Jump to content

Spywareproblemen?


TubS

Recommended Posts

Of je register is een beetje erg vol, maar ik denk dat dat het niet is :clown:

Ga naar start-> deze computer-> rechtermuisklik en beheren. Kijk bij logboeken en systeem of toepassingen. Als daar ergens een error staat met de vermelde datum dan is het van windows. Als het er niet bij staat is het mogelijk een virus/spyware :D

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • Reacties 99
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • BelgiumRedDevils

    10

  • ikt

    6

  • Woody268

    6

  • Big Boss

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 4 weken later...

Ik heb denk ik een spyware probleem. Ik heb een computer met Windows 98. Ik zoek een soort HitmanPro. HitmanPro is alleen uitgebracht voor XP en 200. Heeft iemand iets vergelijksbaars voor '98?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

erg vaak als ik op het internet naar een site ga komt er een ****** eror safe of zoon andere shit met een mederdeling dat die weer een fout heeft ondekt. dit is spam. hoe sorg ik er voor dat dat freselijk popupje voor altijd opdondert.

het is een venstertje wat je niet weg kan kliken doe je dit tog dan kom je op een site. die heb ik nog niet bekeken. want dat leek mij niet erg vijlig.

maar hoe kan ik dat popupje verwijderen.

EDIT

dit is die ***** troep die ik bedoel.

shittroepal0.th.gif

het maakt niet uit of ik dan op het kruisje of op anuleeren of oke druk als je dan ergens drukt dan opent die site waar de pijl bij staat. die site lijkt mij niet veel soeps.

ik klik noot op dit shit ding. ik doe altijd ctrl + alt + del en dan die popup sluiten.

maar wat dan zo balen is dan sluit die alle internet site die ik dan open heb. dus moet ik alles weer opniew opzoeken.

Bewerkt: door kees1991
Link to comment
Delen op andere websites

Toen ik naar die image surfde, kreeg ik ook Errorsafe. :sst: Ook komen er pop-ups bij mij van SystemDoctor, Jamba en nog meer. Echt verschikkelijk vervelend. Eerst was dit bij Imageshack.

Ergens moet je dus een goede pop-up blokker kunnen vinden. Ik heb er nog geen een. Firefox houdt ze ook niet tegen. Echt vervelend.

Kees1991, je bent niet de enige. :t

Conclusie: Weet iemand een goede popup-blokker of iets anders dat deze zooi weghaald?

Alvast bedankt!

Mvg,

Flitskikker

Link to comment
Delen op andere websites

Martijn ik ben even voor je gaan zoeken naar een geschikte Pop-up blokker. Ik gebruik zelf Firefox dit is een browser die in de loop van de tijd veel meer gebruikt word. Ik heb daar een bepaalde Extensie bij gedownload van de website van Mozzila (Firefox). Deze Extensie zorgt er voor dat veel bekende reclame word geblokeerd, wat natuurlijk in je voordeel is. Zo worden ook de reclame's van Google geblokeerd en kun je bijna reclame vrij surfen. Ik Surf ook reclame vrij op Gtaforum, natuurlijk niet nadelig bedoelt voor de admini- stratoren, maar ik houd niet zo van reclame. :engel: Daarnaast heb je ook nog diverse Pop- upblockers in de handel zo zitten ze wel eens bij van die pakketen van Google Desktop bar. Tenminste Firefox blokeert zelf ook al heel veel, want hier zit een nieuw soort technologi in. Er zijn ook nog een aantal andere Extensies die je kan gebruiken om het server te verbeteren en natuurlijk veiliger te maken; namelijk: NoScript. Deze blokeert alle scripts en ben je op een vertrouwede site zoals deze dan kun je gewoon de scripts accepteren. Ik vertel dit ook maar even, omdat sommige Pop-up worden gelanceert via Javascripts. Je vraagt je mischien af waar heeft die het over, maar en Extensie is een programma die je toe kan voegen aan een browser in dit geval Firefox, omdat Windows Explorer dat niet accepteert. Je kan dus zeg maar je Firefox sneller beter en veiliger maken met een aantal aanpassingen. Klik 'hier' voor een overzicht van alle extensie's. Onze eigen Programeur PatrickW heeft ook al een eigen extensie gemaakt voor een forum. Klik daarvoor 'hier' niet dat het je zal helpen, maar ik vond dat even leuk om te vermelden, omdat hij hier toch ook een bekend persoon is.

