Jump to content

Hartaanval op voetbalveld.


Black Force

Recommended Posts

Het is al een aantal keren gebeurt dat professione voetballers op het voetbalveld een hartaanval krijgen en daarbij overleiden, dit is zeer tragisch, vandaag dat ik ook dit topic maak, om er eventueel wat over te praten enzo.

Hier wat youtube filmpjes van het onderwerp:

Ik vind het zeer tragisch dat iemand zo aan zijn einde moet komen, en met dit topic wil ik dan zeggen, R.I.P.

Greetz,

Black Force

Bewerkt: door Black Force
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 35
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Black Force

    3

  • PowerPats

    2

  • rubensanti

    2

  • Biggeltje

    2

Tja, sporten zijn leuk, maar hoe professioneler je gaat, hoe gevaarlijker het soms kan worden.

Het is inderdaad zoals je zegt al vaker gebeurd dat er iemand overleid aan een hartaanval op een voetbalveld, en dat is bijna altijd iemand die erg professioneel is.

Veel mensen zien voetbal enkel als tegen een bal aantrappen, maar als je professioneel gaat doen moet je enorm veel trainen, nog maar weinig prive tijd, je moet alleen al voor je club proberen goed te scoren om bij eerste klasse te blijven, voordurend rennen en dan nog opassen dat je geen ongelukken op het veld mee krijgt.

Het is en blijft net als bijna alle andere sporten een zware sport.

Tevens denk ik dat dit topic beter in het forumdeel Sport past

>>> Door Ikkes: *geeft dit topic een subtiel duwtje richting Sport*<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Op het eerste filmpje is inderdaad geen hartaanval tezien.. maar het lijkt er meer op dat die word bezeten door de duivel of een geest ofzo zoals powerpats ook zegt. Inhet filmpje zelf staat ook door de angel of death.

Maar het lijkt me echt erg als je zo aan je einde moet komen en als suporter is het al helemaal niet leuk :N

Link to comment
Delen op andere websites

Maar het lijkt me echt erg als je zo aan je einde moet komen en als suporter is het al helemaal niet leuk :N
Een beetje raar om te zeggen dat het voor de supporter al helemaal erg is, want die kennen de speler meestal niet persoonlijk. Voor de familie, team-genoten enz. is het natuurlijk wel heel erg.

Maar ik vind altijd dat de manier waarop iemand dood gaat niet zo veel uitmaakt als het plotseling is. Als iemand onder een vrachtwagen loopt, is het net zo erg.

Maar op dat eerste filmpje, echt eng. Lijkt me vreselijk om iemand zo dood te zien gaan, die je goed kent. :{

Link to comment
Delen op andere websites

Het is inderdaad erg sneu als iemand zo aan zijn einde komt, maar dat eerste filmpje is niet zijn dood hoor. Deze speler kreeg een soort van verlamming waardoor je geen controle meer over jezelf hebt, ik weet even niet het correcte woord ervoor, maar in ieder geval heet het in het Engels 'Seizure'. Hij hoefde niet eens in het ziekenhuis te blijven, hij kon zelfs de volgende wedstrijd al weer meespelen aan de volgende wedstrijd, oftewel de beschrijving van het filmpje. Die tweede is wel waar, dit is echt een sneu filmpje, vooral omdat hij net voor die hartaanval erg blij en een mooie glimlach heeft, deze speler heet volgens mij Miklos Feher en speelde bij denemarken ;).

Edit: @hieronder: Nee, hij leeft gewoon ;), hij ging door die soort van verlamming rare bewegingen maken, het beste is om zo iemand dan niet aan te raken of vast te houden, je kan het zien als een soort epilepsie aanval.

Bewerkt: door Bigstijn
Link to comment
Delen op andere websites

Die tweede is wel jaar, dit is echt een sneu filmpje, vooral omdat hij net voor die hard aanval erg blij en een mooie glimlach heeft, deze speler heet volgens mij Miklos Feher en speelde bij denemarken ;).
Benfica en Hongarije...bíjna Denemarken :clown:

Ik vind 't echt verschrikkelijk als iemand zo aan z'n einde komt. Niet omdat 't een vreselijke dood is voor die persoon zelf, maar meer omdat 't dan zo dichtbij komt. Toen Miklos Feher op 't voetbalveld overleed en Marc-Vivien Foe enkele jaren daarvoor, voetbalde ik zelf ook nog...en dan sta je zelf een tijdje later op 't voetbalveld en dan sta je daar toch wel even bij stil.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...