Jump to content

Nederland naar het EK


Mister.X

Recommended Posts

Nederland heeft zich gekwalificeert voor het EK 2008. Ze wonnen met 1-0 van Luxemburg!

Zelf vind ik dat Nederland slecht gespeelt heeft die wedstrijd en zelfs heel de Kwalificatie!

Van mij mag het wel wat beter op het EK

Oranje, Gefeliciteerd!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 46
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Mister.X

    8

  • Mania-92

    6

  • NandroDavids

    3

  • TomHagen

    3

Ja ik heb het gezien. Zeer jammer dat Nederland door is, ze verdienen het gewoon niet.

Met een coach die bouma linksback zet en de cler thuis laat mag je van geluk spreken dat ze door zijn, ze spelen als een stel zoutzakken. Ik had liever gezien dat Nederland in de kwalificatie al gestrand was, dan op het EK in de poule-fase al helemaal afgestraft te worden door bijv Duitsland.

Als Nederland 2x met een magere 1-0 van een land als Luxemburg wint horen ze gewoon niet op een ek, als ze uit moeten komen tegen een duitsland, engeland, spanje (en noem maar op) worden ze gewoon genadeloos afgestraft..

Link to comment
Delen op andere websites

Ja ik heb het gezien. Zeer jammer dat Nederland door is, ze verdienen het gewoon niet.

Met een coach die bouma linksback zet en de cler thuis laat mag je van geluk spreken dat ze door zijn, ze spelen als een stel zoutzakken. Ik had liever gezien dat Nederland in de kwalificatie al gestrand was, dan op het EK in de poule-fase al helemaal afgestraft te worden door bijv Duitsland.

Als Nederland 2x met een magere 1-0 van een land als Luxemburg wint horen ze gewoon niet op een ek, als ze uit moeten komen tegen een duitsland, engeland, spanje (en noem maar op) worden ze gewoon genadeloos afgestraft..

Dat vond ik nou ook. Hij laat 6 spelers naar huis gaan. Bouma is wel een goede speler maar niet als rechtsback. Doe hem maar als centrale verdediger, voor De Zeeuw. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Jullie praten alsof Nederland elke wedstrijd, ook tegen Luxemburg, onverdiend heeft gewonnen, terwijl dat echt grote onzin is. Waarom zou Nederland niet op het EK thuishoren en waarom zouden ze worden afgestraft door landen als Italië, Frankrijk, Spanje en Duitsland. Natuurlijk, qua uitslagen heeft Nederland niet geïmponeerd, maar hoeveel kansen creëerde Nederland gisteren in de eerst helft? Kans na kans hadden we, alleen de bal wilde er niet in omdat er met 10 man werd verdedigd door Luxemburg. Zo spelen dat soort ploegen nou eenmaal, net als Albanië en dan is 't lastig scoren, maar onverdiend winnen gebeurt dan echt niet. Kortom: Grote onzin dat Nederland niet thuishoort op 't EK...

Ik ben het er wél mee eens dat het voetbal nou niet zo mooi is als we van Nederland gewend waren de afgelopen jaren. Maar ik ben ervan overtuigd dat Nederland zeker op het EK thuishoort en ook daar gewoon weer mee gaat doen om de titel. Misschien is het voetbal niet zo mooi, als we Europees Kampioen zijn mogen we dat wat mij betreft ook worden door een slechte 0 - 0 waarna we na strafschoppen winnen...wat boeit dat nou?

Link to comment
Delen op andere websites

Jullie praten alsof Nederland elke wedstrijd, ook tegen Luxemburg, onverdiend heeft gewonnen, terwijl dat echt grote onzin is. Waarom zou Nederland niet op het EK thuishoren en waarom zouden ze worden afgestraft door landen als Italië, Frankrijk, Spanje en Duitsland. Natuurlijk, qua uitslagen heeft Nederland niet geïmponeerd, maar hoeveel kansen creëerde Nederland gisteren in de eerst helft? Kans na kans hadden we, alleen de bal wilde er niet in omdat er met 10 man werd verdedigd door Luxemburg. Zo spelen dat soort ploegen nou eenmaal, net als Albanië en dan is 't lastig scoren, maar onverdiend winnen gebeurt dan echt niet. Kortom: Grote onzin dat Nederland niet thuishoort op 't EK...

