Jump to content

sommige gang niet in deze gta


dupree

Recommended Posts

Sorry hoor maar de maffia zit wel degelijk in dit spel. Naast de Yakuza heb je dit keer geen Leone's, maar een gang simpelweg genaamd Mafia. Deze gang speelt een zeer belangrijke rol in het spel, en kom je in het begin al meteen tegen. Eerst zijn het je bondgenoten, maar wanneer ze enkel voor ex partner Vinnie werken proberen ze er alles aan te doen om jouw om zeep te helpen. Na de dood van Vinnie blijven ze tevens ook je vijanden. Dus er zit wel degelijk maffia in GTA Advance: De Yakuza en de Mafia.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ja dat is een goede vraag Harrison , de Mafia is eigelijk een soort van Leone's. En aangezien GTA Advance een niet al te duidelijk spel is zal het een raadsel blijven , ik denk dat Rockstar de Leone's wou vervangen omdat die ook al in GTA 3 zaten. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Mja, in GTA III heet de gang car van de Leone's ook gewoon Mafia Sentinel, terwijl hij in LCS de Leone Sentinel wordt genoemd. In GTA Advance wordt de naam 'Leone's' dan wel niet genoemd, maar je kunt wel stellen dat het om dezelfde gang gaat, aangezien dit zich in het GTA III era afspeelt, tussen LCS (1998) en GTA III (2001). GTA Adavance speelt zich in het jaar 2000 af.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, dit lijkt me een onderwerp waar we lang over kunnen discussieren. Er is algemeen geweten dat GTA Advance het lelijke eendje van het GTA III-era is, vanwege de vele chronologische fouten. Wat ik zelf helemaal onterecht vind. ( ^_^ ) Het is dus ook over het algemeen niet bekend als de gang, die in het spel simpel weg Mafia wordt genoemd, dezelfde gang is al de Leone's uit GTA Libert City Stories en GTA III. Ik denk dat Rockstar ten tijde van GTA Advance nog niet al teveel had beslist over het jaartal waarin LCS zich zou gaan afspelen. Misschien enkele zaken samenleggen en bekijken:

  • GTA Advance speelt zich in het jaar 2000 af, wat dus net een jaar voor GTA III is. Het zou erg sterk zijn van Salvatore Leone als hij in zo'n korte tijd, een hele gang kan uitroeien, of naar zijn hand zetten. Verder zien we in GTA Liberty City Stories hoe hij en Toni samen de stad over nemen. Maar zoals ik al zei Rockstar zou mogelijk nog weinig over deze game beslist kunnen hebben toen Advance uitkwam. Stem: Neutraal.
  • In de missie Droppin' Bombs van 8 Ball, moet je, wanneer je de goederen snel genoeg hebt kunnen leveren, drie Diablo's afleveren aan een villa in Portland Beach. Laat deze villa nu niet op die van Salvatore lijken.
    advancecg0.th.png
    Ik vind het erg vreemd dat een man als Salvatore interesse heeft in wagens als Diablo's, maar aan de andere kant zien we hem in Liberty City Stories wel met een Banshee de baan op scheuren. Wat ook mogelijk is, is dat hier 8 Ball en Salvatore een soort van zakenpartners worden, en waardoor in de missie Bom da Base 8 Ball snel in vertrouwen wordt genomen om explosieven op een schip te plaatsen. Vergeet verder ook niet: 8 Ball brengt je tot bij Luigi, die ook tot de Leone Familly behoort. Nu heb ik weer twee zaken die mijn besluit moelijk maken. 8 Ball werkt samen met Mike en weet zelf enkele Mafia leden die op hem afgestuurd zijn kwijt te raken, en misschien wel uit te schakelen. En hij doet zaken met iemand die in de Villa van Salvatore (?) woont. Stem: Neutraal.
  • Naarmate GTA Advance vorderd, en Mike te weten komt dat Vinnie nog leeft, kunnen we stellen in de missie Truth Revealed dat Vinnie een erg grote invloed heeft in de Mafia. Ik denk zelfs dat hij zichzelf de leider kan noemen. In het begin van het spel, wanneer Vinnie en Mike contact hebben met de Mafia wordt ook niet duidelijk wie de leider is, en worden alle missie je door Vinnie opgedragen. Aangezien hij het geld niet met Mike wil delen, denk ik dat hij langzaam aan met behulp van de Mafia de stad aan het overnemen was. Enige probleem aan het plan: Mike blijft in Liberty City om de zogezegde moordenaar op te zoeken. En natuurlijk, wanneer Vinnie dood is krijg je de gang steeds achter je aan. Vinnie de leider van de Mafia? Stem: Tegen. (Geen Leone's)
  • De andere gangs in Liberty City zijn ook erg raar verdeeld. Zo hebben de Triads zich niet alleen in Portland genesteld, maar zijn ze ook in Shoreside Vale en Staunton Island te vinden. Hetzelfde geldt voor de Yakuza, Yardies,... Als Salvatore inderdaad het grootste deel van de gangs heeft verslagen, dan zou zo'n verspreiding volgens mij niet aan de orde zijn. Stem: Tegen.

