Jump to content

[VAK] Geschiedenis


Mania-92

Recommended Posts

Zou niet weten hoe ik aan een bron zou moeten zien of deze betrouwbaar is of niet.

Is de bron een primaire of secundaire bron? Heeft de auteur een politieke overtuiging die aansluit bij wat hij/zij schrijft? Hoe staat de auteur bekend? Is de auteur een expert op dit gebied? Is het een feitelijk of een opiniestuk? Komt de informatie overeen met wat je over het onderwerp weet?
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Kaitjee98

    7

  • K.O.

    5

  • KoningJesper

    4

  • JJ-B

    4

Och, daar had ook een toets over gehad. Weliswaar al een tijdje terug, ongeveer zo'n 2 weken geleden.

Persoonlijk vond ik de repetitie wel vrij makkelijk, en verwacht maar op een hoog cijfer. Maarja de desbetreffende docent heeft nog

steeds geen cijfer ingevoerd van de toets, dus ik kan nog lang wachten.... :{

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien heb je ook nog wat aan dit kanaal, Kai. In alle filmpjes gaat deze geschiedenisleraar alle tijdvakken bij langs en dat beslaat dus in principe alle kenmerkende aspecten. Het is de vraag hoeveel je opsteekt van passief luisteren/kijken (dus als je echt wilt studeren zou ik de filmpjes als aanvulling gebruiken en/of aantekeningen maken), maar de filmpjes bieden je in ieder geval een zeer overzichtelijk en duidelijk beeld van alle stof.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien heb je ook nog wat aan dit kanaal, Kai. In alle filmpjes gaat deze geschiedenisleraar alle tijdvakken bij langs en dat beslaat dus in principe alle kenmerkende aspecten. Het is de vraag hoeveel je opsteekt van passief luisteren/kijken (dus als je echt wilt studeren zou ik de filmpjes als aanvulling gebruiken en/of aantekeningen maken), maar de filmpjes bieden je in ieder geval een zeer overzichtelijk en duidelijk beeld van alle stof.

Ah, hartstikke bedankt! Ik had al wel eens van dit kanaal gehoord, maar ik kon niet meer op de naam komen. Dit zal zeker helpen als ondersteuning.
Link to comment
Delen op andere websites

Nou, dat is zeer relatief. Niet iedereen leert zulke zaken via andere media en in welke mate die bronnen betrouwbaar of correct zijn is dan ook een vraag.

Het vak heeft de opzet om elke student met een degelijke basis van geschiedkundige kennis en kritiek te voorzien. Een basis waarop men vervolgens kan voortbouwen als men dat zelf zint. Als je denkt dat je bij het vak in zijn huidige vorm weinig bijleert moet je bij de leerkracht om extra opdracht vragen of informatie/discussie.

Het is geschiedenis, er is dus nooit zoiets als alles weten.

Dat veranderd niet met een les op school. Extra opdrachten vragen is leuk als extraatje, maar ik krijg gewoon nog dezelfde repetities, met dezelfde gare stof.

Er zijn ook wel interessante dingen met geschiedenis hoor, mrja dat ken ik vaak al (behalve dus die geschiedenis van Rusland).

Link to comment
Delen op andere websites

  • 6 maanden later...

Vond geschiedenis altijd eigenlijk wel saai, maar vooral door de saaie onderwerpen zoals de zoveelste Lodewijk of Willem. Nu bezig met de Duitse Eenwording. Die van de 19e eeuw en dat vind ik echt interessant. Woensdag een PW :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een vraag :puh:

Waarom ging het Duitse nationalisme in een stroomversnelling door de "Zollverein"?

De Zolverrein heb ik gehad. Alleen ik snap je vraag niet helemaal, je bedoeld hoe de Zolverrein eigenlijk zo snel uit het nationalisme kon ontstaan? In principe was er onder het regime van Napoleon al vraag naar een eenheid die weer vorm moest krijgen. Dit kwam bijvoorbeeld door de Burschenschaften, Duitse studentverenigingen die de taal verheerlijkten en kledij hadden van de kleuren van de Duitse vlag. Pruisen was hier het grootste onderdeel van, kleine Duitse staatjes sloten zich bij Pruisen aan wat een soort van basis van Duitsland voerde. Alleen omdat er massaal over de grenzen werd getrokken werd er een Douane-Unie ingevoerd, oftewel de Zollverein.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...