Ik ben het er wél mee eens dat het voetbal nou niet zo mooi is als we van Nederland gewend waren de afgelopen jaren. Maar ik ben ervan overtuigd dat Nederland zeker op het EK thuishoort en ook daar gewoon weer mee gaat doen om de titel. Misschien is het voetbal niet zo mooi, als we Europees Kampioen zijn mogen we dat wat mij betreft ook worden door een slechte 0 - 0 waarna we na strafschoppen winnen...wat boeit dat nou?

Mooi en aardig dat nederland zoveel kansen heeft, maar als ze er niet in worden geschoten heb je er geen fluit aan. Een wedstrijd win je op goals, niet op kansen.

Daarnaast dat Roemenië boven oranje staat.. Als Nederland in de kwalificatie niet eens boven Roemenië komt, hoe willen ze dan een poul fase met bijv Spanje, Frankrijk, Duitsland etc overleven..

Je argument dat het lastig scoren is tegen zo'n ploegen klopt ook niet.. Duitsland slacht een ploeg als Cyprus ook met 4-0 af, Georgië wordt met 3-0 door Frankrijk afgemaakt, Engeland verslaat Estland gewoon met een respectabele 3-0 ook Israël wordt door Engeland aan de kant gegooid met 3-0.

En dan komt nederland: Bulgarije 1-1, Luxemburg 1-0, Albanië 2-1..

De meeste grote landen scoren wel gewoon, maar dat blijkt voor Nederland te moeilijk tegen de kleine landen, welke aanleiding heb je dan nog om te geloven dat Nederland tegen grotere landen 123 verbeterd...

Dat ze door zijn danken ze aan het feit dat ze in een poul zitten met zo'n kleine landen, als ze bijvoorbeeld bij een groot voetballand zaten was het gedaaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik feliciteer Oranje wel maar ze konden wel beter doen tegen Luxemburg.

Nou, een overwinning is toch altijd mooi. Luxemburg wilde gewoon niet meewerken aan het Oranje feest. Zij speelden gewoon ultradefensief tegen Nederland en af en toe kwamen ze met een counter eruit. Veel sterke landen hebben moeite met zulke tegenstanders. Ik moet toegeven dat ik niet de grootste fan ben van Van Basten, maar ik ben wel blij dat Nederland naar het EK gaat. Maar dat maffe selectiebeleid van Van Basten slaat nergens op. Kom op zeg, wie neemt Melchiot mee?

Link to comment
Delen op andere websites

Typisch Nederlands: het hele jaar door lopen we te vitten op het Nederlands elftal, maar als het eenmaal zo ver is, dan is iedereen oranje geschilderd en zijn we zo nationalistisch als de pest. Nederland is toch gekwalificeerd voor het EK? Harstikke mooi toch? Waarom wordt er nou in hemelsnaam gezeikt over een stel doelpunten die ze moeten maken? Ze zijn er toch doorheen? Echt hè... muggenziften is ook een kunst. :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Typisch Nederlands: het hele jaar door lopen we te vitten op het Nederlands elftal, maar als het eenmaal zo ver is, dan is iedereen oranje geschilderd en zijn we zo nationalistisch als de pest. Nederland is toch gekwalificeerd voor het EK? Harstikke mooi toch? Waarom wordt er nou in hemelsnaam gezeikt over een stel doelpunten die ze moeten maken? Ze zijn er toch doorheen? Echt hè... muggenziften is ook een kunst. :bier:

Leuk dat ze door zijn maar als je het objectief bekijkt spelen ze écht slecht, Nederland heeft de betere spelers van europa tot zijn beschikking, maar hoe goede spelers je ook hebt als de man aan het roer keepers in de spits zet en spitsen linksback zet kom je er niet. Op papier heeft Nederland zeker een kans om door te dringen tot de ½ finale's, maar als ik dan zo'n wedstrijd ga kijken gaat vaak binnen 10 minuten paul de leeuw erop (mocht er op zaterdag gespeeld worden :puh:).

Het voetbal is gewoon 10x niks, met zo'n spelers moet je landen als Luxemburg makkelijk met 3-0 aan de kant zetten (3-0 is echt het minimale, 6-0 moet zeker te doen zijn), maar als je dan ziet dat Nederland er maar één inschiet (prachtig doelpunt overigens)... En dan kan je zeggen dat "het moelijk is tegen kleine landen", "dat ze met 10 man verdedigen", dat kan wel zijn maar andere landen winnen wel gewoon met 3-0 van deze ploegen, als Nederland dat niet lukt waarom zou Nederland dan wel van een Duitsland of Engeland kunnen winnen?

