Jump to content

Johan Cruijff terug naar Ajax !


2fast{0}

Recommended Posts

John Jaakke vertrekt bij Ajax en Johan Cruijff keert terug. Dat zijn twee van de conclusies na de vergadering van de ledenraad en het bestuur, die dinsdagavond bijeen waren in De Arena om het rapport van de commissie Coronel te bespreken.

De ledenvergadering besloot een belangrijke aanbeveling uit het rapport over te nemen en het bestuursmodel van de Amsterdamse club aan te passen. Zo zal de directie van de Ajax NV verantwoordelijk zijn voor het beleid en de uitvoering daarvan, staat de directie onder leiding van een algemeen directeur die en passant het boegbeeld van de club wordt, gaat de raad van commissarissen op afstand opereren en een controlerende en adviserende rol vervullen, én zal de ledenraad uitsluitend de rol van aandeelhouder vervullen.

De komende maanden zal de nieuwe structuur worden ingevuld. Het huidige bestuur zal terugtreden. Voorzitter John Jaakke, bestuurslid technische zaken Hennie Henrichs en bestuurslid financiële zaken Joop Saan blijven aan totdat er een nieuw bestuur is en het nieuw aangekondigde bestuursmodel compleet is ingevuld.

Cruijff, die voor het eerst sinds jaren als erelid aanwezig was tijdens een vergadering van de ledenraad, heeft ingestemd met het verzoek van die ledenraad om vorm te geven aan het voetbaltechnische beleid van Ajax. Op welke manier dat moet gaan gebeuren, moet nog worden besproken, zo laat de Amsterdamse club weten.

Ook een ander topic hier zegt dat Ajax flink wilt veranderen. Het hele bestuur dat veranderd en nu ook een goeie trainer, ik vind het goed nieuws voor Ajax en ik verwacht daarom ook erg veel van Ajax volgens seizoen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het wel goed dat Cruijff ervoor wordt voorgesteld. Elke keer die columns van dit moet beter en de kwaliteit is ruk over Ajax, laat hem het maar eens voordoen hoe het dan wel moet. Voor hem ook de perfecte situatie, slechter dan zijn voorganger kan hij het niet doen

Ook een ander topic hier zegt dat Ajax flink wilt veranderen. Het hele bestuur dat veranderd en nu ook een goeie trainer, ik vind het goed nieuws voor Ajax en ik verwacht daarom ook erg veel van Ajax volgens seizoen. :)
10 jaar wanbeleid even in 6 maanden wegpoetsen? Volgens mij ben je wat te optimistisch. Er is wel het een en ander in gang gezet maar het moet nog maar blijken of die verandering verbeterend werkt voor Ajax, en zelfs dan is er misschien pas over twee jaar wat vooruitgang te zien. Topspelers kosten poen en het is onmogelijk voor een club als Ajax op een korte termijn veel van die spelers bijelkaar te harken. Tel daarbij op dat volgend jaar Heitinga en Huntelaar waarschijnlijk vertrekken en dan moet je echt voor elke positie opnieuw een topspeler vinden. Juventus kan dat misschien, maar een Nederlandse ploeg, nah.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie er wel wat in , Johan Cruijf heeft erg veel betekend voor Ajax en vindt ik nu dus ook de perfecte keus,

De komende maanden zullen we zien wat hij allemaal doet :)

Ik hoorde ook iets van Marco V Basten ... :Y

Ook Marco van Basten komt terug naar Ajax ja, Marco van Basten wordt de nieuwe coach :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Hij kwam, zag, maakte een plan, en ging weer weg... :7

Want Cruijf's plan werd niet ondersteund door Marco van Basten, en dus gaat hij maar weer. Ik vind het maar raar, hij word aangenomen om het Technisch Beleid op orde te maken, maar omdat de hoofdtrainer het te drastisch vind, moet hij maar weer gaan. Ze kunnen toch wel een plan maken waar ze allebei aan willen meewerken...

Ik denk niet dat het ooit nog iets word met kamp Ajax als ze het zo gaan aanpakken :7

Bron: VI

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...