Jump to content

[VAK] Natuur- en scheikunde


GTA-Sheep

Recommended Posts

Wow, ik heb de werking van een cel al oneindig veel keren moeten leren, maar nog nooit is de vergelijking gemaakt met een fabriek emo.gif Zeer makkelijke vraag, maar als je er zo'n idiote vergelijkingen bijhaalt, is het inderdaad verwarrend.

Ik neem aan dat die buis in figuur A bovenaan wordt afgesloten? In dat geval worden de gassen geproduceerd bij vergisting opgestapeld in die buis, waardoor het water in de buis naar buiten wordt gedrukt.

Ja ik vind het ook heel belachelijk en kinderacitg, maar ja ik kan moeilijk protesteren :7

Voor de eerste: bij vergisting ontstaat CO2, een gas. Je ziet het gas wel uit de vloeistof ontsnappen in de vorm van bellen, dus dan zou er sprake zijn van vergisting. Zou niet weten wat ze anders bedoelen.

Voor de tweede: zie http://www.betavak.n...gie/organel.htm

Met die site zou je het wel moeten redden, denk ik.

Voor dat eerste: Held! :D Hier ben ik je heel erg dankbaar voor :)

En die site: Jup die had ik uiteindelijk gevonden en toen heb ik ze allemaal, op 2 na, kunnen invullen. Die laatste 2 heb ik via reddit gevonden :puh: En ja, heel verwarrend :t

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 181
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Mania-92

    23

  • Visser23

    14

  • Dutchy3010

    10

  • Mr-Triple-X

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vind het wel grappige vergelijkingen emo.gif wel wat te algemeen sommige.

Bij die eerste zal ook alleen de opstelling met het ongewassen vruchtje, spruitje of blaadje er in gaan gisten, of iig sneller. Aangezien het sap uit een pak komt en, neem ik aan, gepasteuriseerd is. Dus na die paar dagen zal je wel een verschil zien. Wacht je langer dan gist het sap ook wel.

Als je geen belletjes ziet kan je ook kijken of er alcohol bij vrij is gekomen, dat kan ook een product van de vergisting zijn.

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...