Jump to content
  • Sign Up
GTAGames.nl
Sign in to follow this  
noedel

[SA|OV] Ontleding van de handling.cfg

Recommended Posts

noedel

Hier even een kleine ontleding van de Handling.CFG.

Mijn gegevens zijn gevonden door zelf telkens ingame te gaan testen.

De letters met een - achter daar zie ik de functie niet van in, die heb ik niet gevonden.

Hopelijk hebben jullie er wat aan ;)

A Naam v/d wagen

B Gewicht v/d wagen in kg

C Draaimassa

D Zet weerstand in beweging om.

*Voor gestroomlijnde wagens +/- 0.8

*Voor sedans +/- 1.0

*Voor cabrio's +/- 1.3

E Niet van toepassing

F Afstand (in m) tussen het middelpunt v/d wagen naar rechts voor middelpunt v/h gewicht

G Afstand (in m) tussen het middelpunt v/d wagen naar voren voor middelpunt v/h gewicht

H Afstand (in m) tussen het middelpunt v/d wagen naar boven voor middelpunt v/h gewicht

I -

J Grip bij draaien (hoe minder hoe meer je rechtdoor blijft slippen bij draaien)

K Grip bij accelereren en remmen

L Hoe hoger de waarde hoe meer grip vooraan de wagen

M Aantal versnellingen

N Maximale snelheid in km/u

O Acceleratie in m/s

P Inertia van de motor

Q F/R/4: voor-, achter- of vierwielaandrijving

R P: benzinemotor D: dieselmotor E: elektrische motor

S Afremkracht in m/s²

T -

U -

V Maximale hoek bij sturen (in graden)

a Kracht van de suspensie (L/M/H)

b -

c Maakt de suspensie harder/stijver

d Maximale beweging/"speling" v/d wielen (in m)

e Hoogte v/d wagen in meter (laat het minteken altijd staan!)

f Suspensie twee-as tussen voorkant en achterkant

g -

aa Afstand tussen de plaats dat CJ in een wagen instapt (in m). Hoe hoger, hoe verder van de wagen CJ gaat staan om in te stappen.

ab Hoeveelheid schade door botsingen (hoe hoger de waarde hoe meer schade)

ac Geldwaarde

ad Niet van toepassing

ae Niet van toepassing

af Modelkenmerken

ag

Bij 6 digits:

1e:

0=enkele uitlaat links

1=enkele uitlaat rechts

2=uitlaat aan beide kanten (ook bij tunen)

2e:

0=wel handrem

1=geen handrem

2=achterwielen sturen

4=alle wielen sturen

3e:

0=gewone achterwielen

1=zeer smalle achterwielen

2=smalle achterwielen

4=bredere achterwielen

8=zeer brede achterwielen

4e:

0=gewone voorwielen

1=zeer smalle voorwielen

2=smalle voorwielen

4=bredere voorwielen

8=zeer brede voorwielen

5e:

0=geen hydraulics bij spawnen, wel te tunen

2=hydraulics bij spawnen

4=geen hydraulics mogelijk

6e:

0=gewone grip

1=beter op aarde

2=beter op zand

OPM:

1. Als je i.p.v. 6 verschillende digits gewoon een 0 zet, dan heeft de wagen alle functies die gelden voor 0 bij elke digit.

2. Ik ben niet zeker, maar ik denk je hier ook kan kiezen waar de wagen te tunen is. Als ik enkele handlings bekijk, dan merk ik dat als er bijvoorbeeld "c00001" staat, de wagen te tunen is bij de Transfender, en als er "4c00001" is de wagen te tunen bij de Wheel Arch Angels. Ikzelf ben er niet zeker van, maar ik vermeld het toch eventjes, probeer zelf maar :puh:

ah koplampen:

0=lang

1=klein

3=groot

4=hoog

ai achterlichten:

0=lang

1=klein

3=groot

4=hoog

aj Animatiegroep van het voertuig

Greetzzz

Edit: De gegevens van K.O. zijn toegevoegd, enorm bedankt hiervoor! ;)

Edited by noedel

Share this post


Link to post
Share on other sites
.:TOM:.

Heel mooi gedaan ! Op dit ogenblik ben ik nergens zo een uitgebreideuitleg tegengekomen ! Deze verdient een plaatsje in de Master tutorial list !

Tom :tu:

Share this post


Link to post
Share on other sites
K.O.

