Jump to content

gaat van basten weg


simson5

Van Basten  

22 leden hebben gestemd

  1. 1. Van Basten moet weg?

    • Ja, wij willen Foppe!
      9
    • Ja, laat Guus Hiddink maar uit Rusland komen!
      6
    • Ja, ik wil .... als coach (reageer even om te vertellen wie!)
      4
    • Nee, Van Basten moet blijven!
      2


Recommended Posts

Bij winst op Luxemburg of puntverlies van Bulgarije zijn ze gekwalificeerd. Kortom geen vuiltje aan de lucht voor San Marco. En dat is maar goed ook want ik moet er niet aan denken dat er nu een ander voor de groep wordt gezet.. trainerswissels hebben ook zelden een meetbaar positief effect.

Link to comment
Delen op andere websites

We zullen vanavond zien wat hij en zijn team waard zijn, is de uitslag slecht, dan kunnen we misschien dag zeggen :{

Ik hoorde gister iets op het sport journaal ( of hoe dat heet :puh: )

Maar als Nederland zich kwalificeerd voor het EK, dan zou van Basten blijven.

Zouden ze niet doorgaan, dan zou van Basten mischien wel weg gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Van Basten vertrekt na EK 2008

De bondscoaches Marco van Basten en John van 't Schip hebben KNVB-directeur Henk Kesler laten weten na het EK van 2008 een andere weg in te slaan.

"Na vier jaar wordt het tijd voor een nieuwe omgeving", zo lichtte Van Basten toe."Hoewel John en ik allebei absoluut geen idee hebben wat de toekomst ons brengt, vonden we het onze plicht om de KNVB, die voor ons een goede werkgever is geweest, tijdig te informeren."

Kesler zei in een eerste reactie dat hij het vertrek van beide bondscoaches betreurt, maar respecteert."Ik waardeer dat ze ons tijdig hebben geïnformeerd. We hebben nu de tijd om te gaan werken aan de opvolging", zei de directeur. ...

Vijf nederlagen in 43 interlands

... Van Basten trad eind juli 2004 aan als bondscoach als opvolger van Dick Advocaat. De oud-Ajacied en 58-voudig international, die als spits van Oranje 24 keer scoorde, had daarvoor samen met Van 't Schip Jong Ajax onder z'n hoede.

Onder Van Basten verloor Oranje slechts 5 van zijn 43 interlands. Op het WK van vorig jaar loodste hij Nederland door een groep met Argentinië, Ivoorkust en Servië en Montenegro. Vervolgens was in de achtste finales Portugal te sterk.

Tijdens de laatste EK-kwalificatieduels taande door het povere spel van Oranje de populariteit van Van Basten, die bij zijn aantreden aanvallend en dominant spel in het vooruitzicht had gesteld.

bron: NOS LINK

Van Basten gaat dus weg!

ben benieuwd wie hem gaat opvolgen

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil hem eerlijk gezegt niet als leider/trainer bij Ajax. Ik vindt hem ten 1e niet goed genoeg , En Ajax speelt steeds slechter dus een trainer erbij die net een paar zware wedstrijden achter de rug heeft gehad valt niet te krijgen... Ajax moet beter een trainer die ergens in een klein team in Spanje traint dan Marco v. Basten.

Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf vind dat Van Basten moet blijven Maar er moet wel een beeter assistent trainer komen.

Mijn mening over Van Basten.

Hij is door en heeft heel wat gewonnen.

Ik vind zelf dat er een trainer als Ron Jans of Erwin Koeman naast Van Basten moet gaan zitten.

Ik Denk dat het dan al een stuk mooier voetbal word.

Overigs vind ik ook dat Emanuelson weg moet uit oranje Ik word telkens doodziek als ik kijk naar hem en die echo op de linkervlank 1 keer van 20 keer in de wedstrijd lukt het hem.

Link to comment
Delen op andere websites

Foppe mag helaas niet van zijn vrouw.

Foppe de Haan (64) zal niet Marco van Basten opvolgen als bondscoach. Dit heeft de trainer van het Olympische Elftal aan zijn vrouw beloofd.

haannieuw_95613b.jpg

Foppe de Haan liet in een interview met Frénk van der Linden in het NCRV-programma 30-hoog weten dat hij niet van plan is bondscoach te worden. De Fries wordt veelvuldig in verband gebracht met Oranje na de bekendmaking van het vertrek van Van Basten na het EK van 2008.

De Haans vrouw waarschuwde haar man volgens het Algemeen Dagblad vlak voordat hij naar de tv-studio afreisde. ' Ze zei tegen me: En je zegt niet dat je trainer van het Nederlands elftal wil worden!’, aldus De Haan.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...