Jump to content

[VAK] Wiskunde


GTA-Sheep

Recommended Posts

Voor een opdracht bij Wiskunde moet ik p³ - 3pq ontbinden in factoren. Ik kom er ff niet uit. Ik zat zelf te denken aan p(p²-3q), maar om de een of andere reden lijkt me dat gewoon fout. Kan iemand even het juiste antwoord geven a.u.b.? (uitleg over ontbinden in factoren heb ik voor de rest niet nodig, aangezien ik alle andere opdrachten waarin je moest ontbinden probleemloos kon maken).

Alvast bedankt. :)

@ hieronder: Zeker weten ja? :) Oké, bedankt, dan ga ik er maar uit dat het zo goed is.

Ik bevestig 'm ook >: D

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 391
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Mania-92

    37

  • Dutchy3010

    32

  • Grand Theft Auto TOM

    20

  • Mr-Triple-X

    18

Inderdaad, klopt wel. Ik zou ook niet weten hoe je hem anders zou moeten ontbinden.

Als je twijfelt, kan je natuurlijk altijd een makkelijk voorbeeldje proberen:

p(p²-3q) => p = 2 en q = 1

2(2²-3) = 2 . 1 = 2

p³ - 3pq => p = 2 en q = 1

2³ - 3.2.1 = 8 - 6 = 2

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, klopt wel. Ik zou ook niet weten hoe je hem anders zou moeten ontbinden.

Als je twijfelt, kan je natuurlijk altijd een makkelijk voorbeeldje proberen:

p(p²-3q) => p = 2 en q = 1

2(2²-3) = 2 . 1 = 2

p³ - 3pq => p = 2 en q = 1

2³ - 3.2.1 = 8 - 6 = 2

Sinds wanneer is dat ontbinden in factoren?

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, klopt wel. Ik zou ook niet weten hoe je hem anders zou moeten ontbinden.

Als je twijfelt, kan je natuurlijk altijd een makkelijk voorbeeldje proberen:

p(p²-3q) => p = 2 en q = 1

2(2²-3) = 2 . 1 = 2

p³ - 3pq => p = 2 en q = 1

2³ - 3.2.1 = 8 - 6 = 2

Sinds wanneer is dat ontbinden in factoren?

Sinds wanneer zeg ik dat dit ontbinden in factoren is? Ik zeg alleen dat wanneer iemand twijfelt aan zijn antwoord, die dat kan controleren of het klopt door een makkelijk rekenvoorbeeld te gebruiken. Als klad, dus. Niet om in te vullen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Ik zit nog op de basisschool maar ga in juli naar de middelbare school. Nou is mijn vraag: ik doe VMBO-Theoretisch en wat kan ik verwachten van wiskunden? :cya:

De moeilijkheidsgraad is voor iedereen anders natuurlijk. Ikzelf heb Theoretisch/Havo gedaan en ben naar VMBO-Kader getrapt na twee jaar 'hard werken'. Persoonlijk ben ik erg slecht in wiskunde en is dat het vak waar ik het meeste moeite mee heb. Toch vind ik de wiskunde die ik nu doe makkelijker dan die van mijn andere school. Dit kan komen door een andere leraar maar ook doordat ik in die tijd meer ervaring heb opgedaan.

In principe word de wiskunde die je op de middelbare school krijgt, steeds opgebouwd. Ze laten je eerst wennen aan grafieken en tabellen bijvoorbeeld en gaan dan over naar moeilijke formules die je hier bij krijgt. Elk hoofdstuk is anders en iedereen ervaart deze verschillend.

Ik raad je aan ook even op internet te kijken. Hier vind je informatie over het soort wiskunde dat je krijgt en er zijn vast wel sites waar je je vragen kwijt kunt. Ik wens je veel succes en hopelijk doe je het beter als ik in de middelbare school. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zit nog op de basisschool maar ga in juli naar de middelbare school. Nou is mijn vraag: ik doe VMBO-Theoretisch en wat kan ik verwachten van wiskunden? :cya:

De moeilijkheidsgraad is voor iedereen anders natuurlijk. Ikzelf heb Theoretisch/Havo gedaan en ben naar VMBO-Kader getrapt na twee jaar 'hard werken'. Persoonlijk ben ik erg slecht in wiskunde en is dat het vak waar ik het meeste moeite mee heb. Toch vind ik de wiskunde die ik nu doe makkelijker dan die van mijn andere school. Dit kan komen door een andere leraar maar ook doordat ik in die tijd meer ervaring heb opgedaan.

In principe word de wiskunde die je op de middelbare school krijgt, steeds opgebouwd. Ze laten je eerst wennen aan grafieken en tabellen bijvoorbeeld en gaan dan over naar moeilijke formules die je hier bij krijgt. Elk hoofdstuk is anders en iedereen ervaart deze verschillend.

Ik raad je aan ook even op internet te kijken. Hier vind je informatie over het soort wiskunde dat je krijgt en er zijn vast wel sites waar je je vragen kwijt kunt. Ik wens je veel succes en hopelijk doe je het beter als ik in de middelbare school. :)

Oké, dankjewel!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zit nog op de basisschool maar ga in juli naar de middelbare school. Nou is mijn vraag: ik doe VMBO-Theoretisch en wat kan ik verwachten van wiskunden? :cya:

De moeilijkheidsgraad is voor iedereen anders natuurlijk. Ikzelf heb Theoretisch/Havo gedaan en ben naar VMBO-Kader getrapt na twee jaar 'hard werken'. Persoonlijk ben ik erg slecht in wiskunde en is dat het vak waar ik het meeste moeite mee heb. Toch vind ik de wiskunde die ik nu doe makkelijker dan die van mijn andere school. Dit kan komen door een andere leraar maar ook doordat ik in die tijd meer ervaring heb opgedaan.