Kleine aanvulling:

C - draaimassa

E - <wordt niet gebruikt>

P - inertia van de motor (ik neem aan dat je weet wat inertia is. Natuurkunde 3e klas gok ik :puh: )

S - de remkracht in m/s². Hoe snel het voertuig decellereert

a - Kracht van de suspensie (L/M/H)

f - suspensie twee-as tussen voorkant en achterkant

ac - Geldwaarde

ad - <wordt niet gebruikt>

ae - <wordt niet gebruikt>

af - modelkenmerken (Zie de 6 digits)

ag- handlingkenmerken (Zie de 6 digits)

ah - koplampen (0=lang, 1=klein, 3=groot, 4=hoog)

ai - achterlichten (zie koplampen)

aj - animatiegroep van het voertuig (Instap-animaties volgens mij)

Edited by K.O.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GTAfan054

Als ik bij ab(schade door botsingen) 0.0 invoer, kan mijn sabre turbo alsnog in de brand vlieger, hoort dat of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
.:TOM:.
Als ik bij ab(schade door botsingen) 0.0 invoer, kan mijn sabre turbo alsnog in de brand vlieger, hoort dat of niet?

Voer 0.01 en dat zal ook volstaan :puh:

Tom

Share this post


Link to post
Share on other sites
GTAfan054

Ik heb nu dit, maar alsnog gaat hij makkelijk in de fik, heb ik het fout ingevoerd?

Ook vliegt hij erg makkelijk omhoog als ik tegen een stoepje aanrijdt

SABRETUR 50000.0 5.0 10.0 2.1 0.0 -0.1 -1.2 70 1.05 2.5 0.7 7 200.0 70.0 4 P 6.1 0.85 0 33.0 5.0 0.10 0.3 0.55 45000 0.30 -0.01 0.5 0.40 3009901 1 1

Ik wil best een filmpje plaatsen als je dat wilt.

Edited by GTAfan054

Share this post


Link to post
Share on other sites
.:TOM:.

Hier:

LANDSTAL 2000.0 5008.3 2.5 0.0 0.0 -0.3 85 0.75 0.85 0.5 5 230.0 30.0 10.0 R P 6.2 0.60 0 35.0 2.4 0.08 0.0 0.28 -0.14 0.01 0.25 0.27 0.5 25000 20 500002 0 1 0

Verander het rode in 0.01

Zo zou het goed moeten zijn. En post dat filmpje maar ik verveel me toch.

Tom :cya:

Edited by .:TOM:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GTAfan054

Ja, maaar dan moet ik dat filmpje eerst maken :duh:

Het word niet echt een goed filmpje, maak ik met de webcam

Share this post


Link to post
Share on other sites
.:TOM:.

Is niet erg maar is het gelukt of niet ?

En is het voor GTA SA ?

Tom :cya:

Share this post


Link to post
Share on other sites
GTAfan054

Nee ik heb het over GTA VC, kben met dat filmpje nog bezig

EDIT= Ik heb het naar je hotmail gestuurd, hij herkende het bestand niet.

Edited by GTAfan054

Share this post


Link to post
Share on other sites
osmgek11

heb 2 keer met handling cgf gewerkt nooit meer 1ste keer vergete te backupen ik had veel gemod

2 keer lukte me het ook niet dus ik blijf er maar van af

Share this post


Link to post
Share on other sites
m.o.d

Hey

weet een van jullie ook welk cijfer je moet veranderen om ervoor te zorgen dat een boot niet zo snel kapot gaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
K.O.

Dat kun je niet zomaar veranderen. De hoeveelheid schade en leven enzo zit niet in dit bestand. Dit zit hardcoded in de exe en is dus nogal lastig te kraken. Onmogelijk voor 99,9% van de mensen hier op dit forum. Gewoon ervoor zorgen dat er niet op je geschoten wordt en je hebt geen problemen

:cya:

Dan test je het toch en bekijk je het zelf? Doe niet zo moeilijk zeg ;)

Edited by K.O.

Share this post


Link to post
Share on other sites
m.o.d
Dat kun je niet zomaar veranderen. De hoeveelheid schade en leven enzo zit niet in dit bestand. Dit zit hardcoded in de exe en is dus nogal lastig te kraken. Onmogelijk voor 99,9% van de mensen hier op dit forum. Gewoon ervoor zorgen dat er niet op je geschoten wordt en je hebt geen problemen

:cya:

maar bij auto's kan je het wel veranderen(zie eerste paar berichten van dit topic)

Share this post


Link to post
Share on other sites
.:TOM:.

K.O Het is perfect mogelijk :V Met scm modding. Dus m.o.d, als je wil maak ik het effe voor jou ?

PB me voor een seintje :D Tenzij ik me nu zwaar vergis en immunities zetten alleen voor auto's gaat en niet voor boten ?

Maar dan nog kun je de health van de boot verhogen naar blablabla of kijken dat elke keer de boot's leven onder 1000 gaat dat hij weer naar 1000 gezet wordt :D

Tom :cya:

Leuk lezen mensen ? :D

Edited by .:TOM:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...