Jump to content

Spywareproblemen?


TubS

Recommended Posts

Ik had begin juli hetzelfde probleem (had er ook een topic van), waarbij avast steeds foutief een link als virus aanzag, maar dit was de dag nadien opgelost toen de database weer was bijgewerkt. Ben je zeker dat Avast dit nog altijd automatisch doet bij jou?

Als je een URL wilt blokkeren (had bij mij niets uitgehaald, maar misschien bij jou wel), dan doe je dit door Avast te openen -> aanvullende bescherming -> en vervolgens naar Site blokkering te gaan -> en dan kan je daar een url toevoegen.

(Zorg wel dat "Site-blokkering inschakelen" is aangevinkt dan).

Wat je ook nog kunt proberen (zelf heb ik het nooit zo gedaan, maar misschien werkt het wel), is door naar Onderhoud te gaan -> Virus kluis -> En dan via rechtermuisknop het 'fake' bestand/virus toevoegen aan de kluis.

Ik heb de URL toegevoegd en tot nu toe geeft hij geen problemen. Ik heb het progamma Free YouTube to MP3 Converter verwijderd omdat hij daar ook iets van virussen zag...

Ik heb ook toolbars op mijn Chrome staan zonder dat ik dat wil, ik heb die dan uiteindelijk weg gedaan via mijn extensies maar dat blijft natuurlijk op mijn computer staan weet iemand een progamma om deze tools weg te doen?

Bewerkt: door geoffrey11
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 99
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • BelgiumRedDevils

    10

  • ikt

    6

  • Woody268

    6

  • Big Boss

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Free youtube to mp3 is echt geen virus hoor, avast geeft dus gewoon een valse melding. :puh:

AVAST is redelijk ambetant daarin! Ik kreeg daarjuist weeral dezelfde melding van AVAST desondanks die URL blokkering... Iemand een andere oplossing?

Link to comment
Delen op andere websites

Download anders gewoon een andere gratis virus scanner. Want Avast is dus geen goede virus-scanner, het houd wel virussen tegen maar het houd ook betrouwbare dingen tegen. Er zijn genoeg gratis virus-scanners dus ik denk dat dat de beste optie is.

Link to comment
Delen op andere websites

Virusscanners zijn niet onfeilbaar. Onbekende .exe's zien virusscanners héél vaak als virussen.

Maar dit is dan toch raar dat AVAST een virus/Trojan vind in mijn http:... wat dus in mijn cookies is... ook al heb ik die verwijderd.

Hij verwijst me ook altijd naar (...ProgramData\Antiphishing Domain Advisor), erna scan ik dat met AVAST en Malwarebyte maar het levert niets op. Oplossing zou ik het mapje Antiphishing Domain Advisor mogen verwijderen?

Bewerkt: door geoffrey11
Link to comment
Delen op andere websites

Kijk eens in je lijst van geïnstalleerde programma's en als je 'Anti-phishing Domain Advisor' of 'blekko search bar' ziet,verwijderen die handel. Als het niet helpt, laat het maar weten. :)

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Kijk eens in je lijst van geïnstalleerde programma's en als je 'Anti-phishing Domain Advisor' of 'blekko search bar' ziet,verwijderen die handel. Als het niet helpt, laat het maar weten. :)

Ik heb de map Anti-phishing Domain Advisor met de bestanden in in mijn AVAST kluis gezet, dus als ik deze verwijder via Programma's en onderdelen kan dit geen kwaad voor mijn computer? :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...