Jump to content

François Sterchele is dood


studio dewolf

Recommended Posts

Club Brugge-spits François Sterchele is vannacht om het leven gekomen bij een auto-ongeluk op de N49 in Vrasene (bij Beveren). Hij was 26. Op de plaats van het ongeval is het al ontzettend druk. De politie vraagt met aandrang om niet op de pechstrook in Vrasene te parkeren. Dat kan wel op de zijrijweg.

Onaangepaste snelheid

Uit de eerste vaststellingen van een verkeersdeskundige blijkt dat Sterchele tegen een onaangepaste snelheid reed met zijn Porsche Cayman op de expressweg tussen Antwerpen en Knokke. Hij week door een nog onbekende oorzaak bruusk naar rechts af. Het voertuig reed in een sloot langs de kant van de weg en werd daardoor weggekatapulteerd tegen een boom. Volgens de verkeersdeskundige was er geen andere wagen bij het ongeval betrokken. De spits zat alleen in de auto.

G. Beerschot

François Sterchele was aan zijn eerste seizoen bezig bij blauw-zwart. Hij kwam in het tussenseizoen over van Germinal Beerschot, waar hij vorig seizoen Belgisch topschutter werd met 21 doelpunten. Daarvoor kwam hij uit voor Sporting Charleroi.

Topschutter

Sterchele brak pas laat door in eerste klasse. In het seizoen 2004-2005 speelde hij nog voor toenmalig derdeklasser Oud-Heverlee Leuven, waar hij door Charleroi werd opgemerkt. Hij scoorde 21 doelpunten in de competitie en deed er in de eindronde nog eens acht bij waardoor OHL naar de tweede klasse promoveerde. Daarvoor was hij actief in vierde klasse bij Kelmis. Ook daar kroonde de spits met Italiaanse roots zich tot topschutter met 24 doelpunten.

Rode Duivels

Na zijn prachtseizoen bij Beerschot stonden de topclubs te dringen om Sterchele, die ondertussen ook Rode Duivel was geworden, aan te werven. Anderlecht leek de spits binnen te halen, maar Club Brugge stak de Brusselaars de loef af. Bij Club scoorde Sterchele dit seizoen elf keer. Zijn laatste doelpunt dateert van 13 april. Toen maakte hij het enige doelpunt in de Brugse derby. Sterchele kwam in totaal vier keer uit voor de Rode Duivels.

Teraardebestelling

De teraardebestelling van Sterchele zal dinsdag plaatsvinden op het kerkhof van Alleur. In de loop van deze namiddag zal het stoffelijk overschot van Sterchele overgebracht worden naar het Funerarium Foret, rue Reine Astrid, 44 in 4432 Alleur, waar het vrijdag waarschijnlijk tussen 15u00 en 19u00 kan worden begroet. De ouders van de Luikse speler van Club Brugge zijn gedomicilieerd in Ans.

http://www.hln.be/hln/nl/949/Belgisch-Voet...Sterchele.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/949/Belgisch-Voet...2/0/index.dhtml (foto's)

Ik vind heel jammer dat hij sterft. Ik ben zelfs club brugge fan. Hij was goede speler.

Link to comment
Delen op andere websites

spijtig...26 jaar, en zo'n talent...overleden :-(

Ik heb ook net mijn medeleven betuigt op de club brugge site...Voor de familie. Ik vond dit een plicht van elke voetbalsuporter...Ook al ben ik maar een 16-jarige Lokeren supporter.

François, je bent veel te vroeg gegaan. Je familie, vrienden, collega's en heel de voetbalwereld zal je missen. Je zou zaterdag je laatste wedstrijd voor Club Brugge spelen, maar helaas heeft het lot er anders over beslist. Slaapzacht François Sterchele :cry:

Link to comment
Delen op andere websites

Je moest je maar aan de snelheidsregels houden, die zijn er voor de veiligheid voor jezelf en voor anderen!!!. Die voetballers met hun dikke nekken.

Langs de andere kant vind ik het wel spijtig

Link to comment
Delen op andere websites

Erg jammer dat dit hem moet overkomen, zo een vroege dood gun je niemand. Het was een goede speler, maar of hij nou echt zo goed is als ineens nu wordt beweert betwijfel ik. Maar nogmaals, zo een dood gun ik niemand en al helemaal niet een goede voetballer, R.I.P Francois Sterchele!

Link to comment
Delen op andere websites

al dat gedoe om een voetballertje... vind het veel erger als mn hondje doodgaat maargoed

Kerel, serieus. Als je niks serieus kunt zeggen hou dan gewoon je mond. Dit wens je gewoonweg niemand toe. Je hondje niet, je moeder niet, maar ook een onbekende wens je dit niet toe. Als bv. je moeder overlijd...Zou je het toch ook heel erg vinden als wij dan zo een uitspraak doen van: "al dat gedoe om dat moedertje...vind het veel erger als mijn goudvis doodgaat".

En dat is dan 15jaar, zou je echt niet zeggen hoor. Word volwassen...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...