Jump to content

Van Gaal Bondscoach?


Visser23

Recommended Posts

De Haan vindt Van Gaal ideale bondscoach

dinsdag 8 januari 2008 19:45

Foppe de Haan pleit voor Louis van Gaal als opvolger van Marco van Basten die nu bondscoach is van het Nederlands elftal.

Foppe de Haan pleit voor Louis van Gaal als nieuwe bondscoach Nederlands elftal

Dat zegt de coach van Jong Oranje deze week in Sportweek. De Haan ziet Louis van Gaal als de beste kandidaat voor het bondscoachschap. ‘Het moet een type zijn dat vlees op de botten heeft,’ zegt De Haan.

Van Gaal heeft volgens De Haan ‘absoluut een visie’. Een bondscoach moet van hem ‘iemand moet zijn met een extra dimensie, die meer onderneemt dan allen het coachen’.

Louis van Gaal was van 2000 tot 2002 bondscoach van het Nederlands elftal. Onder zijn leiding wist het Nederlandse team zich niet te plaatsen voor het WK in Zuid-Korea en Japan.

Van Marwijk

Bondscoach Van Basten kondigde onlangs aan dat hij er na het Europees Kampioenschap komende zomer er mee ophoudt. Sindsdien wordt er druk gespeculeerd over zijn opvolging.

Onder anderen Feyenoord-trainer Bert van Marwijk wordt regelmatig genoemd als geschikte kandidaat. Maar in zijn nieuwjaarstoespraak verkondigde Feyenoord-directeur Eric Gudde vandaag dat Feyenoord Van Marwijk niet kwijt wil.

Zelf wil Van Marwijk niet reageren op de speculaties, maar bevestigde desgevraagd wel dat hij over een clausule beschikt die hem in staat stelt komende zomer bondscoach te worden. Van Marwijks contract bij Feyenoord loopt nog tot half 2009.

Liever Foppe

Uit een peiling van Maurice de Hond bleek overigens dat een kleine meerderheid van de Nederlanders, 51 procent, liever Foppe de Haan ziet als bondscoach, dan Van Basten. Slechts 32 procent van de ondervraagden heeft liever Van Basten. De Haan heeft echter laten weten dat hij er niets voor voelt het Nederlandse Elftal te gaan coachen.

Bron: http://www.elsevier.nl/nieuws/sport/artike...p/artnr/186994/

en het staat op fryslan tekst (TeleTekst)

Nou, ik ben het er totaal niet mee eens. Van Gaal vertelt nooit de waarheid en denkt alleen aan zichzelf. Ik vind het dus totaal niet kunnen als hij bondscoach zou worden.

Wat vinden jullie?

Link to comment
Delen op andere websites

Wat vinden jullie?
Ik geef de voorkeur aan Frank Rijkaard eigenlijk, omdat die wel lang genoeg bij FC Barcelona heeft gezeten en inmiddels genoeg ervaring heeft om verder te komen dan een halve finale op een eindtoernooi. In 2000 was dit gewoonweg nog niet het geval, maar ook toen was hij al een goede bondscoach, dus hem zie ik graag komen. Bovendien zijn al z'n voetbalvrienden van vroeger al gestopt, dus invalbeurten van Peter van Vossen en Aron Winter in pakweg een halve finale op 't EK Voetbal tegen Italië zullen ook niet meer voorkomen.

Na Rijkaard staat Bert van Marwijk bij mij bovenaan 't lijstje. Hij lijkt me iemand die erg verstandige keuzes maakt en niet spelers van 't ene op 't andere moment laat vallen, zoals Van Basten bij Davids (Eerst aanvoerder, daarna nooit meer geselecteerd), Seedorf (Eerst teveel filmsterrengedrag, dan opeens weer goed genoeg, maar alsnog de beste middenvelder van de Champions League slechts 3 minuten per interland te laten spelen), Ruud van Nistelrooy (Van onbetwiste nummer 1 naar 5e keus naar onbetwiste nummer 1) en Mark van Bommel (Die laat de eer gelukkig aan zichzelf). Al met al allemaal dingen waar Van Basten echt niet goed over na heeft gedacht. Van Marwijk kan wat dat betreft veel beter met mensen omgaan en haalt 't beste uit z'n spelers naar boven. Dat zagen we een aantal jaar terug al met de UEFA-Cupwinst van Feyenoord en dat doet 'ie dit seizoen keurig weer in de competitie.