Om een lang verhaal kort te maken: GTA Advance is eigenlijk een spel dat meer op zichzelf staat en niet super goed tussen de andere GTA's van het GTA III-era past. Net zoals de vraag: "Gaat Maria dood op het einde van GTA III", "wie wordt de nieuwe Don van de Leone's" en wat gebeurd er met Tommy Vercetti, zullen we nooit te weten komen als de Mafia inderdaad één en dezelfde is als de Leone's. Rockstar geeft ons liever wat stof tot nadenken, en dat kan in hen niet kwalijk nemen. Bedankt voor het lezen.

Bewerkt: door Svenie
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat Rockstar ten tijde van GTA Advance nog niet al teveel had beslist over het jaartal waarin LCS zich zou gaan afspelen.

Ik denk dat Rockstar nog niet eens plannen had voor LCS, aangezien van de PSP nog weinig sprake was.

  • GTA Advance speelt zich in het jaar 2000 af, wat dus net een jaar voor GTA III is. Het zou erg sterk zijn van Salvatore Leone als hij in zo'n korte tijd, een hele gang kan uitroeien, of naar zijn hand zetten. Verder zien we in GTA Liberty City Stories hoe hij en Toni samen de stad over nemen. Maar zoals ik al zei Rockstar zou mogelijk nog weinig over deze game beslist kunnen hebben toen Advance uitkwam. Stem: Neutraal.
  • In de missie Droppin' Bombs van 8 Ball, moet je, wanneer je de goederen snel genoeg hebt kunnen leveren, drie Diablo's afleveren aan een villa in Portland Beach. Laat deze villa nu niet op die van Salvatore lijken.
    advancecg0.th.png
    Ik vind het erg vreemd dat een man als Salvatore interesse heeft in wagens als Diablo's, maar aan de andere kant zien we hem in Liberty City Stories wel met een Banshee de baan op scheuren. Wat ook mogelijk is, is dat hier 8 Ball en Salvatore een soort van zakenpartners worden, en waardoor in de missie Bom da Base 8 Ball snel in vertrouwen wordt genomen om explosieven op een schip te plaatsen. Vergeet verder ook niet: 8 Ball brengt je tot bij Luigi, die ook tot de Leone Familly behoort. Nu heb ik weer twee zaken die mijn besluit moelijk maken. 8 Ball werkt samen met Mike en weet zelf enkele Mafia leden die op hem afgestuurd zijn kwijt te raken, en misschien wel uit te schakelen. En hij doet zaken met iemand die in de Villa van Salvatore (?) woont. Stem: Neutraal.

Maar in GTA Advance zie je wel de verklaring voor 8 Ball's 'messed up hands' in GTA III.

Om een lang verhaal kort te maken: GTA Advance is eigenlijk een spel dat meer op zichzelf staat en niet super goed tussen de andere GTA's van het GTA III-era past. Net zoals de vraag: "Gaat Maria dood op het einde van GTA III", "wie wordt de nieuwe Don van de Leone's" en wat gebeurd er met Tommy Vercetti, zullen we nooit te weten komen als de Mafia inderdaad één en dezelfde is als de Leone's. Rockstar geeft ons liever wat stof tot nadenken, en dat kan in hen niet kwalijk nemen. Bedankt voor het lezen.

Het staat er niet tussen maar het staat er wel tussen, als je begrijpt wat ik bedoel. :puh: Eigenlijk zou GTA Advance een GBA versie zijn van GTA III, maar daar hebben ze dan een apart verhaal van gemaakt. In Grand Theft Auto komt El Burro van GTA III ook voor, in San Andreas dan nog wel. GTA1 en III staan in zeker zin ook los van elkaar (gezien de plattegronden van Liberty City, San Andreas en Vice City) maar door zo'n kleine details dat El Burro weer te zien is in GTA III etc. komen er weer discussies. Het is algemeen bekend dat Rockstar minder zorgvuldig omgaat met de details dan wij.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

ik denk gewoon dat de leone's niet zoveel macht had in die jaartal en dat ze de naam weg moesten houden omdat de andere mafia's (sindaco's en forelli) samen met de leone's werkten en dus gewoon maffia heet

wand in GTA III is de gangcar ook gewoon maffia sential en wordt meschiens ook wel door andere mafia's gebruikt

Bewerkt: door benhelsloot
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...