Ik wil leuk voetbal zien, niet 75% van de ajax selectie die als een stel ongemotiveerde zoutzakken spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het Nederlandse elftal op een toernooi echt wel beter presteerd dan bij de kwalificatie. Het zijn namelijk topspelers en die weten echt wel hoe ze op een bepaald moment kunnen 'pieken'. Oftewel, als het moet spelen ze beter dan wanneer er geen reden is om je moe te maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Jullie praten alsof Nederland elke wedstrijd, ook tegen Luxemburg, onverdiend heeft gewonnen, terwijl dat echt grote onzin is. Waarom zou Nederland niet op het EK thuishoren en waarom zouden ze worden afgestraft door landen als Italië, Frankrijk, Spanje en Duitsland. Natuurlijk, qua uitslagen heeft Nederland niet geïmponeerd, maar hoeveel kansen creëerde Nederland gisteren in de eerst helft? Kans na kans hadden we, alleen de bal wilde er niet in omdat er met 10 man werd verdedigd door Luxemburg. Zo spelen dat soort ploegen nou eenmaal, net als Albanië en dan is 't lastig scoren, maar onverdiend winnen gebeurt dan echt niet. Kortom: Grote onzin dat Nederland niet thuishoort op 't EK...

Ik ben het er wél mee eens dat het voetbal nou niet zo mooi is als we van Nederland gewend waren de afgelopen jaren. Maar ik ben ervan overtuigd dat Nederland zeker op het EK thuishoort en ook daar gewoon weer mee gaat doen om de titel. Misschien is het voetbal niet zo mooi, als we Europees Kampioen zijn mogen we dat wat mij betreft ook worden door een slechte 0 - 0 waarna we na strafschoppen winnen...wat boeit dat nou?

Mooi en aardig dat nederland zoveel kansen heeft, maar als ze er niet in worden geschoten heb je er geen fluit aan. Een wedstrijd win je op goals, niet op kansen.

Daarnaast dat Roemenië boven oranje staat.. Als Nederland in de kwalificatie niet eens boven Roemenië komt, hoe willen ze dan een poul fase met bijv Spanje, Frankrijk, Duitsland etc overleven..

Je argument dat het lastig scoren is tegen zo'n ploegen klopt ook niet.. Duitsland slacht een ploeg als Cyprus ook met 4-0 af, Georgië wordt met 3-0 door Frankrijk afgemaakt, Engeland verslaat Estland gewoon met een respectabele 3-0 ook Israël wordt door Engeland aan de kant gegooid met 3-0.

En dan komt nederland: Bulgarije 1-1, Luxemburg 1-0, Albanië 2-1..

De meeste grote landen scoren wel gewoon, maar dat blijkt voor Nederland te moeilijk tegen de kleine landen, welke aanleiding heb je dan nog om te geloven dat Nederland tegen grotere landen 123 verbeterd...

Dat ze door zijn danken ze aan het feit dat ze in een poul zitten met zo'n kleine landen, als ze bijvoorbeeld bij een groot voetballand zaten was het gedaaan.

Jij moet wat minder naar de media luisteren en meer je eigen mening vormen. Daarnaast zoek je nu wel heel makkelijk voorbeelden op die je in het gelijk stellen, maar wat zeg je van bijvoorbeeld Litouwen - Spanje en Frankrijk - Schotland? Ook topploegen die 't niet waarmaken tegen mindere landen...Schotland is dan wel een goede ploeg, maar dat is Bulgarije ook en dat gelijkspel van Nederland was dus helemaal niet zo slecht.

Daarnaast zeg je dat je wint op goals en niet op kansen. Dat klopt, maar hoe kun je zeggen dat Nederland dramatisch heeft gespeeld terwijl er toch echt legio kansen zijn gecreëerd? 't Klopt dat ze er niet ingingen, maar er werd goed gevoetbald én er werd gewonnen. 't Enige probleem is dat 't slechts met 1 - 0 was en niet met 5 of meer goals.