Maar om nu even ontopic te gaan en te reageren op Louis van Gaal als bondscoach: Mochten bovenstaande 2 personen 't niet worden, dan heb ik er absoluut geen problemen mee als Van Gaal bondscoach wordt. Ok, hij heeft fouten gemaakt in 2000 en 2001: Hij selecteerde voetballers als Jeffrey Talan en bracht bij een 2 - 0 voorsprong in Portugal een extra spits in om de 0 - 3 te forceren, wat resulteerde in 2 - 2 en uiteindelijk uitschakeling voor 't WK. Maar daarnaast heeft hij genoeg knowhow om bondscoach te kunnen zijn en ik vind dat hij die kans verdient. Hij kan goed met mensen werken, heeft jarenlang ervaring op 't topniveau en kent veel potentiële internationals van zijn tijd bij Ajax, FC Barcelona en AZ. Laat maar komen dus... :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet het niet. Misschien is Van Gaal wel te eigenwijs om goed met de pers om te gaan. Ik vraag me af of hij tegen de kritiek kan die ongetwijfeld een keer komt, veel meer dan bij AZ bijvoorbeeld. Terwijl andere coaches heel goed tegen kritiek kunnen en dan haarfijn uitleggen hoe het zit (Rijkaard, Van Marwijk, Hiddink). Als bondscoach is Hiddink voor mij de eerste keus, maar als ik kijk naar beschikbaarheid, dan denk ik dat het voor Rijkaard een slimme keuze zal zijn om Barcelona te verlaten, voordat hij daar ontslagen wordt (want je kan zien aankomen dat Barcelona een keer valt).

Jol is ook een optie, maar daar heb ik wel mijn twijfels bij. Van Marwijk zal hoogstwaarschijnlijk niet Feynoord al na één jaar verlaten, ook al kan hij bondscoach worden. En dan houd het verder denk ik op.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind Van Marwijk wel een goede keus. Hij is altijd eerlijk en kan goed met de pers en de spelers omgaan. Hiddink lijkt me ook wel goed en Rijkaard al helemaal!

Ik heb zo'n gevoel dat als Van Gaal bondscoach wordt, dat hij dan heel AZ opstelt. Zo'n gevoel heb ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind Van Marwijk wel een goede keus. Hij is altijd eerlijk en kan goed met de pers en de spelers omgaan. Hiddink lijkt me ook wel goed en Rijkaard al helemaal!

Ik heb zo'n gevoel dat als Van Gaal bondscoach wordt, dat hij dan heel AZ opstelt. Zo'n gevoel heb ik.

Ja, dat deed van Basten ook altijd :duh:

Stond half Ajax opgesteld :ch:

Bewerkt: door m.r.gido
Link to comment
Delen op andere websites

Ja, dat deed van Basten ook altijd :duh:

Stond half Ajax opgesteld :ch:

Hier ben ik al 's vaker tegenin gegaan en ik blijf het onzin vinden dat men nog steeds denkt dat Van Basten half Ajax opstelt in een wedstrijd van 't Nederlands Elftal. Kom nou 's met bewijzen...de enige 2 dingen die duiden op een vermeende voorkeur voor Ajacieden zijn z'n technische staf én 't gegeven dat hij Emanuelson boven De Cler prefereert. Voor de rest, kom 's met wat opstellingen en laat me 's zien dat er daadwerkelijk zoveel Ajacieden instaan.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...