In principe word de wiskunde die je op de middelbare school krijgt, steeds opgebouwd. Ze laten je eerst wennen aan grafieken en tabellen bijvoorbeeld en gaan dan over naar moeilijke formules die je hier bij krijgt. Elk hoofdstuk is anders en iedereen ervaart deze verschillend.

Ik raad je aan ook even op internet te kijken. Hier vind je informatie over het soort wiskunde dat je krijgt en er zijn vast wel sites waar je je vragen kwijt kunt. Ik wens je veel succes en hopelijk doe je het beter als ik in de middelbare school. :)

Oké, dankjewel!

Ik zit op havo. En als ik een het wiskunde boek van iemand van VMBO kijk, dan zit er behooordlijk wat verschil in :puh: Er zijn nu ook kinderen op havo die vreoger op vmbo zaten die daar 8ten haalden en op havo 4tjes.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Een hele mooie bump, ondanks dat het zomervakantie is moet ik een opdracht voor wiskunde maken (stond een 5.4 afgerond een 5 = net aan onvoldoende). Nu ben ik bezig met gehele exponenten alleen kom ik op eens een vreemde som tegen die ik nog nooit eerder heb gezien:

(3s)n

t2

Wat er hoort te staan is

post-54032-1216204543.jpg

Wie kan mij helpen?

Bewerkt: door xgaming
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
Wiskunde. Voor de één een hel, voor de ander een deel van het leven en een "eitje". Hier kun je in ieder geval terecht met al je vragen. Gelijkbenige driehoeken, de stelling van Pythagoras (dooie Griek), wiskunde A,B,C en D: alles is mogelijk. Let wel: je krijgt ondersteuning en uitleg maar het is geen huiswerkservice dus pasklare antwoorden worden niet gegeven......

Wiskunde, doet me echt denken aan rekenen :')

In groep 3 kreeg ik altijd extra werk van groep 7

op tijdens rekenen, dat moest ik dan op de gang

maken :$ De hele familie heeft zo'n knobbeltje,

wiskunde is ook nu nog op de middelbare mijn

beste vak (jaja, een van de weinige vakken waarmee

ik eind vorig jaar écht ruim voldoende stond xD)

Maar mijn leraar heeft me wel aangeraden om niet

Wiskunde A of C of D te pakken, maar B...

Bewerkt: door Wienish
Link to comment
Delen op andere websites

Een hele mooie bump, ondanks dat het zomervakantie is moet ik een opdracht voor wiskunde maken (stond een 5.4 afgerond een 5 = net aan onvoldoende). Nu ben ik bezig met gehele exponenten alleen kom ik op eens een vreemde som tegen die ik nog nooit eerder heb gezien:

(3s)n

t2

Wat er hoort te staan is

post-54032-1216204543.jpg

Wie kan mij helpen?

Ehm, wat is de opdracht dan??? Ik bedoel, je geeft dan wel een of andere 'som', maar wat zou de uitkomst moeten zijn? Wat moeten we doen met die som? Ik zie wel (3s / t²)^n staan, maar je vertelt niet echt wat we er mee moeten doen.

@ zamg0d1: op VMBO KGT niveau wel ja. Als K, G en T nog samen zitten, zit je waarschijnlijk pas in de brugklas of tweede klas? Tuurlijk is het dan nog simpel. Als ik jou even een doorsnee opdracht geef uit 6 VWO over het primitiveren van natuurlijk logaritmische functies weet ik echter zeker dat je daar niet uit zult komen.

Bewerkt: door K.O.
Link to comment
Delen op andere websites

MATHS IS EASY

ik doe VMBO KGT en ik ben het best van Wiskunde van de hele klas ^_^

maar ik heb dan weer het voordeel dat ik niet op hoef te letten om de mededeling binnen te krijgen en ik haal voor Wiskunde altijd een 8 of hoger :Y

Link to comment
Delen op andere websites

/me is shtiing brickz.

Btw,

als x door x wordt gedeeld is het antwoord 1. Vul maar getallen van alle getallen (behalve 0) in. Maar als je 0 deelt duur nul kun je nooit een groter/kleiner getal (of toch wel?) krijgen.

En hoe deel je een normaal getal door 0? Als je iets deelt door iets wat hetzelfde is = 1. Delen door groter = meer dan 0, minder dan 1. Maar als je het deelt door 0 is het een oneindig getal?

WTF?

Link to comment
Delen op andere websites

/me is shtiing brickz.

Btw,

als x door x wordt gedeeld is het antwoord 1. Vul maar getallen van alle getallen (behalve 0) in. Maar als je 0 deelt duur nul kun je nooit een groter/kleiner getal (of toch wel?) krijgen.

En hoe deel je een normaal getal door 0? Als je iets deelt door iets wat hetzelfde is = 1. Delen door groter = meer dan 0, minder dan 1. Maar als je het deelt door 0 is het een oneindig getal?

WTF?

Hmm.. Maar als er nou 3 blokken zijn. En iedereen krijgt een blok of een gedeelte ervan. Dan kan niemand 0 hebben, omdat er gewoon niemand is. Dus wtf? @.@

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...