Jump to content

Heb jij een idee? - post het hier!


.Levi.

Recommended Posts

RonaldVC en ik hebben al lange tijd een aantal ideeën in ons hoofd voor het Graphics gedeelte op GTAForum.nl. Wij zijn dus ook zeker van plan binnenkort een aantal dingen te gaan veranderen zodat het voor iedereen wat aantrekkelijker wordt. Daarnaast proberen wij het forum ook wat duidelijker te maken voor nieuw publiek. Dit zullen jullie allemaal wel vanzelf merken. Wat we eigenlijk met dit topic willen bereiken is dat jullie je helemaal laten gaan over al je ideeën m.b.t. het graphics forum. Wij reageren niet op jullie ideeën maar bespreken dit wel degelijk en nemen het misschien wel mee naar ons nieuwe plan.

Naar ons mening en misschien ook wel van jullie, kan het Graphics forum wel wat nieuwe dingen gebruiken, wij vragen dus ook aan ons eigen bezoekers wat jullie graag willen zien of anders zouden willen zien.

Wij zijn er namelijk van overtuigd dat een mening van eigen publiek veel meer zegt dan het eigenwijs handelen.

Post je een idee, zet bovenaan je post dan duidelijk het onderwerp van je idee zodat wij in één oogopslag kunnen zien waar het over gaat.

Alvast hartelijk bedankt voor de reacties die hopelijk gaan komen!

Link to comment
Delen op andere websites

Onderwerp: SOTW

Dit om het designen wat te stimuleren, in plaats van een SOTM. Een SOTM blijft te veel uit de schijnwerpers naar mijn mening.

Onderwerp: LPOTW

Er zouden eventueel LPOTW's kunnen worden gehouden. Zelfde principe, alleen andere doelgroep.

Onderwerp: DOTM

Een maandelijks interview met leden die opvallen over graphics.

Bewerkt: door Froop
Link to comment
Delen op andere websites

SOT2W lijkt me beter. Een week is wat te kort voor een forum waar het draait om GTA. Twee weken lijkt me daarom beter. Als de eerste SOT2W begint (het stemmen dus) gelijk een nieuw topic maken voor de volgende SOT2W waarin nieuwe sigs kunnen deelnemen. Ook moet er een topic komen voor thema's. Het is niet origineel maar het zal werken als er goed aan gewerkt word.

Ook interviews (en artikelen?) over lijken me leuk, wat Froop voorstelde. Met een vast team van zo'n 5 man steeds nieuwe dingen schrijven. Dit kan via het blog systeem maar het lijkt me leuker als dit d.m.v. een topic gaat. Ook dit lijkt me leuk als dit elke 2 weken is. De SOT2W en Graphics Journal (leuke naam?) om de beurt dus:

Week 1 - SOT2W

Week 2 - Graphics Journal

Week 3 - SOT2W

Week 4 - Graphics Journal

enz. enz.

Zo is er elke week iets leuks.

Link to comment
Delen op andere websites

Onderwerp: Tutorials

Mij lijkt het leuk om net zoals in de Modding en Computer fora een Master Tutorials list te hebben naast de Tutorials van A tot Z lijst. Ik zie vaak dat veel (goede) tutorials verwijderd worden, en door middel van zo'n master tutorials list laten mensen ze er misschien langer op staan.

Onderwerp: Contests

Daarnaast zou ik het ook leuk vinden als er naast de normale battles en de signature of the month meer contests kwamen met een bepaald thema en waarbij punten voor de ranking te verdienen zijn. Ook denk ik dat wat meer variatie het leuk zou maken, niet alleen een bepaald thema in plaats van freestyle zoals ik hierboven zei, maar ook ander soort designs (nu is het Signature of the month, aan het einde van het jaar de het grote Signature Contest, maar ook Wallpapers, manipulation, en misschien zelfs iets met avatars). Het Pimp Me contest van vorig jaar is een erg goed voorbeeld, dat is eens wat anders en het lijkt me leuk als er meer van dat soort contests komen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Onderwerp: Contests

Daarnaast zou ik het ook leuk vinden als er naast de normale battles en de signature of the month meer contests kwamen met een bepaald thema en waarbij punten voor de ranking te verdienen zijn. Ook denk ik dat wat meer variatie het leuk zou maken, niet alleen een bepaald thema in plaats van freestyle zoals ik hierboven zei, maar ook ander soort designs (nu is het Signature of the month, aan het einde van het jaar de het grote Signature Contest, maar ook Wallpapers, manipulation, en misschien zelfs iets met avatars). Het Pimp Me contest van vorig jaar is een erg goed voorbeeld, dat is eens wat anders en het lijkt me leuk als er meer van dat soort contests komen.

