Jump to content

Kroatië - Nederland


NandroDavids

Recommended Posts

In aanloop naar Euro 2008 speelt 't Nederlands Elftal een aantal oefenwedstrijden en ik ben zeer benieuwd of Nederland zich kan ontwikkelen tot een team dat daadwerkelijk om de titel meedoet straks. Natuurlijk, Nederland wordt altijd tot de favorieten gerekend en na gisteren zal daar geen verandering in zijn gekomen, maar vaak is Nederland niet meer dan een outsider. Ik hoop dat daar dit keer verandering in gaat komen en we daadwerkelijk Europees Kampioen kunnen worden komende zomer :)

Gisteravond werd er gespeeld in Split tegen Kroatië in een voor het Nederlands Elftal ongebruikelijke opstelling: 4 - 2 - 3 - 1. Een prima systeem vind ik, aangezien je zonder Van Persie en Robben eigenlijk geen 4 - 3 - 3 kunt gaan spelen. Bovendien biedt dit systeem de ruimte om meerdere briljante middenvelders op te stellen achter de spits. Gisteren stonden Van der Vaart, Sneijder en Babel achter Huntelaar, maar ik zie liever Van Nistelrooy in de spits en Van Persie daarachter in plaats van Babel. De Zeeuw en Seedorf zouden bij mij de controlerende middenvelders zijn, maar dat zie ik Van Basten helaas niet doen.

Maar goed, de 0 - 3-overwinning op Kroatië geeft hoop, helemaal aangezien Kroatië eigenlijk weinig wist te creëren en Nederland vrij makkelijk scoorde. Verdedigen kon Nederland in de kwalificatie ook absoluut al, maar vergat 't vaak te scoren. De goede doelpunten van gisteren bieden dan ook absoluut hoop voor de toekomst, helemaal als je een Van Persie en Van Nistelrooy nog meetelt.

Al met al ben ik tevreden over deze start richting het EK Voetbal...wat jullie?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb alleen de 2e helft actief gezien maar ik was eerlijk gezegd aangenaam verrast door het spel van Oranje. In de aanloop naar de wedstrijd werd gesproken over een B-elftal bij Nederland en super fanatieke Kroatië-spelers en dat het dus niets zou worden maar ik vond het wel goed eigenlijk. Als ze zo over een paar maanden ook spelen heb ik er best vertrouwen in. Geef ik trouwens definitief aan niets van voetbal te snappen als ik stel dat Van Bronckhorst eigenlijk wel een beetje zijn beste tijd gehad heeft in Oranje? :$

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond opzicht dat Nederland héél goed speelde. Ook met de opstelling 4-2-3-1. Alleen wat ik jammer vond. Waarom Sneijder op rechts? Hij draaide heletijd naar binnen. Maar toch goed dat Melchiot dan via rechts kon komen. De Cler deed het ook goed op links. Vooral bij die tweede doelpunt. Mooi weggelopen. Natuurlijk ook mooi afgemaakt. In dat grote gat van de keeper. :puh: Ik denk dat ze vaker 4-2-3-1 moeten spelen. En dan met Afellay. Trouwens hij viel best goed in. De eerste paar minuten zag je hem niet maar na een tijdje kwam hij aan bal en hij deed zijn actie, net zoals bij PSV. En hij ook nog een goed assist. Vennegoor of Hesselink viel ook goed in. Één keer de bal aanraken en hij zat. Alleen ik snapte de wissel niet van Huntelaar en Emanuelson. Je speelt met één aanvaller, dan haal je hem eruit voor een verdediger? Goed dat Vennegoor of Hesselink inviel anders leek het nergens op.

Wat ik ook al raar vond was de selectie. Als je weet dat je met één aanvaller gaat spelen, en een aanvaller op het middenveld. Dan heb je nog maar één aanvaller ter beschikking. Waarom konden er geen twee meer zijn? Het is toch oefenwedstrijd? Dan mag je toch meer wisselen. Dan kun je toch iemand uit proberen? Je kon Danny Koevermans meenemen? En waarom Van Nistelrooy niet geselecteerd? Blessure? Maar tot slot. Het was een goede wedstrijd. Op naar de volgende wedstrijd tegen Oostenrijk!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik stapte halverwege de tweede helft in en ik was ten eerste aangenaam verrast door de 2-0 voorsprong op dat moment en ten tweede van het spel, helemaal toen ik de "samenvatting" gezien had waar je gewoon een dynamisch elftal zag staan, mooie combinaties en toch wel wat goed lopende aanvallen.

Als ze dit niveau vast houden begin ik toch wel een beetje meer vertrouwen te krijgen in het EK, maar laten ze zich maar eerst nog eens bewijzen in Oostenrijk. Maar al met al ben ik zeer positief over de afgelopen wedstrijd (het systeem bleek ook goed te werkend dus).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een klein deeltje van de tweede helft gezien. Ik moet zeggen dat Kroatië echt slap speelde. Alsof ze geen zin meer hadden. Ze gingen niet fel in de duels, en ze leden veel slordig balverlies. Ik weet helaas niet hoe het in de eerste helft was (moest zelf ook nog voetballen), maar tegenstand had Nederland niet veel. Wat natuurlijk niet wegneemt dat het een knappe overwinnning is, met perspectief voor de toekomst :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een goeie wedstrijd, maar Kroatië vond ik gister eigenlijk ook niet zo goed spelen als in de kwalificatiereeks. Maar toch vond ik dat Nederland vrij goed speelde, duidelijk beter dan tijdens de kwalificatiereeks. Het niveau van toen was ook vrij laag, en deze wedstrijd is nog steeds geen garantie voor een goed EK. Maar op deze overwinning valt niks af te dingen, en het is zeker goed voor het zelfvertrouwen om uit van Kroatië te winnen. Hopelijk kunnen ze dit de komende tijd vast houden zodat ze met een goed gevoel aan het EK kunnen beginnen, want tegen Italië en Frankrijk spelen is toch net iets moeilijker dan dit Kroatië.

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals Natasja Froger ook al aangaf na de wedstrijd; echt supergoed dat de 'Hunt' die bal er nog inlegde, en als de 'Heit' mee opkomt gaan ze er echt voor. Eindelijk trekken ze bij SBS6 eens iemand aan met voetbalverstand.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...