Jump to content

[VAK] Geschiedenis


Mania-92

Recommended Posts

Hoezo? Het staat er toch letterlijk:

Yoshitsune moest vluchten, maar uiteindelijk werd hij toch in het nauw gedreven en pleegde hij seppuku, al beweren sommige bronnen dat hij naar het vasteland vluchtte en later daar bekend werd als Dzjengis Khan.
Met andere woorden: niet alle bronnen zijn het met elkaar eens. Óf hij pleegde seppuku, óf hij slaagde erin te vluchten. Daar heeft men nooit voldoende bewijs voor gevonden. Hoe dan ook, verder kan ik je ook niet helpen en eerlijk gezegd denk ik niet dat andere mensen dat hier wel kunnen. Die zogenaamde Genpei oorlog valt namelijk niet echt onder de lesstof van de gemiddelde middelbare scholier... Jij studeert geschiedenis of bent gewoon bijzonder geïnteresseerd in de geschiedenis van Japan en Samurai ofzo?
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Kaitjee98

    7

  • K.O.

    5

  • KoningJesper

    4

  • JJ-B

    4

Wat betekend Seppuku eigelijk? Zelfmoord?
Seppuku is een bepaalde vorm van rituele zelfmoord. De oude Japanners zagen dit als een manier om hun eer te behouden wanneer ze bijvoorbeeld in handen van de vijand waren gevallen. Ze staken dan een zwaard door hun buik. Lees er meer over op WikiPedia (nl).

Het exacte verschil tussen seppuku en harakiri is me trouwens niet helemaal duidelijk. Volgens de Nederlandse pagina is het hetzelfde, volgens de Engelse pagina is Seppuku de meer officiële term en werd het gepleegd door Samurai, terwijl harakiri door het 'gewone' Japanse volk werd gebruikt.

Bewerkt: door K.O.
Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 years later...

Morgen proefwerk geschiedenis. :puh: Makkelijkheid of moeilijkheid is eigenlijk niet echt van toepassing op geschiedenis: wat gebeurd is, is gebeurd. Het hangt helemaal af van je leerkracht. :puh:

Succes, ik weet al gewoon heel veel, dus dat scheelt enorm

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind Geschiedenis een van de makkelijkste vakken op school.

Bijna alle toetsen vond ik wel makkelijk, en vervolgens haal ik een dikke cijfer, en daar was ik trots op.

En nu zijn wij bij het hoofdstuk: "voor de oorlog" En dat gaat over de Eerste Wereldoorlog, en de crisisjaren van de jaren "30.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb examen gedaan in Geschiedenis op het havo, mijn onderwerpen waren de 80 jarige oorlog en de Verenigde Staten. Niet de leukste onderwerpen, maar ook niet saai. Over het algemeen vind ik Geschiedenis wel een van de meeste interessante vakken. Komt vooral omdat de docent het mooi kan vertellen, goede docenten in overvloed omdat Geschiedenis het meest gewilde vak is voor een docentenopleiding.

Nu zit ik op het vwo en ik merk wel dat het vak dieper op de stof in gaat. Als ik ga vergelijken met de hoeveelheid/moeilijkheid van stof op het havo en vwo is geschiedenis toch wel het meest verandert. De onderwerpen blijven in ieder geval leuk. Er wordt wel vaak makkelijk over het vak gedacht, maar goed uit je woorden komen is erg belangrijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...