Dat was even wat informatie over Extensies en dergelijke ik denk niet dat je er veel aan zult hebben, omdat je waarschijnlijk met Internet Explorer werkt. Daar zullen ze absoluut niet werken, wat wel heel jammer is, maar daar doen we helaas niet echt veel. Nu zal ik het even hebben over de pop-up's, zorg er in ieder geval voor dat je een goede scanner hebt en een goede Browser zoals ik al eerder zei ik raad je echt aan om: Firefox te gaan gebruiken. Het is gewoon handig en betrouwbaar, zoals ik al eerder zei. Ik denk dan ook dat dit eigenlijk niet zo zeer met de site in feite te maken heeft, maar ik daenk dat er eerder wat Malware op je computer zit. Malware is volgens mij een soort reclame dat heel moeilijk kwijt te raken is, maar ik ben er niet compleet zeker van. Het kan ook nog spyware wezen, want je moet goed opletten Kees wat dat voor scherm is die daar rechsonder staat. Dat lijkt me echt niet veilig en ik zou dan ook maar wat scanners- gaan gebruiken. En Kees ik zie al dat je Firefox gebruikt, dus het maakt blijkbaar ook niet heel veel uit welke browser je hebt. Dus ik denk dan toch dat je te maken hebt met spyware of andere zaken die niet helemaal in orde zijn. Ik heb dan ook even een lijstje met scanners opgeschreven die ik graag even met jullie wil delen ik hoop dat hierdoor de rotzooi van jullie computer word gehaald, wil dit alsnog niet helpen kan ik jullie wel helpen via een omweg, want er zijn manieren om via een Hjack bestanden uit te schakelen, maar dat is natuurlijk een latere zaak die je eventueel kan overwegen. Kijk ook eens in je Taakbeheer (Ctrl + Alt + Del) en dan Processen, kijk of daar programma's aan staan die niet helemaal corect bezig zijn.

---

Ik begrijp dat dit soort dingen erg vervelend zijn, maar meestal worden ze zelf uitgelokt door het kijken naar sites met volwassen content en het bezoeken van sites waar je Cracks gratis downloads kan krijgen. Daarom ben ik ook gestopt met het downloaden en gebruiken van illegale waren. Maar het kan ook door een andere manier gebeurt zijn natuurlijk. Ik heb hier dan het lijstje voor je met de diverse scanners en hun algemen waarde en de prijs en eventueel of het gratis is.

  • Adaware - Degelijk programma met een goede reputatie. Prijs: Gratis
  • Ewido - Relatief onbekend maar scant en bestrijd de problemen goed. Prijs: Gratis voor 30 dagen
  • Google- bar - Een balk die zich toevoegt aan je internet browser die meet de pagina betrouwbaarheid en blokeert pop-up's als ik me niet vergis. Prijs: Gratis
  • Spysweeper - Goed en duidelijk programma dat een goede indexerin heeft op de bestanden. Prijs: Gratis eerste 30 dagen.

Meer kan ik zo één twee drie niet echt bedenken anders zou ik nog even heel diep moeten zoeken, maar dat lijkt me niet echt nodig. Je kan ook een compleet pakket gebruiken van Norton of McAfee of nog wat andere merken. Ik wens je in ieder geval veel succes met het verwijderen van de Spyware/malware en mischien wat andere rotzooi die op je computer zit. En anders kun je het altijd nog vragen aan de experts op een ander forum. :cya:

Gebruik bij voorbaad geen Hitmanpro het instaleert namelijk meer dan je denkt. Gebruik de programma's gewoon appart zo ben je beter beveiligd.

Bewerkt: door SummerBase
Link to comment
Delen op andere websites

Ah ik zie dat hitmanpro al ter sprake is geweest. Top, want het is een aardig programma

Nog een aanvullend programma dat zowat alle tijdelijke mappen (ALLE) leegt, is CrapCleaner (http://www.ccleaner.com/). Maak wel eerst een registry backup voordat je de de eveneens toegevoegd Reg cleaner gebruikt. Bij een 1 dag nieuwe pc verwijderde het programma bij mij 500 MB aan onnodige bestanden, kan je nagaan =)

Volkomen veilig programma overigens :bier:

Enne dan nog iets anders, namelijk Active Security Monitor van AOL. Jawel, dit is 1 van de GOEDE programmas die AOL heeft voortgebracht (1 van de weinige). Het is een zeer handig programma dat de algemene veiligheid van je computer scant en een score geeft voor de veiligheid. Hierna geeft hij precies aan wat de oorzaak is en hoe je dit kan oplossen. Een goede optie die het programma ook nog bevat is om je hele netwerk toe te voegen aan het programma, zodat je een overzicht krijg van de veiligheid van je netwerk ;)(download vind je hier > http://premiumservices.aol.com/asm_downloa....278.exe)"

Bewerkt: door rauweitje
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...
  • 3 maanden later...

Ik hoorde laatst ook van een engelse kameraad van mij,

Dat op een lijst met virusscanners Norton op de 6e plaats stond.

Nod32 op de 2e, En Avast Antivirus Professional op de 1e plaatst.

Avast heb ik nu zelf ook,

En ik ben er zeer tevreden over :klap:

Greetz

Joshoon :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb gewoon de betaalde versie van spysweeper, en heb nooit last ergens van

Je bumpt met dit bericht een topic die al bijna 4 maand stil heeft gelegen. Op zich is dat niet zo heel erg, maar dan zie ik liever een nuttige post. Jouw suggestie van Spysweeper is al eerder gedaan door SummerBase en daardoor is jouw reactie nutteloos geworden. Aangezien het nutteloos bumpen van een topic in de strijd is met de regels van het forum, verzoek ik je vriendelijk om het in het vervolg te laten zulke berichten te posten.

Nuttige bijdrage mag nog altijd natuurlijk...

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Sinds een aantal dagen krijg ik wanneer ik mijn computer lange tijd niet gebruik de melding van een Trojan Horse. Ik verwijder hem steeds maar toch blijft de melding komen.

Check de bijlage even voor een plaatje van de melding, iemand een idee hoe ik deze Trojan nog zou kunnen weghalen?

Tnx :dans:

post-27020-1173991351_thumb.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...