Jump to content
  • Sign Up
GTAGames.nl
Groot-Duimpje

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

moechy

Ff update van mijn kant, jeep is ondertussen verkocht en heb mijzelf een Bmw 3 touring aangeschaft.

 

To do:


Nog een setje 18" (misschien een breedset, ben er nog niet helemaal over uit) en deze houden als winterset (hebben wat schade)
M-grill

 

52948678-315628729301656-812065211575330
53369483-1021546024717522-66325953481266
53566797-2254843281434383-49742225328455
53708051-307615429939471-515089811280547
53784582-1049074208616799-57272502024363

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
.Sharingan

Mooie beemer! Mooie breedset zou goed staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
moechy
46 minuten geleden, .Bunta zei:

Mooie beemer! Mooie breedset zou goed staan.

Heb wel al eentje op het oog.

255 achteraan en 225 vooraan is wel netjes denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
moechy
15 uur geleden, GolfG60 zei:

Netjes hoor Moechy :tu:

Thx! :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
moechy

Weer netjes afgewassen vandaag en breedsetje staat er ook netjes onder.

20190324_131755.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
.Sharingan

Volgens mij lekt mn auto koelvloeistof.. Reed net weg en lag een enorme donkere vlek op de parkeerplaats. Het was droog en het rook naar koelvloeistof i guess..


Is er een mechanic tip om zo'n lek easily te vinden?

Share this post


Link to post
Share on other sites
moechy
8 uur geleden, .Bunta zei:

Volgens mij lekt mn auto koelvloeistof.. Reed net weg en lag een enorme donkere vlek op de parkeerplaats. Het was droog en het rook naar koelvloeistof i guess..


Is er een mechanic tip om zo'n lek easily te vinden?

Motorkap open doen :7

Zonder gekheid, je hebt van die tools waarmee je druk op je kvs-systeem kan zetten, zo kan je zien waar je een lek hebt.

Of de motor laten draaien en kijken van waar het komt. (Meest simpele van al) 😛

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
GolfG60

Idd, druk op het systeem zetten of checken op sporen, en natuurlijk checken of het ook echt je koelvloeistof is en geen andere vloeistof.

 

Zelf ook maar druk aan de gang, wagens weer op wielen gezet die niet leeg lopen 😆

IMG_1689.thumb.JPG.d765d2725cb8140f8cbec4949694d7cc.JPG

IMG_1678.thumb.jpeg.9327254ae0b1d859f67aefa100c16acf.jpeg

 

Vervolgens staat de VR6 er zo bij:

IMG_1871.thumb.JPG.80ceb59334a1f3af47f1c979a72c4d0b.JPG

 

Helaas, de motor zal uiteen moeten voor revisie, niet zo direct dat het nodig is want hij heeft enkel een nieuwe distributie ketting nodig en een nieuwe koppakking maar meer om problemen in de toekomst te vermijden.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
DDT Dorus
Op 15-4-2019 om 23:24, GolfG60 zei:

 

Vervolgens staat de VR6 er zo bij:

IMG_1871.thumb.JPG.80ceb59334a1f3af47f1c979a72c4d0b.JPG

 

Helaas, de motor zal uiteen moeten voor revisie, niet zo direct dat het nodig is want hij heeft enkel een nieuwe distributie ketting nodig en een nieuwe koppakking maar meer om problemen in de toekomst te vermijden.

 

ik weet van die g60 motoren dat de g lader gemiddeld na 1-1,5 ton in de revisie  moet, maar een vr6? wat heeft ie gelopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
GolfG60
Op 17-4-2019 om 18:08, DDT Dorus zei:

ik weet van die g60 motoren dat de g lader gemiddeld na 1-1,5 ton in de revisie  moet, maar een vr6? wat heeft ie gelopen?

G-laders zijn nogal temperamentvol, met een standaard poulie zit je volgens G-lader experts goed met revisie om de 80.000, ga je naar een leukere 68mm poulie zit je al op 30.000km.

 

Casco zelf zit rond de 290.000, motor is niet meer de originele motor waarmee ie geleverd is dus lastig te zeggen, motor zou deels gereviseerd zijn ongeveer 20.000km geleden.