O ja, door je laatste opmerking in reactie op Pietje II neem ik je toch een stuk minder serieus hoor. Jij ziet liever mooi voetbal en een nederlaag dan minder voetbal en gewoon overwinningen? Natuurlijk, we willen allemaal mooi voetbal én goede resultaten, maar speelde Griekenland 4 jaar geleden nou echt zulk mooi voetbal? Nee, Charisteas kopt 3 x een hoekschop binnen en ze zijn Europees Kampioen. Wat mij betreft doet Nederland 't komende zomer op net zo'n manier, als we maar winnen. Tot slot nog even over je opmerking dat je niet naar 75 % van de Ajax-selectie wilt kijken: Dat is de grootste onzin die je hier hebt verkondigd. Pak de opstelling erbij, en tel 't aantal Ajacieden. Doe dat alsjeblieft even en kom dan terug met geldige argumenten... ;)

[0 Ajacieden, 1 Feyenoorder; Inclusief wissels 2 Ajacieden, 2 Feyenoorders...gezien?]

Link to comment
Delen op andere websites

Jij moet wat minder naar de media luisteren en meer je eigen mening vormen. Daarnaast zoek je nu wel heel makkelijk voorbeelden op die je in het gelijk stellen, maar wat zeg je van bijvoorbeeld Litouwen - Spanje en Frankrijk - Schotland? Ook topploegen die 't niet waarmaken tegen mindere landen...Schotland is dan wel een goede ploeg, maar dat is Bulgarije ook en dat gelijkspel van Nederland was dus helemaal niet zo slecht.

Daarnaast zeg je dat je wint op goals en niet op kansen. Dat klopt, maar hoe kun je zeggen dat Nederland dramatisch heeft gespeeld terwijl er toch echt legio kansen zijn gecreëerd? 't Klopt dat ze er niet ingingen, maar er werd goed gevoetbald én er werd gewonnen. 't Enige probleem is dat 't slechts met 1 - 0 was en niet met 5 of meer goals.

O ja, door je laatste opmerking in reactie op Pietje II neem ik je toch een stuk minder serieus hoor. Jij ziet liever mooi voetbal en een nederlaag dan minder voetbal en gewoon overwinningen? Natuurlijk, we willen allemaal mooi voetbal én goede resultaten, maar speelde Griekenland 4 jaar geleden nou echt zulk mooi voetbal? Nee, Charisteas kopt 3 x een hoekschop binnen en ze zijn Europees Kampioen. Wat mij betreft doet Nederland 't komende zomer op net zo'n manier, als we maar winnen. Tot slot nog even over je opmerking dat je niet naar 75 % van de Ajax-selectie wilt kijken: Dat is de grootste onzin die je hier hebt verkondigd. Pak de opstelling erbij, en tel 't aantal Ajacieden. Doe dat alsjeblieft even en kom dan terug met geldige argumenten... ;)

[0 Ajacieden, 1 Feyenoorder; Inclusief wissels 2 Ajacieden, 2 Feyenoorders...gezien?]

Ten eerste baseer ik me oordeel niet op de media maar gewoon op het feit dat Nederland in jaren niet zo slecht gespeeld heeft als nu. Dat is gewoon de realiteit.

En natuurlijk kun je net zoals Spanje wel eens van een klein land verliezen/gelijk spelen/nipt overwinnen, maar bij Nederland is het nu al zo'n beetje de hele kwalificatie aan de gang.

Aan kansen heb je geen fluit, tegen een groot land zul je veel minder kansen krijgen dan tegen een Luxemburg, als je dus bij Luxemburg van de +/- 13 goede kansen er 1 inschiet, en je er bij groot land misschien een stuk of 5 krijgt.. 5 kansen is meer als genoeg als je het af kunt ronden, maar het blijkt gewoon dat Nederland dat niet kan.

En ik zie inderdaad liever een mooie pot voetbal dan een overwinning, ik ben gewoon geen fan van van basten en hoe ze nu spelen maakt het mij geen fluit uit of ze verliezen of niet. Het is gewoon dramatisch.

En die 75% is natuurlijk een beetje overdreven, maar dat je een Emanuelson verkiest boven Seedorf (Is nu gelukkig al een heel stuk minder, een half jaar geleden had Seedorf gewoon geen kans) geeft maar weer eens aan dat je niet helemaal zuiver denkt want ik denk dat niemand het met van basten eens is dat emanuelson een betere pot voetbal dan seedorf kan spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...