Jump to content

Even doorbijten!


Joriz

Recommended Posts

Mooi om te horen. :) Zou het ook kunnen dat GTAForum (of Internet Explorer als je op GTAForum bent, hoe je het ook wilt verwoorden) dan wat minder vaak vast gaat lopen? Of heeft dat er niks mee te maken?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 35
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Joriz

    4

  • PowerPats

    2

  • Dastard

    2

  • Unmountable Tijmen

    2

Op dit moment ben ik bezig met het installeren van het besturingssyteem op de server. Helaas ben ik een USB kabel vergeten om de foto's van de server vanaf mijn fototoestel naar mijn laptop te kopieeren.

Foto's komen dus vanavond.

Link to comment
Delen op andere websites

Hier de foto's die ik heb gemaakt.

De doos kwam aan via de bezorgdienst 2 minuten na dat ik binnen was in het datacenter dus dat was goed getimed.

Hier de doos dus:

med_gallery_1_34_215350.jpg

Na het uitpakken blijkt dit dus een server te zijn (ik heb die dingen natuurlijk wel vaker geinstalleerd en gezien maar ik denk dat het voor veel mensen hier nieuw is)

med_gallery_1_34_46509.jpg

Dit is de binnenkant van de server. Aan de voorkant links zitten 2 hardeschijven. Deze kan je er gemakkelijk uit halen. Voor het geval er 1 kapot gaat trek je er gewoon 1 uit en blijft de server door draaien!

Rechts voor zit een cd-rom/dvd spelertje die je ook in laptops kan vinden.

Links/midden achter zit het moederbord. Die zwarte kap daar onder zit de processor. Dat is om de lucht goed te geleiden die uit de ronde ventilators daarvoor blaast.

Rechts achter zit de voeding die voor stroom zorgt.

med_gallery_1_34_242888.jpg

Nogmaals de binnenkant van de server, maar dan van de andere kant. Een server heeft zo goed als alle normale aansluitingen die een desktop computer ook heeft. Aangezien je er echter niet op hoeft te gamen zit er maar een 16MB videokaart op het moederbord en zit er natuurlijk geen geluidskaart in. De kaart die rechts boven het moederbord is de raid controller die zorgt dat er op beide schijven exact hetzelfde opgeslagen wordt (mocht er 1 stuk gaan dan moet de server door blijven draaien.)

med_gallery_1_34_175967.jpg

De server is gedoopt met een sticker van GTAGames.nl

med_gallery_1_34_74541.jpg

Daarna de server opgehangen in het een rack van het datacenter:

med_gallery_1_34_113063.jpg

Nadat het besturingssysteem was geinstalleerd met een beeldscherm en moederbord aan de andere kant van het rack op een wagentje (niet op foto's) kon ik op mijn laptop testen of ik op afstand verbinding kon maken met de betreffende server, wat lukte (merk op dat het bezoeken van gtagames.nl mijn laptop er niets mee te maken heeft aangezien ik de server nog verder moet af installeren.

med_gallery_1_34_59760.jpg

Ik moet nu dus nog het een en ander aan software installeren en instellingen configureren (kan gelukkig wel op afstand) dus binnen een paar dagen is hij echt in gebruik.

Link to comment
Delen op andere websites

Inmiddels draait de database van de Nederlandse WikiGTA al op de nieuwe server. Straks worden de bestanden van de Nederlandse WikiGTA overgezet. Dit alles moet zonder merkbare downtime gebeuren.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...