 😂 

 

En man, je kan bijna wel een velgenshop beginnen. Spaar je ze, of gebruik je ze ook werkelijk? Wheelwhore, leuk gevonden. 😂

 

Zal trouwens ook is ff foto'tjes bijvoegen, daar draait het tenslotte om. 😅

 

 

img_20180704_201531y4f1a.jpg

 

img_20180704_201601j5iya.jpg

 

img_20180724_094259iycvn.jpg
 

 

 

Bewerkt: door Sentasi
Link to comment
Delen op andere websites

Op 24-7-2018 om 15:09, Sentasi zei:

Ik woon in Canada, @GolfG60. Met winters van - 20 tot -30 en gemiddeld anderhalve meter sneeuw van november tot april zijn een stel goede winterbanden geen slecht idee zeg maar. 😅

 

Dus je hebt nu 4 auto's staan, maar je kan er geeneen gebruiken. Ergens klopt daar iets niet, haha. 😂 

 

En man, je kan bijna wel een velgenshop beginnen. Spaar je ze, of gebruik je ze ook werkelijk? Wheelwhore, leuk gevonden. 😂

 

Zal trouwens ook is ff foto'tjes bijvoegen, daar draait het tenslotte om. 😅

 

  Verborgen inhoud zichtbaar maken

img_20180704_201531y4f1a.jpg

 

img_20180704_201601j5iya.jpg

 

img_20180724_094259iycvn.jpg
 

 

 

Ik ken een paar Canadezen die laten in zo'n situaties de auto staan en nemen de sneeuwscooter :7

 

Leuke wagen overigens. De 3 deurs variant heb ik overwogen vlak voordat ik mijn mx5 vond.

Bewerkt: door .Sharingan
Link to comment
Delen op andere websites

2 uur geleden, Sentasi zei:

Ik woon in Canada, @GolfG60. Met winters van - 20 tot -30 en gemiddeld anderhalve meter sneeuw van november tot april zijn een stel goede winterbanden geen slecht idee zeg maar. 😅

 

Dus je hebt nu 4 auto's staan, maar je kan er geeneen gebruiken. Ergens klopt daar iets niet, haha. 😂 

 

En man, je kan bijna wel een velgenshop beginnen. Spaar je ze, of gebruik je ze ook werkelijk? Wheelwhore, leuk gevonden. 😂

 

Zal trouwens ook is ff foto'tjes bijvoegen, daar draait het tenslotte om. 😅

 

  Inhoud verbergen

 

 

Ah, dat verklaard een hoop, je zit dus niet meer op de boot? 

Dan is een set winterbanden vast een stuk fijner ja, hier kom je soms in de winter al slecht weg met die paar mm sneeuw :schater:

 

Wagen ziet er netjes uit, ouders van mijn zwager hadden er ook een, was ook een fijne wagen die ze uiteindelijk op een 6 hebben ingeruild. 

 

Velgen waren de bedoeling dat ik ze ging gebruiken, maar gezien de blauwe Corrado slechts 2 setjes erop heeft gehad van de 10, geeft het wel aan dat ik snel op velgen uitgekeken raak.

 

Ik kan van de 4 wagen, er 1 gebruiken maar daarmee wil ik niet al te veel rijden door de km stand, die staat te koop en wil hem onder de 150k houden.

Maar sinds vandaag is er weer een VW erbij gekomen, de vervanger voor de TDI staat voor de deur en het is een Mk4 TDI geworden.

Slechts 328.000 op de klok, met een 131pk ASZ erin die overigens gekieteld is tot ongeveer 200pk met een chip, intercooler en downpipe. 

Met opties als 6 versnellingen, climate control, cruise control, en dan de veel voorkomende opties als elektrische ramen etc. 

Ben benieuwd of ie gaat bevallen, hij voelt iig een stuk groter en lomper aan dan de vorige TDI. 

 

37815068_10211744335074227_3083857879409623040_n.thumb.jpg.536bcf555080d19854d156cf82b26f2b.jpg

 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...