Jump to content

International Gabon dood na botsing op veld


Jantje III

Recommended Posts

International Gabon dood na botsing op veld

Een botsing met een tegenstander is Guy Tchingoma fataal geworden. De 21-jarige international van Gabon werd bij aankomst in het ziekenhuis dood verklaard.

Het tragische incident vond plaats tijdens de competitiewedstrijd tussen FC105 Libreville en US Mbiliandzami. Er waren geen medische faciliteiten aanwezig in het stadion en Tchingoma moest in een spelersbus naar het ziekenhuis worden vervoerd.

Tchingoma was geboren in Congo, maar was inmiddels in het bezit van de Gabonese nationaliteit. In september had de middenvelder zijn debuut gemaakt in de nationale ploeg van Gabon.

Bron: VI.nl

Dit is natuurlijk heel tragisch dat er weer een speler weer overlijd op het voetbalveld en helemaal stom van die club dat er geen medische facalicteiten waren :duh: . Zeker geen geld voor een dokter ofzo, ik kan hier zo kwaad om worden.

R.I.P Guy Tchingoma en al de andere die op het voetbalveld zijn gestorven. :cry:

EDIT: Ik heb even op wikipedia gekeken en heb gelijk de datum van zijn overlijden gevonden :

Guy Tchingoma

Guy Tchingoma (3 januari 1985 - 9 februari 2008) is een voormalig Gabonees voetballer.

Tchingoma overleed op 9 februari 2008 tijdens de competitiewedstrijd van zijn club Football Canon 105 Libreville tegen Union Sportive O’Mbila. Tegen het einde van de wedstrijd was hij hard gebotst met een tegenstander. Hij stond op en speelde gewoon verder maar net na het einde van de wedstrijd zakte hij in elkaar op het veld en overleed onderweg naar het ziekenhuis. Tchigoma werd 23 jaar en was international voor Gabon. Met zijn club werd hij in 2007 kampioen van Gabon

Bewerkt: door Jantje III
Link to comment
Delen op andere websites

Guy Tchingoma

Guy Tchingoma (3 januari 1985 - 9 februari 2008) is een voormalig Gabonees voetballer.

Tchingoma overleed op 9 februari 2008 tijdens de competitiewedstrijd van zijn club Football Canon 105 Libreville tegen Union Sportive O’Mbila. Tegen het einde van de wedstrijd was hij hard gebotst met een tegenstander. Hij stond op en speelde gewoon verder maar net na het einde van de wedstrijd zakte hij in elkaar op het veld en overleed onderweg naar het ziekenhuis. Tchigoma werd 23 jaar en was international voor Gabon. Met zijn club werd hij in 2007 kampioen van Gabon

Hij was toch 21 jaar? Gabon dood na botsing | VI

Ik heb ook nog op Youtube zitten zoeken. Maar als ik zijn naam intyp krijg ik helemaal niks. Jammer, iedereen zal wel willen weten hoe het eruit zag.

Link to comment
Delen op andere websites

Guy Tchingoma

Guy Tchingoma (3 januari 1985 - 9 februari 2008) is een voormalig Gabonees voetballer.

Tchingoma overleed op 9 februari 2008 tijdens de competitiewedstrijd van zijn club Football Canon 105 Libreville tegen Union Sportive O’Mbila. Tegen het einde van de wedstrijd was hij hard gebotst met een tegenstander. Hij stond op en speelde gewoon verder maar net na het einde van de wedstrijd zakte hij in elkaar op het veld en overleed onderweg naar het ziekenhuis. Tchigoma werd 23 jaar en was international voor Gabon. Met zijn club werd hij in 2007 kampioen van Gabon

Hij was toch 21 jaar? Gabon dood na botsing | VI

Ik heb ook nog op Youtube zitten zoeken. Maar als ik zijn naam intyp krijg ik helemaal niks. Jammer, iedereen zal wel willen weten hoe het eruit zag.

Inderdaad ik zie dat zijn leeftijd niet klopt, maar het is daar in Afrika gebeurt ik denk niet dat daar camera's bij waren als die clubs ook al geen medische facaliteiten waren.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is natuurlijk wel heel erg. Vooral na een botsing op het veld. Het was immers zijn sport of mischien zelfs maar hobby omdat er in Afrika niet echt bekende clubs zijn. Er was zelfs geen medische hulp aanwezig en denk dat dat ook toch wel een deel oorzaak was dat hij overleden is. Mensen kunnen namelijk regelmatig overleiden aan hun wonden als het echt erg is en veel pijn doet.. Met een spelersbusje naar ziekenhuis gaan vraagt al veel tijd en de medische hulp is daar ook al anders als hier.

R.I.P Guy Tchingoma

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...