Jump to content
Joriz

IGN: Interview met Aaron Garbut van R* over Liberty City


GTAGames.nl afbeelding

De gamewebsite IGN heeft Aaron Garbut van Rockstar North geïnterviewd. Aaron Garbut is als art director verantwoordelijk voor hoe de stad Liberty City er uit ziet. In het interview worden vragen gesteld over het Liberty City van GTA3 en het Liberty City van Grand Theft Auto 4. De volgende nieuwe en interessante feitjes zijn in het interview te vinden:
  • Liberty City is in GTAIV geheel nieuw en heeft geen enkele overeenkomst met het Liberty City van GTA3. Er zijn wel een paar verwijzingen naar GTAIII in het spel te vinden die medewerkers van Rockstar North er in hebben geplaatst.
  • De landmassa van Liberty City is in GTAIV 3 keer zo groot als de landmassa in GTA3. Ook is de bebouwing op sommige plekken veel dichter en is er veel meer variatie in de stad.
  • Er zijn een kwart miljoen foto's van New York gemaakt voor de textures van de gebouwen in GTA4.
  • Er zijn in totaal 20 DVD's aan filmmateriaal van kruispunten en wegen opgenomen, in New York, om de verkeersstromen van voertuigen te analyseren voor in GTA4.
  • Alle mogelijke beschikbare data over New York is geanalyseerd voor in GTA4 waaronder informatie over bevolking, waterstroompjes, riolering en het elektriciteit netwerk.
  • Dan Houser en Lazlow zijn druk bezig geweest met het creëren van fictieve bedrijven die behalve op de radio in GTA4 ook op billboards in het spel zijn te zien.


Het is zeker de moeite waard om het gehele interview met Aaron Garbut op de website van IGN te lezen. Ook zijn er 12 nieuwe screenshots van Grand Theft Auto IV bij het interview te bekijken die je hier kunt vinden.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Wat is en blijft dat vrachtschip toch altijd mooi, ook leuk is dat er een nieuwe skyline van GTA IV te zien is. Ik kan al niet meer wachten tot 29 April, nog precies 1 week en dan is het eindelijk zo ver.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Geen wonder dat R* er al zolang mee bezig is (meer dan 3 jaar geloof ik). En LC is maar een klein beetje kleiner dan SA. 3 keer LC in III/LCS is hetzelfde als LV, LS, SF (steden) en het gebied boven LS en misschien onder SF.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

''Er zijn een kwart miljoen foto's van New York gemaakt voor de textures van de gebouwen in GTA4.''

omg, ik snap waarom het allemaal zo lang duurde :schater: Maarja vast wel ''weer'' de moeite waard :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

wooow dat wordt een egt top spell (had niet anders verwagt :) )

gta 4 wordt egt zijn geld waardt dus niet proberen te downladen haha lol nee egt ik koop em meteen als die op de pc komt kan niet wagten over 2 maand is die er voor de pc

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

wie zegt er dat hij voor de pc uitkomt over 2 maanden?

ik heb wel wat gezocht maar toch er kwam alleen october 2008 uit voor de pc.... ik kan me pc dan in de prullenbak storten als die niet voor de pc uitkomt :N

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

''Er zijn een kwart miljoen foto's van New York gemaakt voor de textures van de gebouwen in GTA4.''

omg, ik snap waarom het allemaal zo lang duurde :schater: Maarja vast wel ''weer'' de moeite waard :)

Jep, maar volgens mij was dat ook de moeite waard ^^

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...