Jump to content
Joriz

Manhunt 2: Blood Coffee Mod


250px-Manhunt2.jpg
Er was veel gedoe rondom Manhunt 2. Volgens de ESRB zou het spel te gewelddadig zijn. Daarom hadden de makers het een en ander aan het spel aangepast waardoor het nog wel een M-rating zou krijgen. Echter nu, nadat het spel nog geen 24 uur uit is, hebben hackers het spel al gekraakt.

Manhunt 2 is door hackers gekraakt, waardoor (een deel van) de bloederigheid en wreedheid in het spel weer toegankelijk is. Het bijzondere hieraan is dat het net zo als de Hot Coffee mod slechts na het veranderen van een paar bestandjes en namen de verborgen materialen beschikbaar zijn. Het raarste hieraan is nog dat er weer materiaal op de spel cd staat die er niet hoort te zitten.

Rockstar Games heeft zojuist de volgende verklaring aan GamePolitics gegeven:
Multiple edits were made to revise Manhunt 2 for its M-rated version.

Hackers apparently have altered one of those edits to produce an illegally modified version of the game that can only be played on an unauthorized, modified PlayStation Portable handheld system.

All of the game material, and especially these specific edits, was submitted to and reviewed by the ESRB in accordance with requirements regarding disclosure that were enacted two years ago and any contrary suggestion is inaccurate and irresponsible.

Take-Two Chairman Strauss Zelnick said, “I stand behind the game and the ESRB ratings process. It is unfortunately the case that no one in the entertainment software industry is immune from hacking. We hope that consumers will not engage in hacking or download illegally modified copies of our games. We encourage them to enjoy our games as they are meant to be played. We would also like to emphasize that Manhunt 2 is intended for an audience aged 17 and above.”

Toch heeft Rockstar Games wat geleerd. Ze geven direct toe dat het materiaal, wat door de hackers is geactiveerd, door Rockstar Games zelf gemaakt en verborgen was. Tijdens de Hot Coffee affaire beweerde Rockstar Games namelijk eerst dat de Hot Coffee mod geen verborgen materiaal was, maar gewoon door de modders zelf was gemaakt.
Het is nu nog afwachten wat voor gevolgen dit nieuws gaat hebben. Er zullen vast weer mensen/ouders gaan klagen dat de game nu schadelijk voor hun kinderen is, niet realiserend dat het spel al voor 17 jaar en ouder was en dus sowieso niet door kinderen dient worden gespeeld.

Update:
ESRB heeft zojuist tijdens een conference calll bekend gemaakt dat de rating van het spel niet wordt veranderd. Dit om de reden dat de hack niet toegang geeft tot alle eerder 'verwijderde' content en behalve dat de wreedigheid alleen weer toegankelijk kan worden gemaakt door het gebruik van illegale hard en software.
De gehele conference call is te lezen op Game Politics

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Tja ik had het al gelezen en ik dacht gelijk: dat word weer net zo'n zooitje als met San Andreas. Het lijkt me redelijk logisch dat er gauw een patch uitkomt denk ik al is het moeilijker om deze verboden content te unlocken.

Ik snap aan de ene kant wel dat ze het er in hebben gelaten want anders zouden ze denk ik de release moeten uitstellen omdat ze dan meer wijzigingen aan de game moeten doen maar ze hadden denk ik ook wel kunnen verwachten dat het snel gehackt werd :7

Greetz :sigaar:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Daar gebeurt het weer :7. Toen ik het las dacht ik meteen van: Nou krijgen we het weer. Netals een paar jaar geleden met de Hot Coffee Mod, die die Nederlander heeft ge-unlockt, maar ontopic: Ik denk niet dat er weer een heel gedoe achterkomt.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Je mag "die nederlander" ook wel PatrickW noemen. ^_^

Wel mooi dat R* dit keer waarschijnlijk niet zo'n gedoe krijgt met rechtszaken als de Hot Coffe Mod. Als dat wel gebeurt zou dat niet zo best zijn. Maarja, als MH2 maar in Nederland uitkomt ben ik al tevreden. Ook al zit die "extra gore" er niet in. Ik heb toch geen cracked PSP dus kan ik het toch niet gebruiken.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het zijn zeker wel weer van die nerdjes, die meteen beginnen te zoeken naar iets om te hacken.... zucht

Wat is de definitie van nerd volgens jou?

Degene achter de mod. zullen het gemaakt hebben om aanzien te krijgen en/of voor de uitdaging/kick. Hetzelfde als bungeejumping voor sommige mensen een uitdaging is is, is het kraken van games en/of andere dingen voor diegene.

Mijn defenitie van nerd, die het spel niet spelen, maar meteen naar die zooi op zoek gaan.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ze vinden het zwaar klote dat de bloederigheid en wreedheid uit de game is gehaald.

Daarom hebben ze het spel al vrij snel gehackt op een of andere manier.

Ik hoop dat Rockstar snel een oplossing gaat vinden..

Zelf vind ik het niet erg als de bloederigheid uit de game is gehaald.

Ik kan er wel mee leven ook al is het wel jammer :-(

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

oow gelukkig wordt dit niet zoals San andreas :tu: dat was echt een zooitje :puh: maar hopenlijk komen ze hier snel van af

Jongens jongens jongens, wat een gedoe om niets...

de "hack" stelt NIETS voor en heeft nog minder met Hot Coffee te maken...

Hot Coffee was een feature in de game die NOOIT op de disc had mogen staan en gevonden is door iemand...

dit gaat over een verwijdering van de filters die de doodsscenes verbloemen... dit gebeurd in de ini file waar ALLE game elementen in staan weggeschreven, van kleur filters tot camera hoeken...

je UNLOCKED niets dat eerst niet speelbaar was, enkel haal je een visueel effect weg zodat scenes die eerst moeilijk zichtbaar/herkenbaar waren nu goed te zien zijn.... je kan bijvoorbeeld ook het "grainy effect" dat over heel de game zit weghalen op dezelfde manier.

rockstar heeft niets fout gedaan, men (een stel russen) heeft gewoon de ini doorgespit (na de UMD te hebben gedumped) en het juiste effect gevonden.

dit werkt vooralsnog alleen op de PSP (tenzij WII ook al te copieren speelbaarheid heeft) en vereist geen PATCH of niks... iedere debiel kan het zelf doen....

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...