Nu heb ik een paar gekke dingen ontdekt zoals een ontbrekende bout in de distributie geleider, verschillende kettingen dus ik wil het gelijk goed doen.

Zit eraan te denken om de VR6 gelijk aan de beademing te zetten, rij nu met een +/- 170 pk diesel en dit mag toch wel rapper, vooral voor een plezier voertuig dus een supercharger zou leuk zijn, dus ongeveer een pk of 300.

Share this post


Link to post
Share on other sites
DDT Dorus

dan is het inderdaad verstandig, zo te lezen zijn er vreemde dingen mee gebeurd, dus even een 0-punt stellen.. dan is de basis weer goed..

Share this post


Link to post
Share on other sites
DDT Dorus

trouwens, corradofan zo te zien, mijn oude buurman had er een stuk of 8, maar dat is 12jr geleden.

 

mijn neef had een 2.0 16v, die al 2 keer door hemzelf om een boom gevouwen was,rookte als een diesel, en stationair onregelmatig liep.

 

en een andere kameraad van mij had een US G60, dezelfde kleur als de achterste, problemen met de accu (dynamo of aftermarket startblokkering)

voor de rest wel een nette bak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GolfG60
5 uur geleden, DDT Dorus zei:

trouwens, corradofan zo te zien, mijn oude buurman had er een stuk of 8, maar dat is 12jr geleden.

 

mijn neef had een 2.0 16v, die al 2 keer door hemzelf om een boom gevouwen was,rookte als een diesel, en stationair onregelmatig liep.

 

en een andere kameraad van mij had een US G60, dezelfde kleur als de achterste, problemen met de accu (dynamo of aftermarket startblokkering)

voor de rest wel een nette bak.

Zie je vrij regelmatig dat de meeste Corrado rijders niet bij een blijven, desondanks dat de mijne op het oog hetzelfde eruit zien, rijden ze alle twee heel anders door de verschillende motoren en ophangingen.

 

De 16V is naar mijn mening een prima motor, enkel de injectie is bagger, zodra mensen aan zo'n K-jet tronic gaan zitten is het vaak verkeken met zo'n ding.

Slecht lopen, pingelen en dat soort dingen zijn dan vaak vrij normaal, alles moet op het juiste moment vast anders trekt de behuizing krom en heb je kans op valse lucht en andere poespas met zo'n ding.

Enige oplossing is een G60 kabelboom met ecu en een 16V geoptimaliseerde chip erin of een ABF(Golf 3 2.0 16V) swap, met het laatste kon je makkelijk G60's en VR6'en het moeilijk maken.

 

Mooi verhaal trouwens, de eerste Corrado waar ik voor ging kijken was een 2.0 16V en dat ding was een partij om zeep geholpen met iets wat op een powerbox leek, kabelboom verknipt etc.

Jaartje erop kreeg ik van iemand een vriendverzoek, bleek het een mede Corrado rijder te zijn die het hok toen had gekocht, en vertelde al dat het ding een en al problemen was.

Veel moeite gedaan om de wagen goed te krijgen en tot recent gebruikte ie de wagen dagelijks en reed ie voor werk regelmatig richting Oostenrijk met het ding.

 

De achterste is ook een US spec G60, enkel doet de foto de kleur totaal geen eer aan want hij is blauw en niet zwart of donker blauw.

Toch ben ik wel benieuwd of je kameraad nog foto's of iets heeft of het kenteken, waar ik de G60 kocht hadden ze een aftermarket alarm eruit geknipt maar liep de wagen nog niet, achteraf bleek de map sensor in de ECU stuk te zijn en na het vervangen liep ie weer.

Tevens een van de weinige US G60's nog in Nederland en wss de meest complete US op Nederlandse bodem, dingen als de US koplampen en US originele radio heb ik liggen samen met veel andere details.

Zo stond de wagen een ruime 2,5 jaar geleden erbij tijdens een VW meeting, was gelijk de eerste en de laatste meeting die ik met de wagen heb gepakt.

13906701_640134336146728_881031262466010726_n.jpg.eeea12fa681c9d577cc55e9501938994.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...