Jump to content

Cocu word Asistent-bondcoach na het EK


PSVer

Recommended Posts

De nieuwe bondscoach van het Nederlands elftal krijgt Phillip Cocu als assistent. De 37-jarige middenvelder, die bezig is aan de laatste maanden van zijn actieve voetballoopbaan bij Al-Jazira in de Verenigde Arabische Emiraten, sluit volgens De Telegraaf na het EK aan bij Oranje.

Cocu gaat cursus Coach Betaald Voetbal volgen. Als 101-voudig international (tien doelpunten) komt hij in aanmerking voor de verkorte versie om zijn hoogste trainersdiploma te behalen. Cocu kan bij het Nederlands elftal ervaring opdoen.

Bron:VI.nl

Wat vinden jullie?

Mijn maakt het niet echt veel uit. Maar het is altijd wel leuk om iemand die best goed kan voetballen als Asitent te hebben. Waarom maakt het mij niet uit? Als hij maar goed mee kan coachen vind ik het best. Nu afwachten wie de bondcoach word. Van Marwijk? of toch Van Gaal?

Link to comment
Delen op andere websites

Haha, hij heeft niet eens ervaring als coach. Als hij nou eerst eens bij een lager ploegje begint met coach te worden...

Dan kunnen we altijd verder zien. Dit vind ik dus nergens op slaan.

Ik denk dat dit best een goede zet is. Cocu is de laatste jaren tactisch heel sterk geweest in het veld, zoals je kon zien bij zijn laatste jaren bij PSV en het Nederlands elftal. Ervaring als coach heeft hij inderdaad niet, maar als assistent coach zal hij toch zeker een bijdrage kunnen leveren. Hij kan waarschijnlijk goed opschieten met de spelers, omdat hij daar ook zelf mee gespeeld heeft. En hij weet zelf heel goed hoe het is om op dat niveau te voetballen.

En ik denk dat hij ook nog veel kan leren van de aanstaande bondscoach, omdat die waarschijnlijk nog meer ervaring heeft :Y

Ik vind wel dat de tweede assistent wel gewoon een ervaren man moet zijn op de bank. Anders krijg je dalijk weer een Van Basten verhaal met een veels te onervaren team.

Link to comment
Delen op andere websites

Verdient geen cent? Hij is niets voor niets naar Arabië gegaan om te voetballen. Het ging om het geld. Dus geld verdient hij wel. Maar geld is niet het belangrijkste. En jij de keizer van China? Of de paus? Je kan niet eens ABN typen. Wie is hier nou een groentje!?

Link to comment
Delen op andere websites

Qua leiderschap en het geven van aanwijzingen was Cocu een uitstekende voetballer en ik denk dat hij wat dat betreft in de toekomst absoluut een goede coach zal kunnen zijn. Maar om hem nou direct bij het Nederlands Elftal te zetten lijkt me geen goed plan; Laat 'm eerst bij wat clubs ervaring opdoen en vervolgens zien we wel weer verder. Bovendien lijkt 't me veel beter om eerst een bondscoach te benoemen en in overleg met die persoon de rest van de technische staf formeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Qua leiderschap en het geven van aanwijzingen was Cocu een uitstekende voetballer en ik denk dat hij wat dat betreft in de toekomst absoluut een goede coach zal kunnen zijn. Maar om hem nou direct bij het Nederlands Elftal te zetten lijkt me geen goed plan; Laat 'm eerst bij wat clubs ervaring opdoen en vervolgens zien we wel weer verder. Bovendien lijkt 't me veel beter om eerst een bondscoach te benoemen en in overleg met die persoon de rest van de technische staf formeren.
Het is inderdaad zo dat het beter is om de bondscoach erbij te betrekken. Maar als hij het een goed idee vind, dan zie ik geen obstakel. Hij zal ook niet de tactische meester zijn die het verzint, maar eerder degene die de taktiek overbrengt op de spelers enn hun uitlegt hoe ze daarmee om moeten gaan. Hij kan zeg maar fungeren als de brug over de kloof die soms ontstaat als een oude ervaren trainer met jonge spelers gaat werken.
Link to comment
Delen op andere websites

Qua leiderschap en het geven van aanwijzingen was Cocu een uitstekende voetballer en ik denk dat hij wat dat betreft in de toekomst absoluut een goede coach zal kunnen zijn. Maar om hem nou direct bij het Nederlands Elftal te zetten lijkt me geen goed plan; Laat 'm eerst bij wat clubs ervaring opdoen en vervolgens zien we wel weer verder. Bovendien lijkt 't me veel beter om eerst een bondscoach te benoemen en in overleg met die persoon de rest van de technische staf formeren.

Ja ik ben het met je eens ik ben een fan van Cocu maar bij het Nederlands elftal Nee maar ik ben wel zijn fan ! ik ben eigenlijk wel benieuwt

Link to comment
Delen op andere websites

Om Cocu als assistent te laten doen voor het nederlands elftal vind ik niet zo erg, ik heb niks tegen die jongen, hij mag het van mij dus proberen, maar of hij ver komt is mij de vraag ;),

37 jaar is nog een jonge leeftijd vind ik, maar ik gun hem het beste :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
HIJ IS NOG NOOIT COACH GEWEEST DUS HIJ HEB GEEN ERVARING SORRY MAAR IK HEB HET LIEVER NIET

Een trainer moet altijd beginnen zonder dat hij ooit trainer is geweest. Zo begint iedereen die trainer wilt worden. Hij kan natuurlijk wel altijd bij een amateur club beginnen zodat hij ervaring krijgt. Meteen bij het Nederlands elftal heb ik liever ook niet....

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...