Jump to content

guldens of euro's?


Tupac A. Shakur

guldens of euro's....welke vind je het beste betaalmiddel  

28 leden hebben gestemd

  1. 1. guldens of euro's....welke vind je het beste betaalmiddel

    • oude nederlandse gulden
      14
    • euro
      14


Recommended Posts

Dat alles duurder is geworden zal ik niet ontkennen, maar ik vind dat alles nogal opgeblazen wordt. Ik zit aan het eind van de maand niet te sappelen om rond te komen, niet voor en niet na de invoering van de euro.

De gulden moet terugkomen de Euro vind ik een slecht betaal middel, met de gulden had je nog heel veel munten bv. 5 gulden, nu is het een briefje? oke voor Players is het leuk met geld smijten maar voor oudere vind ik het onhandig <_<

De euro heeft meer munten dan de gulden, hoor. ;) 5 Gulden was vroeger trouwens ook een briefje, dus misschien komt de 5-euro munt nog wel, alhoewel ik het nut er niet echt van inzie. Waarom is een briefje onhandiger voor ouderen?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 43
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Tupac A. Shakur

    8

  • Lantyz

    7

  • The Outlaw

    4

  • Tim14

    2

Waarom is een briefje onhandiger voor ouderen?

omdat ze dan niet goed de cijfers erop kunnen lezen, voor blinde is het ook niet leuk waarom dan niet een briefje dat duidelijk voelbaar is als een 5/10 eurobiljet of guldenbiljet dat vind ik nou zo onhandig :(

Link to comment
Delen op andere websites

De eurobiljetten zijn speciaal voor blinden en slechtzienden van oplopende grootte, zodat ook zij de biljetten makkelijk kunnen onderscheiden. Bovendien, de cijfers op de briefjes zijn toch echt groter dan de munten. Als je dat niet kunt lezen ben je niet bijziend, dan ben je analfabeet!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond ook de gulden, de euro is wel weer een stuk fijner je kan in heel veel landen er meer betalen. Maar door de euro zijn bijna alle prijzen gestegen. En nu heb je allemaal van die 1 centen en 2 centen waar je niks aan hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind de euro helemaal niet leuk..

Ik zit nog altijd om te rekenen naar guldens en bij guldens wist je ook direct het bedrag.

1 gulden = 1 gulden

1 euro = 2,20 gulden

dus ik heb daar altijd nog moeite mee

Bewerkt: door GtA_BaDmAn
Link to comment
Delen op andere websites

,Mar 4 2005, 06:07 PM] [...]heb je allemaal van die 1 centen en 2 centen waar je niks aan hebt.

Dit is niks, die centen zijn al afgeschaft :blink: Als iets € 5,99 kost, geven ze je die 1 cent niet meer ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou echt graag de gulden terug hebben.

Maar ja zo is nederland he.

Die moet overal aan meedoen.

Iedereen krijgt de euro en nederland mag niet achterblijven met de ouderwetse gulden.<_<

Bewerkt: door Scott16
Link to comment
Delen op andere websites

Dit is niks, die centen zijn al afgeschaft :blink: Als iets € 5,99 kost, geven ze je die 1 cent niet meer ;)

De cent is nog niet afgeschaft; het is nog steeds een wettig betaalmiddel. Alleen je wisselgeld wordt afgerond.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...