Wat houd je tegen er zelf één te starten? :)

Link to comment
Delen op andere websites

Signature Rate Team

Het is inderdaad wat minder met het GFX gedeelte dan toen ik nog erg actief was... Ik vind dit erg jammer want het is persoonlijk mijn favoriete subfora.

Maar ik heb wel een idee om het weer actief te maken.

Mijn idee is om een '''Signature Rate Team'' op te richten. Het idee erachter is een groepje mensen samen te stellen die goeie en uitgebreide rate's geven. Zo word elke signature goed en leuk gerated en dan hebben mensen ook meer zin om een signature te maken/posten.

Je kan dan ook een topic maken en daar alle rate plus cijfer en link erin verwerken. De cijfers dan ook op chronologische volgorde zetten natuurlijk.

Bewerkt: door Daan007
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Rate-Team:

Mensen die gewoon elke dag eventjes bij de showroom langs gaan om daar alle sig's van die dag te raten.

Sig-Contest:

een christmas-contest, summer-contest ect. en dan met gewoon een passend onderwerp.

Tutorial-Team:

2 of 3 mensen die proberen om elke 2 weken een tutorial te posten.

@AwiVC: Hoe start je je eigen contest? miss een linkje

Gr, drunken :cya:

Bewerkt: door Drunkendonkey
Link to comment
Delen op andere websites

Rate-Team:

Mensen die gewoon elke dag eventjes bij de showroom langs gaan om daar alle sig's van die dag te raten.

Sig-Contest:

een christmas-contest, summer-contest ect. en dan met gewoon een passend onderwerp.

Tutorial-Team:

2 of 3 mensen die proberen om elke 2 weken een tutorial te posten.

@AwiVC: Hoe start je je eigen contest? miss een linkje

Gr, drunken :cya:

Ik heb een tijd geleden, tot ik opeens ziek werd nog mijn uitgebreide excuses hiervoor =[. een Photomanip contest gestart, ik heb gewoon eerst het globale idee naar .Levi. gestuurd en gevraagd of het een leuk idee was, daar kwam een ja op terug, toen heb ik een Concept geschreven wat goedgekeurd werd en daarna heb ik het Hoofdtopic, vragentopic en het stemtopic aangemaakt, eerst naar .Levi. gestuurd voor approval, en dat werd allemaal goedgekeurd. Toen heb ik deelnemers gewerfd door actieve GFX-leden een PB'tje te sutren en toen ging de contest van start :) Zoek maar eens naar iets van "Grote photomanip contest" volgens mij staan de topics er nog =]

Ik weet niet of ik het toen helemaal goed heb gedaan, maar volgens mij deed ik het wel netjes en is het een goede procedure om te doorlopen wil je een contest starten.

Over het rating-team, volgens mij was dat er eerst ook maar het is nogal vervelend om elke dag sigs te moeten raten waarvan je denkt "Hou die nou nog even voor jezelf en show als je iets beter bent", maar je bent toch verplicht ze even uitgebreid als de rest te raten omdat je er anders weer op word aangesproken "Je bent toch lid van het rate-team". Ik denk zelf dus dat dit niet heel veel meer zal opleveren dan rates van 2 á 3 zinnetjes.

Het tutorial-team is wel een vrij goed idee maar dan moet je wel uitkijken dat GTAF word overspoeld met tutorials waar je eigenlijk niets aan hebt, misschien is het dan een goed idee dat mensen tutorials wat meer aanvragen, maar er zijn ook genoeg externe sites waar tutorials opstaan.

EDIT: Fotomanip vragentopic, Stemtopic en Hoofdtopic, het voelt bestwel rot om te zien hoe iedereen me opeens kwijt was =/

Bewerkt: door AwiVC
Link to comment
Delen op andere websites

Rate-Team:

Mensen die gewoon elke dag eventjes bij de showroom langs gaan om daar alle sig's van die dag te raten.

