Jump to content

Eduardo Da Silva


peter-de-gekste

Recommended Posts

ik heb het gehoord,

maar alle filmpjes die jullie posten zijn verwijdert :?

Ja, dit is een bijzonder geval. Heel veel filmpjes worden door Arsenal en NetResult geclaimd, waarom is de vraag. Als spelers blessures oplopen is het zelden het geval dat deze niet op internet mogen komen of eraf gehaald moeten worden. Er is niks aan te doen, dit is nou helaas ook het geval bij de botbreuk van Eduardo.

Bewerkt: door Bigstijn
Link to comment
Delen op andere websites

Arme Eduardo :N

Op de manier hoe Taylor tackelde moest hij wel geweten hebben dat hij op die manier iemand kan kwetsen. Een levenslange schorsing zou ik niet onterecht vinden, als je weet dat hij slechts 2 dagen na deze aanslag een gelijkaardige tackle maakte op training.

En waarom eigenlijk? We waren pas in de 3rde minuut toen Taylor dit deed. 3rde minuut! Er was dus geen enkele reden om zo'n tackle te maken, want Eduardo stond ook nogeens op zo'n 20m van doel, dus rechtstreeks doelgevaar was er niet. Als ze vb in de 85ste minuut zaten en Birmingham stond nipt voor, of iets anders dan zou je nog misschien kunnen denken dat hij tackelde omdat hij gefrustreerd was of iets, alhoewel zelfs dat uiteraard nog geen reden is om deze harde tackle te maken.

Komt Eduardo nog op z'n oude niveau? 9 maand revalidatie waarvan 6 maand in een rolstoel. Daarna kan hij misschien weer voetballen, maar op welk niveau gaat dit zijn?

Kijk naar Cissé, ooit een van de wereldsterren bij Liverpool, na 2x een beenbreuk te hebben opgelopen is hij nu maar een matige speler bij Marseille.

Luc Nillis en David Busst werden zelf gedwongen te stoppen met hun carrière na een zware beenbreuk.

Enige uitzondering op de regel die ik zo meteen ken is Henrik Larsson, die na zijn zware beenbreuk nu weer vrolijk op topniveau voetbalt.

Ook voor Kroatië is dit een zware klap, dat nu zijn topman moet missen op het komende EK.

Eduardo, ik hoop het allerbeste voor je en hoop dat je ooit weer op het niveau komt dat je nu had.

Bewerkt: door demontventoux
Link to comment
Delen op andere websites

Eigenlijk vind ik de overtreding niet zo zwaar, een gestrekt been op het scheenbeen is natuurlijk dieprood, maar de kans dat er zo'n blessure uit komt is niet zo groot. Maar het kan ook liggen aan de slowmotion van die filmpjes. Het lijkt in ieder geval niet zo hard.

Zulke overtredingen worden wel vaker gemaakt (denk aan Davids tegen PSV), maar meestal zie je het aankomen en dan kan de speler nog ontwijken :Y

Niet zo hard? Je ziet het hele been doormidden knakken, als dat niet hard weet ik het ook niet meer. Waar trek je voor jezelf de grens? Eeuwig schorsen die Martin Taylor.

Zoals ik al zei, diep rood, maar met een gestrekt been een tackle maken is altijd hard. Dit was niet anders, dus relatief is het niet hard. Eeuwig schorsen is natuurlijk onzin, hij ging voor de bal, en Taylor had echt niet de bedoeling om Eduardo de wedstrijd uit te schoppen.

Maar ik hoop dat Eduardo goed hersteld en ook de tijd ervoor neemt, want het is een goede voetballen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...