Jump to content

Voetbal Stelling: Groot-Brittannië mag maar 1 nationaal team hebben.


Jesperkaj

Voetbal stelling  

13 leden hebben gestemd

  1. 1. Groot-Brittannië mag maar 1 nationaal team hebben.

    • Mee eens
      3
    • Niet mee eens
      9
    • Geen mening
      1


Recommended Posts

Ieder land heeft maar 1 nationaal team, met uitzondering van jeugdteams. Nederland en Belgie hebben ook maar 1 nationaal team. Maar wat nou niet eerlijk is is dat Groot-Brittannië er 4 heeft (Engeland, Schotland, Wales, en Noord Ierland). Ik vind dit oneerlijk tegenover andere landen. Dan zouden misschien andere landen er ook meerdere hebben, bijvoorbeeld Nederland als gek voorbeeld. dan zou Nederland ook Noord Brabant als team kunnen uitroepen voor het EK/WK of Zeelande en andere provincies.

Ik zou echter jullie mening willen horen over dit.

Link to comment
Delen op andere websites

Groot Brittanie is geen land opzich zoals Nederland, Duitsland, Frankrijk of Polen...Groot Brittanie is gewoon een 'verzamelnaam' voor de vier landen Engeland, Schotland, Wales en Noord Ierland. Dat is zoals de roepnaam 'de Benelux' voor de landen Belgie, Nederland en Luxemburg...Maar dat zijn toch ook 3 afzonderlijke voetbalploegen die niets met elkaar te maken hebben? Ze zijn toch ook onafhankelijk van elkaar? En waarom zou dat dan bij de ploegen Engeland, Schotland, Wales en Noord Ierland niet zo zijn? Want nogmaals, dat zijn vier landen...en niet vier provincies van één land ofzo...

Ik begrijp eerlijk gezegd het probleem niet...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet waarom je zegt dat Groot-Brittannië 4 nationale teams heeft. Zoals Pitbull al zei: Het is geen apart land op zich.

Schotland is een apart land, Wales is een apart land en Noord-Ierland ook. Ik kom uit Ierland dus ik kan het weten ;)

Bewerkt: door Jay;
Link to comment
Delen op andere websites

Ja hoor, het zijn landen :duh: :

Wales is een voormalig vorstendom en vormt met Engeland, Noord-Ierland en Schotland één staat: het Verenigd Koninkrijk.

Het zijn gewoon staten, net zoals Florida een staat van de Verenigde Staten is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja hoor, het zijn landen :duh: :
Wales is een voormalig vorstendom en vormt met Engeland, Noord-Ierland en Schotland één staat: het Verenigd Koninkrijk.

Het zijn gewoon staten, net zoals Florida een staat van de Verenigde Staten is.

En waar staat dat het geen land is?

Link to comment
Delen op andere websites

Als je zoekt op wikipedia moet je goed zoeken:

Deze gebieden hebben nog altijd een duidelijk herkenbare culturele, maar deels ook politieke identiteit, die hoorbaar is in de verschillende talen en dialecten die er gesproken worden, zichtbaar in onder meer vlaggen, bankbiljetten en plaatsnaamborden, en voor de bevolking bovendien voelbaar in recentelijk tot stand gekomen vormen van beperkt zelfbestuur in Noord-Ierland, Schotland en Wales. Dit alles laat evenwel onverlet, dat in internationale betrekkingen alleen het soevereine Verenigd Koninkrijk een rol speelt. In de strikte betekenis van 'onafhankelijke staat' zijn de 'landen binnen het koninkrijk' geen landen, maar in een wat ruimere betekenis van 'begrensd gebied met een politieke identiteit' wel. Gebruik makend van deze dubbele betekenis kan het Verenigd Koninkrijk worden aangeduid als 'vier landen in één land'
.

Vier landen of niet, het hoort elk een aparte voetbalclub te hebben omdat ze ook een andere cultuur, taal, etc. hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind van niet.

Ten eerste zijn er nog steeds duidelijke grenzen, en cultuur verschillen tussen elk 'land' binnen GB.

Ten tweede halen ze er alleen maar voordeel uit als ze één nationaal team maken voor heel GB, dus waarom zou je ze het verplichten?

En wat maakt het uit of het officieel nog landen zijn of niet, het gaat om de kwestie dat GB wel één land is, maar vroeger was het niet zo.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zeg toch ook niet dat de Benelux maar een nationaal team mag hebben
Nee volgens mij ook niet. Maar niemand heeft gezegt dat jij zei dat de Benelux ook maar één nationaal team moest hebben.

Overigens is GB met de Benelux vergelijken onzin, omdat de Benelux een verzamelnaam is die ooit een samenwerking aanduidde, terwijl GB een land is.

Link to comment
Delen op andere websites

Groot-Brittannië kan dan wel een land zijn, maar de inwoners van de verschillende "staten" om het dan maar zo te noemen hebben een ieder een eigen cultuur en ook de taal wijkt af. Als ze in Schotland wat winnen dan zijn ze in Engeland echt niet blij hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...