Sig-Contest:

een christmas-contest, summer-contest ect. en dan met gewoon een passend onderwerp.

Tutorial-Team:

2 of 3 mensen die proberen om elke 2 weken een tutorial te posten.

@AwiVC: Hoe start je je eigen contest? miss een linkje

Gr, drunken :cya:

Ik heb een tijd geleden, tot ik opeens ziek werd nog mijn uitgebreide excuses hiervoor =[. een Photomanip contest gestart, ik heb gewoon eerst het globale idee naar .Levi. gestuurd en gevraagd of het een leuk idee was, daar kwam een ja op terug, toen heb ik een Concept geschreven wat goedgekeurd werd en daarna heb ik het Hoofdtopic, vragentopic en het stemtopic aangemaakt, eerst naar .Levi. gestuurd voor approval, en dat werd allemaal goedgekeurd. Toen heb ik deelnemers gewerfd door actieve GFX-leden een PB'tje te sutren en toen ging de contest van start :) Zoek maar eens naar iets van "Grote photomanip contest" volgens mij staan de topics er nog =]

Ik weet niet of ik het toen helemaal goed heb gedaan, maar volgens mij deed ik het wel netjes en is het een goede procedure om te doorlopen wil je een contest starten.

Over het rating-team, volgens mij was dat er eerst ook maar het is nogal vervelend om elke dag sigs te moeten raten waarvan je denkt "Hou die nou nog even voor jezelf en show als je iets beter bent", maar je bent toch verplicht ze even uitgebreid als de rest te raten omdat je er anders weer op word aangesproken "Je bent toch lid van het rate-team". Ik denk zelf dus dat dit niet heel veel meer zal opleveren dan rates van 2 á 3 zinnetjes.

Het tutorial-team is wel een vrij goed idee maar dan moet je wel uitkijken dat GTAF word overspoeld met tutorials waar je eigenlijk niets aan hebt, misschien is het dan een goed idee dat mensen tutorials wat meer aanvragen, maar er zijn ook genoeg externe sites waar tutorials opstaan.

EDIT: Fotomanip vragentopic, Stemtopic en Hoofdtopic, het voelt bestwel rot om te zien hoe iedereen me opeens kwijt was =/

Super dat je deze informatie met mij deeld:)

Ik zal eens een topic gaan aanmaken of er mensen zijn die geintresseert zijn om samen met mij iets teorganiseren en dan een concept temaken en naar .levi. of ronaldvc testuren!

Gr. drunken

Link to comment
Delen op andere websites

  • 10 maanden later...
Onderwerp: RESOURCES

Waarom geen fora waar je je resources kan meedelen aan de mensen :D

Heel goed voor onze beginners :)

Onderwerp: RESOURCE STAFF:

Om het spammen te vermeiden of dergelijke

Dat kan toch prima bij Graphics General & Discuss? Het is een fora waar relatief weinig gepost wordt en waar algemene zaken rondom graphics gepost kunnen worden. Als je daar een topic opent met je eigen resources en de mensen hebben er wat aan, zal dat topic echt wel gezien worden. Een heel nieuw forum vind ik zelf wat overdreven.

Link to comment
Delen op andere websites

Nochtans het zal meer post opbrengen als je het doet

Want de leden zullen geïnteresseerd geraken en nieuwsgierig over de nieuwe resources die mensen zullen brengen

Graphics General and Discuss is puur ingericht voor de algemene dingen. Er is ruimte voor bijvoorbeeld een discussie of nieuwsfeitjes, maar ook kun je er terecht om je renderpacks en dergelijke ten toon te spreiden. Een compleet nieuw sub-forum is daar dus absoluut niet voor nodig, want er is immers reeds ruimte voor. Bovendien, het aantal leden dat het afgelopen jaar iets aangeboden heeft in de vorm van renders en/of resources is op één hand te tellen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...
Misschien een idee voor in de download database van GTAforum/games een gedeelt aan te maken voor Goodies, oftwel render of avatarpacks of andere leuke dingen. Misschien wel leuk :tu:

Renderpacks, avatarpacks en aanverwante dingen kun je in principe gewoon in Graphics General and Discuss posten, aangezien daar toch niet al te veel topics geopend worden. Daarnaast zijn alle downloadtopics verzameld in dit overzicht. :)

Bewerkt: door Silverbyte
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...